14. 5. 2015 | Gabriel Pleska | 56 komentářů
![Auta a ekodaň: Platit budou chudí, smrdět to tu bude stejně]()
Dost možná jste včera na internetu nebo dneska v novinách četli, že ekologickou daň budou platit i majitelé vozidel s emisní normou Euro 3, tedy vozidel s rokem výroby 2000–2005. A u vozidel s emisní normou starší že se ekologická daň zvýší. Co si o tom myslíme, to vidíte v titulku. Dál povíme proč.
12. 2. 2014 | Petra Dlouhá | 5 komentářů
![Pracovní cesty: Na jídlo i cestu vlastním autem dostanete víc. Přehled a kalkulačka]()
Máte rádi služební cesty? Kromě vytržení z pracovního stereotypu a nových zkušeností nabízejí jeden zajímavý bonus navíc: cestovní náhrady. Diety na tuzemské „služebky“ i náhrady za cestu vlastním autem se letos zvyšují. Ještě zajímavější je stravné při cestě do ciziny. Jak vysoké náhrady a diety na pracovní cestu dostanete, vám vypočte naše kalkulačka.
7. 2. 2014 | Ondřej Tůma | 25 komentářů
![Očima expertů: Jak vyřešit problém se stočenými tachometry?]()
Proč není stáčení tachometrů klasifikováno jako trestný čin? Na co by si měl kupující ojetého auta dávat pozor, aby se nestal obětí podvodu? Zeptali jsme se zástupců automobilek, specializovaných firem zabývajících se kontrolou technického stavu vozidla, právníků spotřebitelských sdružení a dalších odborníků.
2. 9. 2013 | Petra Dlouhá | 45 komentářů
![Skóre České kanceláře pojistitelů: Desetitisíce neoprávněně vymáhaných pokut za povinné ručení]()
Česká kancelář pojistitelů loni rozeslala 682 tisíc výzev k uhrazení příspěvku nepojištěných – určených lidem, kteří neplatí povinné ručení. Desetitisíce z nich jsou neoprávněné, mezi nimi i poslané lidem, kteří nemají ani řidičák, natož auto. Stalo se to i vám? Braňte se. Ale pozor – možná vás čekají krušné časy. O tom, kdy musíte (a kdy nemusíte) platit povinné ručení, se vedou ostré spory. Neshodnou se ani soudci.
13. 8. 2013 | Jindřich Hradecký | 2 komentářů
![Autem na Východ: spíš peklo než ráj]()
V červenci jsme se vydali autem do Chorvatska a navíc prozkoumali, jak se vyhnout placení ve Slovinsku. Pak jsme se projeli po zemích jižní Evropy a západním směrem. Miniseriál o cestování po starém kontinentu končíme na (jiho)východ od našich hranic.
30. 7. 2013 | Jindřich Hradecký
![Autem po „německé“ Evropě: kde to stojí nejvíc?]()
Na začátku července jsme se vydali autem pěti trasami do Chorvatska, poté detailně prozkoumali, jak se cestou k Jadranu vyhnout placení ve Slovinsku a poté se projeli po zemích jižní Evropy. Dnes se mrkneme na západ starého kontinentu, kde se mluví německy: do Německa, Rakouska a Švýcarska.
22. 7. 2013 | Jindřich Hradecký
![Jezdíme po jižní Evropě: kde si připlatíte?]()
Na začátku července jsme se vydali autem pěti cestami do Chorvatska, poté detailně prozkoumali, jak se cestou k Jadranu vyhnout placení ve Slovinsku, a dnes se projedeme po dalších destinacích přímořského jihu Evropy.
10. 7. 2013 | Jindřich Hradecký | 11 komentářů
![Jak se cestou k Jadranu vyhnout placení ve Slovinsku?]()
Pokud jedete k moři v Chorvatsku na víc než sedm dní, bude vás stát dálniční známka pro auto ve Slovinsku 780 Kč. Jak je ušetřit? Oněch pár kilometrů dálnic lze objet po okreskách.
3. 7. 2013 | Jindřich Hradecký | 22 komentářů
![Autem do Chorvatska: cesta se dá zvládnout za méně než 2000 Kč]()
Hranice Česka dělí od Jadranského moře jen něco málo přes 300 kilometrů vzdušnou čarou. I proto k němu rok co rok míří přes milion Čechů. Spíš než vzduch ale používají našinci k cestě do Chorvatska auto a silnice, linoucí se na trase o pár stovek kilometrů delší. Trasa se i tak dá zvládnout za osm hodin a s úsporným autem do dvou tisíc korun. Šetřílci by to s objížděním dálnic mohli dokázat i za 1000 Kč.
19. 6. 2013 | Jindřich Hradecký | 1 komentářů
![Kolik stojí módní vlna? Přehled přifouklých aut s terénní vizáží]()
Konstruktéři vzali typické malé hatchbacky (segment B), vytáhli je nahoru, čímž po vzoru víceúčelových vozů (MPV) přifoukli prostor uvnitř, a navrch jim vtiskli terénní vizáž (SUV).
10. 6. 2013 | Jindřich Hradecký | 4 komentářů
![Jak v bazaru poznat, že bylo auto zasažené vodou?]()
Na trhu s ojetými vozy by se po červnových povodních mohlo objevit až deset tisíc zaplavených aut. A mnoho z nich se budou lidé snažit prodat jako vodou nezasažené.
3. 6. 2013 | Jindřich Hradecký | 1 komentářů
![Octavia Combi a konkurenti: srovnání kombíků na léto]()
Čekání na novou Škodu Octavia Combi bylo dlouhé: nejprodávanějšímu autu Česka kvůli pauze výrazně spadly letošní prodeje. Teď je mladoboleslavská novinka tady. Není cena 364 900 Kč příliš sebevědomá? Může někdo z konkurence ohrozit 610 litrů v kufru nejžádanější škodovky? Napoví velké srovnání kombíků nižší střední třídy – ideálních aut na letní dovolenou.
23. 4. 2013 | Jindřich Hradecký
![Trh s novými auty 2013: cenová politika menších zabírá, velcí hráči ztrácejí]()
Citroën prodává auta bez DPH, a zažívá díky tomu skvělý rok. Jiné značky se ale letos, kdy Češi nákup auta zatím odkládají, topí v záporných číslech. Vzali jsme si český trh s novými auty pod drobnohled a podívali se na prodejní statistiky finančníma očima.
2. 4. 2013 | Jindřich Hradecký | 7 komentářů
![Nové štítky, vyšší DPH: Kolik stojí letní pneumatiky?]()
Ačkoliv výrobcům pneumatik vznikly nové povinnosti se štítkováním a zvedla se daň z přidané hodnoty, budeme letní pneumatiky, jejichž sezona právě začíná, kupovat levněji než dřív. Jak je to možné?
20. 3. 2013 | Jindřich Hradecký | 8 komentářů
![Nejlevnější auta pro jaro: čtyřiadvacet modelů pod dvě stě tisíc]()
Navzdory vyšší DPH se ceny nových vozů s úplným začátkem roku 2013 moc neměnily. Automobilky vyčkávaly, co udělá trh, a k úpravám sáhly až s jedno- či dvouměsíčním zpožděním. Logicky spíše zdražovaly, ale najdou se i opačné případy.