Aktuality | redakce Peníze.CZ | 18. 1. 2024
Úřad práce varuje před další vlnou podvodných telefonátů a SMS. Jedná se o automaticky generované hovory, které potenciální oběti lákají na údajné schválení příspěvku na bydlení ve...
Aktuality | Jiří Hovorka | 26. 4. 2022 | 1 komentář
Energetická společnost Innogy varuje před podvodnými SMS, které se snaží vylákat platby za údajné nedoplatky energií.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 2. 2020 | 8 komentářů
Kvůli strachu klientů z koronaviru nebo souvisejících komplikací mohou cestovní kanceláře přijít o hodně peněz. Když se ani jedna ze stran nevzdá, zamíří spory o bezplatné zrušení smlouvy...
Komiks | redakce Peníze.CZ | 8. 5. 2013 | 5 komentářů
Podle vzoru pravítko – ani nevíte jak a vezmou vás přes prsty.
Rozhovor | Pavla Adamcová | 8. 2. 2024
Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika...
Jak na to | dTest | 30. 7. 2023
Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají kvůli tomu, že nemůžou najít papírový doklad o nákupu – takzvanou účtenku. Ta přitom k...
Co se děje | Gabriel Pleska | 20. 3. 2023 | 6 komentářů
Platforma Degiro, přes kterou investuje i řada českých drobných investorů, nečekaně pozastavila nákupy některých ETF (burzovně obchodovaných fondů). Klientům to napsala ve středu večer,...
Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2023
Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají...
Jak na to | Jana Divinová | 27. 7. 2022 | 3 komentáře
Když přejíždíte hranice mezi zeměmi Evropské unie, nemusíte mít strach z vyúčtování za roaming. Za telefon platíte jako doma. Když ovšem hranice prochází mezinárodními vodami, může...
Aktuality | Jiří Hovorka | 22. 3. 2021
Expobank spustila u svých karet novinky, které mají zvýšit bezpečnost transakcí. Klienti si mohou nově nastavit blokaci služby Dynamic Currency Conversion (DCC), která při zahraničních...
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 14. 10. 2012 | 4 komentáře
Některé banky nebo energetické společnosti porušují zákon, když spotřebitele dostatečně neinformují o změnách ceníku a dalších smluvních podmínek.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 31. 8. 2023
Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných...
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017
Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.
Aktuality | Jiří Hovorka | 30. 11. 2021 | 11 komentářů
Ministerstvo financí varuje před takzvanými investičními tokeny.
Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů
Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?
Jak na to | Veronika Skálová | 9. 9. 2009
Tisícům lidí zůstala doma po krachu aerolinek SkyEurope náhle bezcenná letenka. Těm, kdo ji zakoupili přes internet a zaplatili kartou, svitla naděje po výzvě aerolinek, ať si nechají...
Jak na to | Vojtěch Dobeš | 29. 4. 2022 | 3 komentáře
Pět vozů různého stáří a původu, jejichž historii částečně nebo úplně známe. Co nám o nich řeknou služby Autotracer (Cebia) a CarVertical? Která poskytne víc relevantních informací?...
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 7. 3. 2022 | 3 komentáře
Postup oznámení o zvýšení ceny – tedy to, jak dodavatel musí informovat spotřebitele – má pevná pravidla. Pokud je dodavatel poruší, nemá na úhradu zvýšené ceny nárok, zdůrazňuje Energetický...
Co se děje | Petr Kučera | 30. 3. 2022 | 2 komentáře
Politici nenašli odvahu k přísnější regulaci „služby“ DCC. Přesto může být letošní rok zlomový: Česká spořitelna se přidá k menším bankám a ukáže, že klienty lze chránit líp.
Aktuality | Jiří Hovorka | 17. 2. 2021 | 3 komentáře
S pokračující investiční horečkou kolem bitcoinu a dalších kryptoměn dál roste aktivita podvodníků. Zneužívají známé tváře nebo značky a snaží se dostat k osobním datům i penězům. Třeba...
Aktuality | Petr Kučera | 9. 4. 2021 | 7 komentářů
Česká obchodní inspekce objevila na českém trhu nebezpečnou USB nabíječku SWISSTEN CLT304, která může znamenat pro spotřebitele vysoké riziko úrazu elektrickým proudem. Inspekce nařídila...
Aktuality | Petr Kučera | 8. 11. 2019 | 4 komentáře
Nový zákon o realitním zprostředkování schválili po poslancích také senátoři. Podle ministerstva pro místní rozvoj má víc chránit klienty realitních kanceláří. Kromě obecných předpisů...
Když se řekne | Jana Divinová | 7. 2. 2023
Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si...
Jak na to | František Mašek | 21. 6. 2011 | 9 komentářů
Co je psáno, to je dáno. Což neznamená, že na co lejstro není, to neplatí. Podle zákonů (psaných i nepsaných) je právoplatná i ústní smlouva, i po telefonu uzavřená. Když od ní chcete...
Co se děje | Petr Kučera | 9. 3. 2023
Snaha vyřešit spor s firmou levně a rychle u mimosoudní instituce může klienta paradoxně připravit o víc peněz i času, než čeká. Vylepšit to má novela, kterou schválili poslanci.
Co se děje | Monika Veselíková | 18. 10. 2016 | 5 komentářů
Český telekomunikační úřad nepřiznal společnosti T-Mobile nárok na nezaplacené smluvní pokuty. Operátor proto stáhl z úřadu zbývající návrhy na vydání rozhodnutí a dluhy začal vymáhat...
Co se děje | Petr Kučera | 3. 10. 2022
Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?
Co se děje | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 24. 5. 2022 | 3 komentáře
Někteří lidé, kteří si před lety sjednali investiční životní pojištění, mají šanci na vrácení víc peněz. Podle Ústavního soudu nemuseli hned od začátku vědět, že je smlouva neplatná....
Co se děje | Jana Divinová | 23. 11. 2021
Zatímco objednání internetových služeb lze snadno zařídit online, případné zrušení bývá komplikovanější.
Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 51 komentářů
Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.