Diskuze - Není poradce jako poradce II.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 459 komentářů)

12. 5. 2003 15:29

Teď jste na to kápnul, doktore! Ale budete asi zklamán (pokud Vás ještě nepřešel "hon na OVB"). Jak se můžete přesvědčit v obchodním rejstříku - právě OVB Allfinanz s.r.o. má (narozdíl od většiny "konkurence) v obchodním rejstříku zapsánu i činnost "pojišťovací agent". Ve smlouvách se spolupracovníky pak má uvedeno, že tito v případě zprostředkovávání pojištění jednají jejím jménem a po všech žádá v souladu se zákonem doložit trestní bezúhonnost. Má i sjednáno hromadné pojištění všech spolupracovníků pro případ způsobené škody do výše 5 mil Kč. A má i předepsané základní jmění. Máte však pravdu, že pokud by stát byl důsledný jen třeba v dodržování Vámi citovaných ustanovení, trh by se výrazně vyčistil. Ale OVB by na něm zůstalo, neboť zákony zná a dodržuje!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2003 14:13 | Harpagon

K OVB už jsem snad napsal dost. Ale zkusme pozměnit téma. Řada tzv. finančních poradců (viz KŽP) jsou vlastně zčásti nebo zcela pojišťovacími agenty resp. makléři podle zák. č. 363/1999 Sb. Tak se ptám, kolik z nich je registrováno u MF, jsou pojištěni min. na pojistnou částku 5 mil. Kč, jsou bezúhonní, vykonávají tuto činnost s odbornou péčí ..., viz § 25 zák. č. 363/1999 Sb. Máte za to, že tuto činnost můžete vykonávat na ŽL?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2003 10:24 | Pozorovatel

Koukám, koukám a nestačím se divit! Jak se diskuse odklonila od OVB a zamířila na konkurenci, tak je najednou klid. I Harpagon se uklidnil! Kolikpak diskutujících asi bylo od konkurence OVB a nešlo jim tedy o fungování finančního poradenství v ČR jako takového, ale jen a jen o OVB?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2003 9:09 | Karel Beránek

A proč by měli jít do kopru? Lidí, kteří se nechají obalamutit, bude stále dost a dost...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2003 8:50

ZFP není Tomáš Síkora, nýbrž manželé Poliakovi! Jinak souhlas - ale oni teď půjdou do kopru, protože jejich hlavmím "produktem" byl souběh mnoha stavbních spoření s postupným překlápěním státních podpor a otáčením 18.000 pořád dokola... Jinak chtěli i nechutnou sumu za "školení", to OVB alespoň nic nechce....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2003 8:07

Ve Vašem výčtu chybí ještě Tomáš Síkora z "finančně poradenské" společnosti ZFP. A kdybyste chtěl psát o "finančních poradcích", pak Vám doporučuju seznámit se s touto firmou. To je teprve prvotřídní blamáž. Kam se hrabe OVB!!! Svým "poradcům" vydává i diplomy na kvalifikaci v oboru "rodinný finanční poradce". Provize jim ale vyplácí tehdy, když za určitou dobu udělali produkci. Pokud nikoho nesehnali, mají prostě smůlu a zůstanou bez provizí. To alespoň OVB je docela spolehlivé. To už není ani MLM, ale letadlo jako vyšité.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2003 6:13 | Bedřich Kocman

Pane S, pokud je Vaše nabídka zajímavá, tak o ni něco napište. Uvidím na reakci ostatních, zda do toho jít a nebo ne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2003 22:55

Pane Kocman, můžu Vám dát tip na investici s velmi dobrým výnosem v oboru nemovitostí. Viz můj mail. Přeji Vám hezký den. Miroslav S.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2003 21:35 | poradce na penzi

Ale to víte že se většinou rovná OVB=KŽP! 1.. Někdo se za OVB stydí a jiný se tím chlubí, tomu nerozumím. Myslel jsem si, že kopete za jeden mančaft. 2.. Klient má přání mít KŽP? Nesmysl, klient tomu nerozumí. Ale pokud u něj vyvoláte tuto potřebu (prostě mu vychválíte KŽP až do nebes s tím že zatajíte nedostatky), tak se tak může stát. Pro zajištění rodiny je to maximálně pěkná pitomost. Od čeho asi jsou riziková pojištění? Vytváření kapitálu pomocí KŽP? Další pitomost, pokud jste ovšem nemyslel vytváření kapitálu pojišťoven. S tím bych souhlasil. Pokud se pasujete na finančního poradce a ne šmudlu, tak nemůžete uzavřít jinou KŽP, než v případě příspěvku zaměstnavatele a to ještě jen důchodovou. Totéž v případě odpočtu od základu daně. V jiných případech to skutečný finanční poradce neudělá. Pokud o to náhodou klient z nevědomosti jeví zájem, tak je Vaše povinnost mu to rozmluvit. Pokud takto činíte, tak jste finanční potradce a je jedno pro kterou společnost to mastíte. Co Vy na to?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2003 21:29 | Harpagon

To jsem také nikdy netvrdil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2003 20:04 | Jan Petřík

1. Pracuji v OVB (ne pro OVB). 2. ano máte pravdu zprostředkovávám i KŽP, ale ne proto, že by z toho byly vysoké provize. Dělám ho pouze v případě, že má klient takové přání, které produkt KŽP naplňuje (zajištění sebe a hlavně rodiny, popř. vytváření kapitálu spojeného se snížením daňového základu. 3. z toho si však myslím nevyplývá OVB=KŽP.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2003 12:44 | Harpagon

Asi jsem přílišný optimista ohledně novinářů. Jinak podle § 2 odst. 2 zákona o sdružování občanů mohou být členy sdružení i právnické osoby. To nemění můj názor na KFP.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2003 12:31 | Harpagon

Ano, záleží na statutu. Něco jiného je Advokátní komora se svým právem odebrat licenci členovi, který např. porušil profesní etiku. Něco jiného jsou pseudokomory typu KFP.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2003 12:15 | reportér

Problém je v tom, že s těmi nezávislými novináři je to asi tak jako s těmi nezávislými finančními poradci. Abych mohl být opravdu nezávislý novinář, musel bych mít vlastní noviny (nejlépe deník) a ty by nesměly být závislé ani na reklamě ani na firmách distribujících tisk do prodeje. A to je v podstatě utopie. Bohužel i internetové servery jsou závislé na reklamě. O nezávislý deník se tu nějaký čas pokoušel pan Kudláček (vydavatel Annonce), ale nakonec zkrachoval právě proto, že chtěl zústat nezávislý. Nedělejme si tedy žádné iluze o nezávislém tisku či nezávislých novinářích.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2003 10:18

Co se týče komory, tak záleží na stanovách. Pokud připouští členství fyzických i právnických osob, tak není o čem mluvit. Pokud se komory budou zakládat za účelem sdružování podnikatelů v určitých oborech, jejich vzdělávání a vyměňování zkušeností, tak je to určitě přínosem. Není ale možné založit komoru za účelem získání vyšší prestiže a tím úmyslně, či neúmyslně klamat spoluobčany. Kdo není členem této, nebo jiné komory, tak není dobrým třeba poradcem? K tomuto účelu se vymyslí nějaké testování a na to navazující certifikace. Zavání to kastováním jedinců. Podobný problém, v daleko širším měřítku, reprezentuje komora certifikovaných účetních. V jejich případech certifikace obnáší částky i desetitisícové. Komora finančních poradců má, mimo jiné, i účel náborový. Určitě se najdou jedinci, kteří se přihlásí ke zkoušce a záhy na to dostanou nabídku od některé ze zakládajících firem. Dalším „zajímavým“ subjektem je Asociace finančně poradenských kanceláří České republiky na http://www.ads-eu.cz/afpkcr/index.html Je to KFP v bledě modrém. Zajímavý je již jejich úvodní slogan: „Asociace finančně poradenských kanceláří ČR je zájmovým sdružením finančně-poradenských subjektů, s působností regulátora odborné úrovně a etiky služeb poskytovaných v oblasti finančního poradenství. Asociace je neziskovým sdružením zajišťujícím certifikaci odbornosti finančních poradců formou komplexního systémového vzdělávání.“ Zase zavádějící a silně klamavé prohlášení. Správcem je nějaká společnost ADS Rumburk spol. s r.o. na kterou je nařízena exekuce. Kde je ta odborná úroveň? Je v tom trochu zmatek. Bylo by dobré to trochu vyčistit. Právě nezávislí novináři k tomu mohou hodně pomoci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2003 8:09 | reportér

Vážený pane, nejsem ani právník ani ekonom, nechci se proto pouštět do polemik o poradcích, zprostředkovatelích, či jak to nazýváte. Pohybuji se však delší dobu v médiích a musím vás vyvést z omylu, že nějaký test investigativního žurnalisty vypátrá něco o firmě SLON. Její majitel totiž inteznivně komunikuje s mnoha médii (má je i na webu) a tak si mimo jiné zajišťuje, že do různých testů nejsou za jeho firmu vybíráni náhodní lidé. Právě pro vytváření mediálního obrazu vymyslel i tu "komoru". V právu jsem opravdu laik, ale docela mne překvapilo, že s tímto názvem dostal od státu povolení k činnosti. Na webu slona najdete i jednu kuriozitu - osvědčení o členství v KFP, které si majitel vydal a podepsal sám sobě. Zajímavé je i to, že členem této "komory" je celá jeho firma, u skutečných komor to pokud se nepletu možné není - vstupují tam jen jednotlivci. Z pohledu mé profese nemá německá OVB absolutně zvládnutou právě komunikaci s tuzemskými médii, a to se nevyplácí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2003 1:04 | holubkov

Pokud jde o samozvané komory-nekomory, stačilo by uzákonit něco obdobného, jako je v ustanovení § 3 zák. č. 21/1992 Sb. o bankách: Slovo "banka" nebo "spořitelna", jeho překlady nebo slova, v jejichž základě se tato slova vyskytují, smí užívat v obchodním jménu pouze právnická osoba, které bylo uděleno povolení působit jako banka..." - Jinak se nepochybně dočkáme i komory erosenek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2003 22:18 | Harpagon

Pokud se domníváte, že hájím zájmy konkurence OVB, pak jste na omylu. Ohledně konkurence: weby SLON a SOPHIA Finance, obchodní rejstřík atd. zatím studuji. Název Komora (=sdružení) finančních poradců je skutečně zavádějící (stanovy jsem zatím nedočetl). Pokud se SLON zabývá zprostředkováním a vydává to za poradenství, tak je to zhruba totéž co OVB, ovšem pokud tají své provizní partnery - na webu jsem seznam nenašel snad s výjimkou zmínky o AMCICO - (na rozdíl od OVB), pak je to o stupeň horší. SOPHIA, jak se zdá, poskytuje poradenství za úplatu. Ovšem to jsou veřejně přístupné informace. Myslitelná je kombinace úplatného "poradenství" a ještě provizního zprostředkovatelství. Ale to je spíš pro investigativního novináře, zeména posoudit úroveň "poradců". Ve vztahu k OVB jsem jsem asi skutečně agresivní. Vadí mi aféra HELVAG (produkt možná vnucený matkou - investice v Německu), protože již ze vstupní dokumentace čišel podvod na dálku. Něco takového by solidní firma nabízet neměla, leda s důrazným varováním, jak je to rizikové (účast ve spolku a komanditní společnosti). Jinak se musí opravit, protože na webu Velké Bíteše jsem našel nabídku OVB na bezplatnou právní pomoc zastupitelstvu v aféře Helvag.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2003 22:11 | Tomáš

Jak zajistit kvalitu poradců? Možná se budeš divit, co se bude dít v příštích dvou letech. (a tajemství - už to začalo.......a vy takoví odborníci to nevíte?)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2003 22:04 | Blekota

Provize může být od 30.000 až po 150.000 Kč. Záleží na společnosti a případně na postavení v systému. Takových klientů ale mnoho není.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Sedláček

ekonom

Pavel Zeman

nejvyšší státní zástupce

Tomáš Sedláček
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Zeman
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services