Dobrý den. Pokud si u příjmů z pronájmu uplatňujete skutečně vynaložené výdaje na jejich dosažení, zajištění a udržení, můžete dle § 9 odst. 6 vést záznamy o příjmech a daňových výdajích v časovém sledu, evidenci hmotného majetku, který lze odpisovat, evidenci o tvorbě a použití rezervy na opravy hmotného majetku, pokud ji vytváříte, evidenci o pohledávkách a závazcích ve zdaňovacím období, ve kterém dochází k ukončení pronájmu, popřípadě mzdové listy pokud vyplácíte mzdy. Záznamy můžete vést např. v excelovské tabulce nebo v účetním software na daňovou evidenci. Dále upozorňuji, že způsob použití nájemného neovlivňuje jeho zdanění. Je v souladu se zákonem zdanit dle §9 jenom čisté nájemné (bez služeb a energií), nicméně nezdanit celou částku přijatou od nájemce protože se z ní platí služby mi přijde jako obcházení zákona. Je ale možné, že jsem dotaz jenom nesprávně pochopila, to je bohužel potíž elektronické komunikace Do daňově uznatelných výdajů můžete zahrnout alikvotní část zaplacených úroků z hypotéky (dle podlahové plochy využívané k pronájmu), druhou část úroků můžete uplatnit jako nezdanitelnou položku dle §15 odst. 3 ZDP (dle podlahové plochy využívané pro soukromé bytové účely). Jako daňově uznatelný výdaj si můžete uplatnit i alikvotní částku daně z nemovitostí, odpisy nemovitosti, opravy, údržbu, technické zhodnocení, pojištění, zařízení... Do výdajů si neuplatníte náklady na služby a energie, pokud současně nevstoupili do zdanitelných příjmů (pokyn GFŘ č.D-6)