Co se děje | Olga Skalková | 4. 11. 2021 | 1 komentář
Už víc než polovina lidí spravuje své finance přes mobil, zájem o klasický přístup přes počítač klesá. Velký průzkum zjišťoval, co se klientům líbí, co jim nejvíc chybí a jaký mají...
Aktuality | Petr Kučera | 10. 11. 2021
Klienti Air Bank mohou nově využívat bankovní identitu také pro online ověření vůči komerčním společnostem – typicky poskytovatelů energií, pojišťovnám nebo třeba i centrálnímu depozitáři...
Co se děje | Olga Skalková | 12. 11. 2021 | 4 komentáře
Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.
Kvíz | Petr Kučera | 19. 11. 2021 | 1 komentář
Dokážete ještě najít bod GE? Pak jste tu správně. Než se vyřeší svatba, pojďme si trochu proklepnout oba snoubence.
Aktuality | Jana Divinová | 23. 11. 2021 | 5 komentářů
Téměř 17 % domácností nemá vlastní připojení k internetu. Uvedli to v rozsáhlém průzkumu pro Český statistický úřad (ČSÚ).
Co se děje | Olga Skalková | 29. 11. 2021 | 3 komentáře
Velkou novinkou příštího roku mají být platby na číslo mobilního telefonu příjemce. Start nové služby však nebude tak rychlý, jak banky původně doufaly.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 6. 12. 2021 | 50 komentářů
Česká bankovní asociace varuje klienty bank před novou vlnou podvodných útoků. Podvodníci využívají předvánočního shonu, stresu a nepozornosti klientů. Pod záminkou, že jsou jejich...
Co se děje | Olga Skalková | 9. 12. 2021 | 23 komentářů
Už to nemusí být jenom hloupý e-mail se špatnou češtinou. Zavolají vám z čísla, které vypadá jako bankovní. Pokusy o podvod jsou čím dál chytřejší. Oproti loňsku je jich i několikanásobně...
BrandInsight | Petra Martínková | 22. 12. 2021 | 12 komentářů
Miliony lidí dostaly v podobě bankovní identity klíč k elektronické komunikaci se státem i firmami. „Umějí si otevřít dveře. Ale teď je třeba zapracovat na tom, aby za nimi našli co...
Co se děje | Olga Skalková | 3. 1. 2022 | 23 komentářů
Šestnáct bank odpovídá na dvě otázky. Každá se mohla pochlubit i tím, co konkrétně pro své klienty chystá. Podívejte se, jak tuto možnost využily.
Co se děje | Olga Skalková | 11. 1. 2022
Česko se připojilo do systému okamžitých SEPA plateb díky nebankovní firmě. Bude letošek přelomovým rokem i pro banky?
Aktuality | Jiří Hovorka | 19. 1. 2022 | 6 komentářů
Na klienty Fio banky míří další phishingový podvod přes SMS.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 1. 2022 | 4 komentáře
Česká spořitelna upozorňuje klienty, že od pátku 21. ledna od 23:30 do sobotního odpoledne odstaví systém George, službu Business 24 a mobilní klíč.
Co se děje | Olga Skalková | 27. 1. 2022
Revoluce v digitalizaci odstartovala před rokem. Které banky se přidají letos a jaké najde další využití?
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 2. 2022 | 34 komentářů
ČNB chce bance odebrat licenci, oficiálně oznámila její platební neschopnost. Situaci kolem Sberbank sledujeme v průběžně aktualizovaném článku.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 3. 2022 | 1 komentář
Jaké novinky chystá Česká spořitelna na pobočkách a v digitální obsluze klientů? Kolik jich loni získala? To jsou hlavní témata rozhovoru s Petrem Ropickým, který je od října novým...
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2022 | 14 komentářů
ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti...
Aktuality | Jiří Hovorka | 9. 3. 2022 | 23 komentářů
Česká spořitelna nově prodává zlaté slitky i v mobilním bankovnictví George. Její klienti si mohou vybrat ze čtyř variant o váze 10, 31, 50 a 100 gramů.
Aktuality | Petr Kučera | 14. 3. 2022 | 6 komentářů
ČSOB dostala pokutu milion korun od České národní banky kvůli nesplnění pravidel pro silné ověření uživatelů (SCA podle unijní směrnice PSD2). „Do 25. října 2021 nezavedla řídicí a...
Aktuality | Petr Kučera | 16. 3. 2022
Fio banka získala od ministerstva vnitra akreditaci pro poskytování služeb bankovní identity. „Klientům ji budeme postupně zpřístupňovat v průběhu března, zájemci se mohou hlásit o...
Co se děje | Olga Skalková | 22. 3. 2022 | 6 komentářů
Klienti ČSOB nebudou moct od července zadávat platební příkazy přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušila UniCredit Bank.
Aktuality | Jiří Hovorka | 22. 3. 2022 | 20 komentářů
Lidé prodávající na internetových bazarech by měli být opatrní. Počty podvodů v posledních týdnech výrazně narostly, varuje policie i banky. Kriminalistům v Praze se podařilo zadržet...
Co se děje | Petr Kučera | 30. 3. 2022 | 2 komentáře
Politici nenašli odvahu k přísnější regulaci „služby“ DCC. Přesto může být letošní rok zlomový: Česká spořitelna se přidá k menším bankám a ukáže, že klienty lze chránit líp.
Aktuality | Jiří Hovorka | 19. 4. 2022 | 1 komentář
Česká spořitelna nově nabízí svým klientům možnost ověřit si bankéře na telefonu přes mobilní aplikaci George klíč. Novinka má snížit riziko podvodných telefonátů, kdy se pachatelé...
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2022 | 173 komentářů
Zpoplatnění ověřovacích SMS je nejvýraznější změnou v novém sazebníku. Připlatí si také zájemci o papírové výpisy.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 4. 2022 | 155 komentářů
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.
Co se děje | Petr Kučera, Olga Skalková | 30. 5. 2022 | 10 komentářů
Posílání peněz mezi klienty tuzemských bank se zjednoduší. Místo čísla účtu příjemce má stačit, když zadáte číslo mobilu. A to bez stahování nějaké speciální aplikace.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 16 komentářů
Klienty ČSOB, kteří ještě nepoužívají ověřovací aplikaci Smart klíč, čeká od 20. června při práci s internetovým bankovnictvím častější zadávání přihlašovacího hesla.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 9 komentářů
Moneta přichází s novým Rodinným účtem. Vedle moderní aplikace chce zaujmout hlavně nadprůměrným úrokem na spořicím účtu: 5 % ročně do limitu 50 tisíc korun.