Generali Česká pojistí i přerušení cesty kvůli Covid-19

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 24. 7. 2020
Generali Česká pojistí i přerušení cesty kvůli Covid-19

Zdroj: Shutterstock

Generali Česká pojišťovna rozšiřuje pojistné krytí u pojištění pro případ přerušení nastoupené cesty, a to pro smlouvy individuálního cestovního pojištění sjednané od 24. července přímo na pobočkách.

Pojištění pro případ přerušení nastoupené cesty tak uhradí klientům v zahraničí nenávratně vynaložené náklady v těchto situacích:

  • je-li příslušným úřadem nařízen preventivní test na zjištění onemocnění Covid-19,
  • je-li příslušným úřadem nařízena preventivní karanténa v souvislosti s podezřením na onemocnění Covid-19,
  • v případě nařízené karantény pojištění hradí také náklady spojené s ubytováním a stravou,
  • parkovné, které vzniklo po termínu řádného návratu leteckou dopravou, za předpokladu, že řádnému vyzvednutí vozu zabránila nařízená karanténa v souvislosti s Covid-19,
  • repatriace do České republiky po ukončení nařízené preventivní karantény (letadlo, vlak, autobus).

Nezapomeňte na cestovní pojištění!

Zdroj: Shutterstock

Srovnáme i sjednáme

Čekají vás cesty? Potřebujete se na chvíli se utrhnout a vyletět ven z rodné kotlinky?

Určitě se vám bude hodit cestovní pojištění. Stojí pár korun, ale když se něco stane, může pro vás mít hodnotu milionovou.

Rádi pomůžeme s porovnáním cestovka, aby vyhovovalo vaším potřebám, a přitom bylo levné. A budete-li chtít, rovnou ho tady můžete za pár minut online sjednat.

Pojistný limit je 30 000 korun na osobu. Pojišťovna hradí náklady, jestliže je neplatí místní úřady v zahraničí.

„Ve všech výše uvedených případech klienti musí kontaktovat asistenční službu Generali České pojišťovny, která s nimi celý postup bude koordinovat. Mimo jiné i proto, aby náklady uhradila přímo a nebylo nutné následně řešit zpětné proplacení,“ říká mluvčí Jan Marek.  

„Příkladem může být klient, který odletěl na dovolenou v termínu od 1. do 8. srpna. Poslední den mu na hotelu, při odhlašování před cestou na letiště, naměří zvýšenou teplotu a udělají mu test na Covid-19. Klient čeká na výsledky, je mu nařízena karanténa v tomto hotelu do 15. srpna. Výsledek testu je nakonec negativní a může odcestovat. Generali Česká mu proplatí náklady testu, náklady karantény (hotel, strava), pokud je nehradí místní úřad, který jej nařídil, a náklady na repatriaci, případně parkovné na letišti za dny navíc oproti původnímu termínu návratu," upřesňuje mluvčí.

Marek připomíná, že cestovní pojištění v souvislosti s onemocněním Covid-19 hradí náklady spojené s léčbou pouze za předpokladu, že k nákaze došlo v zahraničí v takzvané bezproblémové lokalitě. Jde tedy o místo, kam Ministerstvo zahraničních věcí ČR nevydalo varování nebo doporučení necestovat z důvodu onemocnění Covid-19.

V lokalitě, kam ministerstvo vydalo varování nebo doporučení necestovat, i nadále pojištění léčebných výloh (a všechna ostatní pojištění) kryjí ostatní situace, které se netýkají nákazy onemocněním Covid-19, a to v rozsahu pojistných podmínek.

Čtěte víc:

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Na Zanzibar už nestačí cestovní pojištění z Česka

14. 8. 2024 | redakce Peníze.CZ

Na Zanzibar už nestačí cestovní pojištění z Česka

Při cestách na ostrov Zanzibar bude od září povinné uzavřít po příletu speciální místní cestovní pojištění, rozhodla tamní vláda. Dosud přitom českým turistům stačilo cestovní pojištění... celý článek

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

30. 7. 2024 | Kateřina Hovorková

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Spory mezi spotřebiteli a pojišťovnami řeší už pět let právníci v kanceláři ombudsmanky Aleny Mackové. V rozhovoru říká, co nejčastěji lidem vadí, jaké problémy řeší, jaké šance na... celý článek

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

22. 7. 2024 | Petr Kučera | 1 komentář

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou rok od roku plnější, hlavně během dovolených. Provozovatelé salonkových sítí proto začali nabízet... celý článek

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

15. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Cesta na dovolenou se může zkomplikovat nejen na letišti. Zpoždění nebo dokonce zrušení spoje postihne během léta i spoustu lidí, kteří chtějí cestovat vlakem nebo autobusem. Tady je... celý článek

Problémy na letišti. Jak na odškodné za ztracené zavazadlo nebo zrušený let

9. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Problémy na letišti. Jak na odškodné za ztracené zavazadlo nebo zrušený let

Sezóna dovolených je v plném proudu. Co dělat, když vám cestování znepříjemní problémy se zavazadly nebo rovnou s celým letem?

Partners Financial Services