Reklamace – výpis článků

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Když se řekne | Petr Kučera | 12. 10. 2022 | 1 komentář

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
+465

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými...

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 3. 2017 | 77 komentářů

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem
+423

Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom...

Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit

Jak na to | Petra Dlouhá | 31. 3. 2016 | 42 komentářů

Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit
+366

Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.

Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele

Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 4. 2015 | 31 komentářů

Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele
+214

Lednička nechladí, v mobilu podezřele rachotí, žralok na teniskách po prvním tréninku… Chystáte se reklamovat? Pročtěte si reklamační manuál krok za krokem. Poradíme, jak na to.

2018: Jak reklamovat a nepohořet

Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 39 komentářů

2018: Jak reklamovat a nepohořet
+205

Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

Pošlu na vás ČOIku! Jak stížnost doopravdy podat. A co hrozí hříšníkovi

Jak na to | Petra Dlouhá | 20. 9. 2016 | 96 komentářů

Pošlu na vás ČOIku! Jak stížnost doopravdy podat. A co hrozí hříšníkovi
+194

Na koho si můžete stěžovat u České obchodní inspekce? Jaký trest dotyčnému hrozí? Jak stížnost správně podat? A kdy vám ČOI nepomůže? Máme pro vás přehledného průvodce.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu
+153

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání...

Jak reklamovat boty, abyste uspěli

Jak na to | František Mašek | 4. 3. 2010 | 251 komentářů

Jak reklamovat boty, abyste uspěli
+143

V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci...

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

Když se řekne | Jindřich Hradecký | 4. 1. 2012 | 52 komentářů

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající
+120

Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika,...

Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

Životní situace | Táňa Chadrabová | 17. 8. 2007 | 32 komentářů

Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně
+112

Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce...

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad
+85

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.

Jak na to | František Mašek | 24. 2. 2010 | 27 komentářů

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.
+85

Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se...

Čtyři rady od dTestu: Nákupy na IČO a reklamace

Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 5. 2015 | 27 komentářů

Čtyři rady od dTestu: Nákupy na IČO a reklamace
+84

Osoby samostatně výdělečně činné dostaly před dvěma roky na vybranou: buď si do daňového přiznání vyčíslí výdaje procentní paušální částkou, nebo dostanou slevu na manžela/manželku...

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad
+83

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

Co se děje | Petra Dlouhá | 26. 3. 2012 | 45 komentářů

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!
+78

Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat,...

Z prodeje auta souboj na ostří nože

Co se děje | Petra Dlouhá | 28. 2. 2011 | 38 komentářů

Z prodeje auta souboj na ostří nože
+74

Kampaň „Nemyslíš, zaplatíš“ ministerstvo z důvodu úspor zastavilo. Pro ústřední motto však máme nové využití. Mohlo by se stát názvem reality show z prostředí českých autobazarů. Pravidelný...

Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?

Když se řekne | Petra Dlouhá | 13. 3. 2014 | 22 komentářů

Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?
+72

Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna...

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce
+71

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Když se řekne | Veronika Hejná | 6. 8. 2020

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete
+68

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať...

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD
+66

S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

Co se děje | Veronika Hejná | 24. 2. 2021 | 4 komentáře

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte
+61

Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u...

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak na to | Tomáš Smolík | 24. 8. 2021 | 3 komentáře

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby
+60

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad

Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad
+57

Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.

Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů

Co se děje | Věra Tůmová | 14. 9. 2009 | 28 komentářů

Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů
+56

Deset let má pan Patrik účty u Raiffeisenbank a na nich desetitisíce korun. Přesto mu banka naúčtovala neoprávněně poplatky za spořící účet a jejich zaplacení pak vymáhala prostřednictvím...

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2013 | 21 komentářů

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?
+55

Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější...

Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu

Co se děje | Věra Tůmová | 15. 5. 2009 | 59 komentářů

Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu
+53

Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy...

Prohnilí! Proč nás supermarkety krmí prošlým zbožím?

Co se děje | Ondřej Tůma | 12. 3. 2012 | 31 komentářů

Prohnilí! Proč nás supermarkety krmí prošlým zbožím?
+49

Písnička o tom, že u nás zákazník dostane o řád horší zboží než zákazníci v supermarketu s týmž logem na Západě, je notně obehraná. Nedosti však na tom, že dostáváme druhou jakost –...

Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf

Jak na to | Petra Dlouhá | 16. 11. 2015 | 7 komentářů

Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf
+46

Moucha na talíři. Jiné suroviny, než slibovali. Příliš slané, málo teplé. Propečené místo krvavého. Pivo pod míru. Sekt místo šampaňského. Čekáte věčnost. Číšník drzoun. Sami si účtují...

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

Co se děje | Jana Poncarová | 15. 5. 2019 | 4 komentáře

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?
+41

Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí...

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

Jak na to | Petra Dlouhá | 11. 5. 2011 | 17 komentářů

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!
+36

„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý...

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Nejnovější články

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Spory mezi spotřebiteli a pojišťovnami řeší už pět let právníci v kanceláři ombudsmanky...více

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Cesta na dovolenou se může zkomplikovat nejen na letišti. Zpoždění nebo dokonce zrušení...více

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost...více

Obchodní rejstřík

Název subjektu, IČO, jméno osoby

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services