Raiffeisenbank nově umožňuje zřídit běžný účet kompletně online. Zájemci, kteří už mají účet v jiné bance, k tomu potřebují jenom mobilní telefon.
Raiffeisenbank doteď umožňovala online otevření účtu jen částečně. Žádost sice bylo možné vyplnit online, ale zájemce pak musel jít podepsat smlouvu na pobočku nebo se domlouvat na setkání s kurýrem.
Nově banka slibuje otevření účtu do deseti minut. Udentitu klienta si ověří nafocením občanského průkazu a pasu nebo řidičského průkazu. Banka také požaduje pořízení fotografie klienta, tedy takzvané selfie. Další podmínkou je zaslání jedné koruny z existujícího účtu žadatele u jiné banky.
Ověřit identitu na dálku tímto způsobem umožňují zákonná pravidla. Skoro všechny konkurenční banky toho už delší dobu využívají.
Nedávno je dohnala i Česká spořitelna, u níž zájemci museli dlouho chodit osobně na pobočku. Nový bezplatný účet Standard, který spořitelna nabízí od poloviny letošního roku, rozšířil možnost o online sjednání. Na něj ale dosáhnou jenom zcela noví zájemci. Dosavadní klienti spořitelny musí jít kvůli přechodu na nový účet stále osobně na pobočku.
Raiffeisenbank tak byla poslední bankou, která nedokázala založit běžný účet kompletně online.
„Aktuálně si touto cestou mohou založit běžný účet občané České republiky starší 18 let, a to konkrétně Chytrý a Aktivní účet pro fyzické osoby. Na dalším rozvoji intenzivně pracujeme a v blízké budoucnosti bychom chtěli rozšířit možnost založení účtu online i na malé a střední podnikatele,” říká Petr Šíma, manažer digitálních prodejů v Raiffeisenbank.
Na počátku roku 2021 plánuje banka umožnit zřízení běžného účtu pro fyzické osoby také prostřednictvím aplikace Mobilní eKonto.
A tohle už jste četli?
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem