Bejvávalo, bejvávalo, v Živnobance levno

Na českém bankovním trhu dochází k překvapenému střídání stráží. Zatímco eBanka s pověstí dražší peněžní instituce zlevňuje, tak doposud levná Živnobanka ceny zvedá.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 10. 2003 8:14

Jo, chodil jsem do teto banky rad, nikde rady a sluzby na urovni.
A navic zdarma - pardon - vykompenzovali si to na urocich - maji je nejmensi ze vsech bank. Takze, vse pochopitelne zrusim - nemuzeme se
nijak branit - pripada mi to jako VYDIRANI. To se dalo cekat, kdyz
do nejstarsi banky sveta vstoupila italska coza nostra.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 10. 2003 12:05, dvd

Bankám prostě nestačí to, že si peníze půjčují za 0 % a za 10 % je půjčují dále. Zákazníku plať! Je ale zajímavé, že ti všichni úžasně (všeho ?) schopní zahraniční vlastníci si v Česku dovolují to, co by je u nich doma ani nenapadlo.

-23
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 72 komentářů)

19. 10. 2003 13:13 | Tomáš Marný

Jo, s tímhle právě počítají - zdražili sice o 300%, ale pořád nejsou nejdražší, takže většina lidí zůstane... BTW nevím, jestli Vám připadá normální, že se o zdražení jako klientka nedozvíte ani na výpisu z účtu, ani v dopise ŽIBA o zavedení ukrutně výhodných balíčků, ale z článku v tisku. Mně to normální nepřipadá a proto s nimi končím.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 10. 2003 19:18 | Klara

Jako spokojeneho klienta ZiBy jsem byla neprijemne prekvapena zavedenim poplatku, o kterych jsem se cirou nahodou dozvedela na netu. Dopisem by me asi informovali, az kdyz bych se divila, co mi to strhavaji za poplatky. Moje prvni reakce byla - zrusim, nedam moje penizky, zlodeji! a zacala jsem se poohlizet po jinych bankach, ale uprimne se mi zadna moc nezamlouvala a nakonec jsem schlipla ouska, vzala kalkulacku a spocitala si, ze koneckoncu me to jinde vyjde na stejno a s Zivnostenskou bankou vlastne do ted jsem spokojena byla. A tak jsem dobehla do banky, prepsala si konto na Osobni menu Standard, smirila se s platbou 99,- Kc mesicne a tim, ze aspon nebudu muset pocitat, zda me jina banka nekde nepocitala polozky navic ci nestrhla nejaky poplatek dvakrat. Zivnobanko, nenadchla jsi me, ale zustavam s tebou.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 10. 2003 18:57 | keks

Takže ani ve speciálním dopise od ŽB, který obdržíte (nemluvě o výpisu z účtu), není uvedeno zhola nic o zvýšení cen pro stávající klienty. Pěkný maras tedy milá Hrabanko.
-16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2003 10:51 | Bob

Každá změna banky s sebou nese další náklady koncovému uživateli. Jen když uvážím, že zaplatím: zrušení SIPO, zrušení trv. příkazů, zrušení účtu + založení nových trv. příkazů, SIPO (možná zdarma), ale určitě se platí založení platebních karet... Vyšlo mi z toho asi 600Kč jednorázově, a než toto amortizuji, tak se všechno může změnit i tam, kam uteču.
Čili: minimalizovat hotovost na běžném účtě snesitelnou pro pokrývání výdajů domácnosti, ostatní investovat - rozhodně je pitomost ZDARMA poskytovat výdělek bance z vlastních peněz. U žb byla jistá výjimka, že se chovali k Vašim prostředkům slušně - už je to minulost, je to stejná pakáž jako jinde. Díky tomu, že to i tak lidé dělají, jsou banky na koni, a budou Vás stále oškubávat.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 10. 2003 18:05

velice me mrzi pane jezku, ze musite lhat - urcite si to uvedomujete i vy sam. Vase odpovedi jsou v podstate reci z reklamich letaku ZB - ty dobre zname. Nic vic. Mimochodem ta vase grup je bohuzel znama jen ve vychodni evrope - rovnez napriklad nemate kotovane akcie, ale to nic, proste delate jen svou praci. V kazdem pripade zdrazeni signalizuje potize banky. dekuji
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 10. 2003 8:21

MIMOCHODEM, zdrazeni sluzeb signalizuje potize banky ?? 300 milionu navic rocne ... to je maso.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 10. 2003 8:14

Jo, chodil jsem do teto banky rad, nikde rady a sluzby na urovni. A navic zdarma - pardon - vykompenzovali si to na urocich - maji je nejmensi ze vsech bank. Takze, vse pochopitelne zrusim - nemuzeme se nijak branit - pripada mi to jako VYDIRANI. To se dalo cekat, kdyz do nejstarsi banky sveta vstoupila italska coza nostra.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2003 19:31 | VerilJsemVam

Možná k tomu všemu přidat šťavnatý mail na info@unicredit.it
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 10. 2003 18:25 | JL

Myslím, že není nutno si nechat líbit úplně všechno - že oba své účty v ŽB zruším, je už téměř jisté, navíc to nejspíš okořením oficiální žádostí, že vzhledem k nesouhlasu s novými obchodními podmínkami žádám o prominutí poplatku za zrušení účtu a vrácení poměrné části poplatku za Visa kartu (je opravdu náhoda, že karty vyměňují měsíc před zdražením a platí se na rok dopředu?). Předpokládám, že požadavky budou zamítnuty, takže následující krok bude oslovení finančního arbitra (http://www.finarbitr.cz/), pokud nás takových bude několik, bude mít ŽB z ostudy kabát. Ne že by mě to těšilo - dlouho byla nejsympatičtější bankou pro "obyčejné" klienty, ale co je moc, to je moc...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2003 17:19 | Z.

ZB jsem si kdysi vybral proto,ze jako v jedine bance jsem svy penize mohl dostat "zadarmo", teda bez poplatku zpet. Ty poplatky platit nehodlam,prave vyrizuji hypoteku u CS, budu muset zalozit dalsi ucet, tak holt zmenim banku.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2003 16:44 | Ahoj všichni

Nejlepší na tom je, že jsem před měsícem četl, jak dynamická skupina UniKraduTo bude snižovat ceny, a ejhle. Jenom kulíme oči. Koukli na ceníky jiných loupežnických bank, srovnali krok s konkurencí a budou taky ždímat. Proboha vždyť jim tam dáváme svoje peníze a ještě za to platíme. Že je neotravujeme na pobočce a platíme za připojení k internetu, nás taky zkásnou. Ty balíčky jsou pro nějaký bankovní maniaky, který se zřejmě celé noci nuději a posílají 1000 plateb za měsíc.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 10. 2003 15:00 | Andrea

Bejvávalo bejvávalo, no, asi se budu muset porozhlidnout a jit o dům dal, už pro to báječné know-how italského investora co se tak zajímá o východní území Evropy. Já jsem se o zdražení dozvěděla včera a jěště teď mám čelist dole, jak mi paní z banky vysvětlovala že vlastně o nic nejde, jenom místo běžného účtu zavádí balíčky!!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 10. 2003 13:12 | Ahoj všichni

K novému logu zapomněli hošani nový název, ke zde uvedeným přidávám UniKraduTo Group. Za všechny klienty děkuji za nové vložené know-how italského investora a zlepšení služeb, ten ceník opravdu potřeboval předělat.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2003 12:05 | dvd

Bankám prostě nestačí to, že si peníze půjčují za 0 % a za 10 % je půjčují dále. Zákazníku plať! Je ale zajímavé, že ti všichni úžasně (všeho ?) schopní zahraniční vlastníci si v Česku dovolují to, co by je u nich doma ani nenapadlo.
-23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2003 9:05 | Martinek

Na českém bankovním trhu již dlouho přituhuje - začasto se dělo a děje ne transparentními tržními mechanismy (vit tunely, viz Nomura, viz kampeličky), to vše velmi negativně ovlivňuje nálady lidí. Po celou dobu "divokého" kapitalismu si ŽB udržela čistý štít, žádné tunely, žádná sanace z veřejných peněžních prostředků (daní). Jediným problémem této banky bylo to, že včas neexpandovala, ale to byl spíš problém jejich majoritních zahraničních vlastníků. Nechci a nebudu obhajovat způsob jakým došlo ke změně poplatkové politiky této banky, ale když vezmu za bernou minci srovnávací údaje o celkových poplatcích u jiných bank, tak jak je uvedeno např. na Neviditelném psovi(např.Komerční banka 1736 Kč/rok a ŽB "pouze" 990 Kč/rok = tj. dvakrát méně), pak si kladu sobě i vám všem otázku - je kvalita služeb KB 2x tak lepší nebo naopak ŽB 2x tak horší ve smyslu srovnání cena/výkon. Nálady veřejnosti jsou manipulovatelné - viz mediálně organizované "útoky" na různé finanční domy v době jejich privatizace (= snížení jejich prodejní ceny). Takže na mě to působí tak, že je nutno nějak tu dosud v očích veřejnosti "čistou" ŽB v očích veřejnosti pošpinit a ještě na tom, coby konkurence vydělat (laciný, bulvární, ale efektivní marketing). Rozhodně ŽB měla zvolit transparentnější prezentaci svého záměru, lépe se na to v předstihu připravit, tj. natolik zlepšit viditelně své služby, že by to veřejnost a hlavně media zaznamenaly a pak by ohlasy ke změně zpoplatnění služeb nemusely být jenom odsuzující. ŽB stále nepatří mezi nejdražší, jde o to, zda patří či nepatří mezi ty kvalitní na českém trhu.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2003 21:59

Náhoda??? Od března 2003 platím splátky na kreditní kartě HVB ze svého účtu v HraBance (dříve Živnostenské bance). Až do srpna 2003 byly splátky připsány následující (druhý) den po datu příkazu, podle výpisu HVB za září však až třetí den... Náhoda? Možná, začínám však mít divný pocit, že další splátky už nemusí být provedeny vůbec... Nebo je to proklamované zlepšení služeb skupiny UniCretino???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2003 18:42 | Jan Kolda von Žampach

No, třeba to pomalu a spolu vymře na potácivost někde mezi Dží Í a Rajfansenkou... Stejně zbydou a přetrvají jen ty odstrašující pomníky-menhiry typu České spořitelny pro stále nepoučitelné !
Také jsem, bláhovec a optimista, myslel, že alespoň ŽB bude světlejší výjimka pro fajnšmekry a taková malá štička v rybníku. Jen dodělat trochu víc té šikovné elektroniky, tak proč by měly potom růst a tak nahonem a o tolik náklady a poplatky ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2003 15:38 | Jirka Š.

Nechci obhajovat banku,pokud žádnou nevlastním.Zisky z těchto firem by se mi chtělo také obhospodařovat.Super kšeft. ;o) a)Jde mi o princip poplatků(cen za služby).Přesněji, proč mám platit já stejně(nebo někoho dotovat), pokud na účtu nechám větší obnos déle,jako někdo komu na účet přijde pár tisíc a hned je vybere? Už vůbec neuvažuji o tom,že by některá služba mohla být trvale zadarmo(příp.nedotována). b)Pokud mi dokážete zhodnotit peníze, tak jak uvádíte, budu je mít kdykoliv k dispozici a jistotu že nezkrachujete apod., rád Vám zaplatím i vyšší poplatky za Vaše služby.Ve skutečnosti jsem tak výhodné a bezpečné zhodnocení nikde neviděl, ani v zahraničí.Také jsem "viděl" zkrachovat několik kampeliček, bank a fondů, i v zahraničí.Byly levné a slibovali hodně.Kolik co stojí je vidět na jediné plně internetové bance,která patří spíše k těm nejdražším(proč není nejlevnější nebo nemá největší zisky,když by dle diskuze měla mít malé náklady?). c)Běžný účet používám pro jeho možnosti a za to platím.Volné peníze si ukládám jiným způsobem(momentálně zhodnoceny cca 4-5%,k dispozici během několika dnů)a za to neplatím,ale dostávám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2003 5:45 | Eric

Co se tady všichni tváříte rozzlobeně nebo překvapeně??? To snad muselo být jasné i akademikům ze zvláštních škol? Skutečně jsem zde kdysi zachytil několik "názorů", že nízké poplatky v ŽB znamenají nový trend, který ostatní banky okopírují, ale tomu jsem se jen a pouze smál. To mohl napsat jen skutečný neznalec a ignorant anebo PR ŽB, který takto akvizoval a teď se zalyká smíchy, jak s klienty zase vyběhl. Kašlete na banky a dejte peníze do slamníků!!! Žádné poplatky, žádná nemilá překvapení, peníze vždy po ruce. V ČR není žádná banka, jen pseudobanky, které jsou a budou nenažrané. Žádná Evropa nás před nimi neochrání, dokud si nebudeme moci zakládat účty kdekoliv bez toho abychom to museli komukoliv hlásit - zvláště ne ČNB - matce všech křiváren českých pseudobank... (copak se s těmito informacemi asi děje???)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 10. 2003 21:07

BTW když tak koukám na ten dojemný výčet bank skupiny UniCretina - tyhle fígle, jak vyjebat s klienty, nechť Vaši chlebodárci zkoušejí ve svých bankách na Balkáně nebo dále na východ. U nás možná s řadou lidí také pochodí - se mnou však ne, končím a dost mne mrzí, že jsem Živnobanku i na stránkách tohoto serveru doporučoval jako velmi dobrou banku v poměru cena/výkon.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Eduard Kučera

podnikatel, Avast

Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Eduard Kučera
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services