Už dávno neplatí, že slevy jsou největší po Vánocích. Jednorázový lednový nápor zákazníků a celoročně nejisté a kolísavé prodeje se obchody a značky již naučily řešit různými dodatečnými „mid-season“ slevami a průběžnými marketingovými aktivitami, třeba v podobě časově limitovaných extra výhodných voucherů. Mysleli jste si, že tohle platí jen u módy? Jste na omylu, i nábytek se dá pořizovat celoročně výhodně. Jak na to?
Svezte se na vyklízení skladů
Začneme u sezónního výprodeje, během kterého prodejci čistí sklady od neaktuálních kolekcí – i nábytek nebo dekorace totiž podléhají sezónnímu rytmu, stejně jako módním trendům – ať už v používaných tvarech, materiálu nebo barvách. Ano, málokdo si chce pořizovat v zimě bazén a v létě řešit limitovanou vánoční edici nádobí. Ale ono to není tak horké – stačí se podívat, že již v této chvíli poskytují prodejci slevy na zahradní produkty, stačí jim to, že „jejich“ sezóna končí už za pár týdnů. A byla by chyba nevyužít tak výhodnou nabídku. Pokud bychom chtěli čekat až na skutečný konec sezóny, je možné, že ty nejlepší produkty v akci už budou definitivně vyprodané.
Nábytek pořád z první ruky
Přemýšleli jste někdy o tom, jaké další motivace než sezónní mají obchodníci pro výprodej nábytku? Je jich hned několik. Nevyklízejí se totiž jenom skladovací prostory, ale několikrát ročně je třeba uvolnit místo nebo obměnit vystavovaný kousek i v prodejnách. Fyzicky prezentované zboží přirozeně zastarává, i když se jedná o nadčasový kousek – svítí na něj slunce ve výloze, prohlížejí si jej zákazníci na prodejně nebo se s ním nafotí reklamní kampaň. Takové produkty bývají naprosto minimálně osahané nebo poškozené, ale už se dostávají do kategorie neprodejné za původní cenu. Proč takovou nabídku nevyužít ve svůj prospěch? Druhou variantou pro nabídnutí nábytku ve slevě je stěhování, rekonstrukce nebo rozšiřování pobočky, kdy se obchod potřebuje rychle vyprázdnit. Slevy v takových případech bývají výrazné a úspora zásadní.
Nová značka přichází, stará odchází
Prodejci se chtějí držet nejnovějších trendů, dbají na dobré jméno své značky, a proto do slev často zařazují nejenom produkty, které chtějí doprodat, ale také žhavé novinky. Tímto marketingovým krokem chtějí upozornit na novou značku, kterou zastupují, a slevu využít především k informování o ní, tedy k upoutání pozornosti.
E-shop jako rychlý zdroj informací a příležitostí
Jak si ale všechny výhodné slevové akce pohlídat? Není nic snazšího, než se v obchodě zaregistrovat a spolu s tím i přihlásit k odběru newsletteru. Nebo sledovat obchod na sociálních sítích a nechat si posílat upozornění o změně stavu. Tyto jednoduché nástroje jsou cenné nejenom proto, aby vás inspirovaly, ale také udržely po celou dobu v obraze – ve výsledku vám můžou pomoci ušetřit při nákupu vašeho vysněného kusu nábytku dost peněz.
Sdílejte článek, než ho smažem