Proč nechci byt na hypotéku

Denodenně se dočítáme o nízkých úrokových sazbách a závratně nárůstajícím počtu poskytnutých hypoték. Zvažujeme ovšem při výběru bydlení důkladně všechna pro a proti? Není bydlení v nájmu výhodnější?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 11. 2007 12:46, jiří karel

Myslím, že nejlepší důkaz proč nelze z nájmu uhradit hypotéku je fakt, že nikdo nestaví na komerční bázi nájemní byty. Kdyby to fungovalo, tak si developer vezme hypotéku, pronajme byty a "mele mlýnkem". No ale to se romantickým hyposnílkům a pár zběsilým ekonomčíkům vysvětlit nedá a tak budou bankám a Finepu na špek skákat dále.

+127
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 3. 2008 14:05, petr

Tak nevím žiju asi na jinačí planetě koupil jsem byt na 100 hypotéku 2 400 00, po 3 měsicích jsem ho začal pronajímat (investice 50 000) nájemník za mě zaplatí všechno cca 14 000 nevím proč malovat hned čerta na zeď , že je to drahé, přijde mi to jako pěkné zhodnocení mého rizika, že byt klesne pod svoji hodnotu. Zatím na tom pouze vydělávám :-)

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 409 komentářů)

4. 3. 2006 18:07 | vlasta p.

Vůbec nemůže platit, že pořízení bydlení na dluh je nějaká výhra. Masáž bank nám pořád vysvětluje, jak je to "odpovědný" čin. Nevěřte jim. Zadlužit se je únosné jen pro málo z nás. Jim jde jen o kšeft, tak využijí každé příležitosti nás zblbnout. No, často se jim to daří, vi'dte.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2006 23:35 | jirka

Půjčování je dnes velká móda. Kdo nedluží, není asi IN. K čemu je dobré žít na dluh. K ničemu, vyjma těch, co nám půjčí a těch co nám prodají. Většina chytrých odborníků tvrdí, že koupě na hypotéku je důkaz odpovědného chování. Navíc to prý prospívá ekonomice. Prdlačku. Osobní zajištění bydlení na 20ti letý dluh není ukázkou odpovědnosti, ale lehkovážnosti. A ekonomice to tak akorát odčerpává peníze občanů směrem do bank a developerů. Je to jen marketing a oblbování lidí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2006 16:33

Rodinné domky mají jiný cenový vývoj než byty. Např. byty v tzv. novostavbách v Praze se kvalitou od paneláků zas tak moc neliší, navíc těm projektům často chybí obč. vybavenost, upravené okolí apod. Nové byty šly v Praze dolů a neustálá reklamní kampaň s nabídkami slev to potvrzuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2006 17:08

Mate pravdu, to ovsem mluvite o tech, kdo si bohuzel tehdy koupili panelakovy byt v Praze a ne radeji novostavbu kde ceny spise rostly. U panelaku sly ceny opravdu o cca 25% dolu.
Take jsme v te dobe (2004) uvazovali o panelaku v Praze, ale pote co jsme videli 2 zdevastovane byty pred kompletni rekostrukci (okna, kuchyn, wc, koupelna, dvere) v cene 2 miliony korun (o velikosti 62m2 a 80m2) jsme se rozhodli pro novostavbu radoveho domku 3+kk (82m2 obytna plocha) se zahradkou a garazi (cca 10km od Prahy). Zaplatili jsme tehdy v 1. etape jen 2,3 milionu (vcetne vicepraci a DPH) a nyni se prodava 3. etapa uz za 2,8 milionu. Takze jsme rozhodne neprodelali. Stalo nas to 30% ceny domku bance a nyni splacime necelych 11000 mesicne (z uveru 1,7 mil. na 20 let), coz je rozhodne mene nez kolik by byl najem podobneho bytu v teto lokalite nebo panelaku v Praze (a to i v panelaku bez garaze v seredne ctvrti).
Takze asi obecne neni mozne rict ze neco je obecne lepsi nez jina varianta. Vzdy je asi nejlepsi pouzivat vlastni rozum.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 12. 2005 13:33 | hloupý honza z trojského vrchu

Jistě, nájem musí být výhodnější než vlastnictví na hypotéku. Tvrdit opak je buď naivita , nebo účelovost. Opak by znamenal zjevný ekonomický nesmysl. Bohužel nás developeři a banky balamutí kvůli zisku a někteří politici z hlouposti. Článek je jednoduše a srozumitelně napsán tak, jak to opravdu chodí. I přesto, že dnes je vše v článku napsané potvrzené, je takových názorů v médiích málo. Udělal jsem pitomost a koupil si byt v r. 2003 v Praze. Na úrocích a platbách společenství jsem zaplatil ranec a teď, když potřebuji byt prodat zjišťuji, že ho prodám levněji než mně stál.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2005 15:13 | franta

Plně souhlasím
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 11. 2005 14:53 | františek

Hypotéka je dobrý sluha a velmi špatný pán. Bohužel se na to velmi málo poukazuje. Většina článků je jiného tažení než tento a je to chyba. Fr. Nechvíl
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 10. 2005 22:26

Někdy chytrý spočítal,že v čechách máme 60% výkonost oproti západu.Přitom chceme nebo máme už teť 100 a více procent za ceny služeb a výrobků. CO KDYBY LID CHTĚL ONĚCH 60% NA PLATY? STÁT BY SE ZHROUTIL PODNIKATELÉ KRACHOVALI A MAJITELÉ NEMOVITOSTÍ BY NĚLI NEZANĚSTNANÉ A TUĎIŽ NEPLATIČE? PAK BY SE MOŽNÁ V ČECHÁCH DĚLAL POŘÁDEK?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 8. 2005 13:25 | býv. zam. hypo banky

Největší pecku dostanete, když si koupíte ( třeba i předražený byt ), zjistíte za tři roky, že vám nevyhovuje ( malý, špatný tech. stav, přijdete o výhodnou práci, špatní sousedé nebo zhoršená lokalita )a musíte jej prodat. Z okna jste vyhodili - provize RK, posudek a poplatky za vyřízení úvěru, úroky a poplatky bance, příspěvky do fondu prav,sankce za předčasné zplacení... A k tomu ještě třeba pokles ceny bytu, jak to je to třeba teď v Praze. Z anuity nesplaceno nic a před vámi jen další náklady na jiné bydlení. Banky a realitáři se nažerou a vaše starost zůstane celá ( tedy vlastně větší).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 8. 2005 17:21 | Václav Jíra

Dnes již můžeme směle napsat, že ti , co si koupili byt na hypotéku v r. 2003 a nyní potřebují prodat prodělali kalhoty. Ceny jim významně poklesly, zaplatili několik set tisíc na úrocích a poplatcích, odvedli do fondu oprav a za správu,... Odhaduji, že v Praze u bytu za 2,5 mil. ten prodělek může dělat až 600 tis. Ještě stále jsou , hlavně v Praze ceny v přepočtu k reálným příjmům nebo výnosům nadhodnocené. A to nás čeká zvyšování sazeb, další pokles výnosů a k tomu masivní přísun dalších bytů. Myslím, že opatrnost je zcela na místě. Ono to vypadá zdánlivě jednoduše, ale rizika je nutné si dobře zvážit. Článek je užitečný. Moc nechápu ty čtenáře, co podezírají autora z účelovosti. Vyjma potřebných informací o něčem jiném, než jsou masáže bank a developerů, tam není a jaké postraní zájmy by tím mohly být hájeny mi zcela uniká.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 6. 2005 18:35 | pavel kryl

A taky mi není jasné, co bylo v článku vyvráceno následujícím vývojem a v čem by měla spočívat manipulace. Připadámi, že vše naopak dost sedí i po dvou letech. Manipulaci cítím všude u těch, co hypotéky nabízí a cpou každému tak, aby o nich nepřemýšlel. Kdo by však mohl mít prospěch (a zájem manipulovat) z toho, že na úskalí úvěrování poukáže?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2005 18:30 | pavel kryl

Jak to pročítám, myslím, že skutečně vynaložené náklady na spoluvlastnické platby určené k údržbě a modernizaci společných prostor budou v delší časové řadě spíše vyšší než 3 tis. měsíčně ( zprůměrováno). Amortizace nemovitosti bude zcela jistě nad tímto odhadem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2005 14:57

Chlapi, perfektní, souhlasím. Na co otročit desítky let sami sobě ? !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2005 14:48

Ano, to je zajímavá úvaha. Představa dlouhodobého utahování opasků mě taky děsí. Dvakrát měř a jednou řež - to je asi správné heslo.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2005 14:18

Perfektní, naprosto souhlasím. Bavíme se o velkých částkách a tím pádem o naprosto zásadních rozhodnutích ( aspoň po finanční stránce ), které nás ovlivní nadlouho dopředu. Ale ono všechno souvisí se vším. Peníze dokážou zahýbat i dalšími věcmi...a kvalita života opravdu klesá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2005 10:00 | patricie

Na rozdíl od níže uvedeného přispěvatele mi naopak článek připadá stále velmi aktuální, skoro možná více než před dvěma roky. Je zajímavé, že tuto problematiku nikdo nediskutuje a stále jsme obklopeni jen jednostranným a zkreslujícím pohledem na věc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 5. 2005 13:33

Jinak ke kritice kalkulace dodavam, ze jsem si puvodne nevsiml, ze clanek je z roku raz dva. Penize.cz ho stale prezentuji jako aktualni. Tudiz se castecne omlouvam. Trval bych na nekolika argumentech: 1) absolutni nezakalkulovani splaceni hypoteky a nasledneho poklesu realnych nakladu na bydleni. 2) naklady do fondu oprav - 3.000 byly skutecne ponekud nadhodnocene.
Rad bych aby byl clanek vzhledem k neakutalnosti stazen, nebo minimalne aktualizovan. V soucasne dobe rika veci, ktere jsou opravdu minimalne zavadejici.
PS: Omlouvam se, ze jsem predchozi reakci omylem nepodepsal.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 5. 2005 13:27

Clanek je sice starsiho data, ale mnou citovane kritiky platily tehdy stejne jako ted a jine veci uvadene v clanku byly vyvraceny nasledujicim vyvojem. Nevidim duvod, proc za to autora nekritizovat. Je pravda, ze tehdy byla situace jinaci a to byl take duvod, proc jsem tehdy sam odmital hypotecni bydleni, ale ani tak nebyla situace tak cernobila, jak autor uvadi a trvam na tom, ze clanek byl do znacne miry manipulativni ve snaze dojit k planovanemu zaveru, ze bydlet na hypoteku je spatne. Server penize.cz ho stale uvadi jako aktualni, takze kritiku smeruji i k redaktorum serveru, protoze clanek jiz opravdu aktualni neni. Zduraznuji, ze nejsem presvedcen o vyhodnosti jedne ci druhe varianty, kazda ma sve plusy a minusy a je treba dobre zvazit zda je pro me jedna ci druha varianta vyhodnejsi. Zkusenosti s vlastnickym bydlenim mam, rodice vlastnili nemovitost, kterou jsme pronajimali a posleze prodavali a pote kupovali jinou na hypoteku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 5. 2005 11:40 | vlasta

Pro autora násled. příspěvků : Přečetl jsem si vaše tři příspěvky a přiznám se , že mi není zcela jasné , co kritizujete. Článek byl napsán v červenci r. 2003. To, že se změnily některé údaje, postupy a požadavky hypo bank je logické a je nanejvýše hloupé toto vyčítat autorovi. Zdá se, že místo dlouhého psaní jste si mohl raději článek ještě jednou přečíst a nedělat takové trapné soudy. Princip, který je v článku obsažen je platný stále. Na vašich příspěvcích je jasné to, co i sám uvádíte. S vlastnickým bydlením nemáte žádnou zkušenost. Názor klidně vyjádřete, ale nenapadejte nikoho tam, kde tomu nerozumíte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 5. 2005 11:38 | vlasta

Přečetl jsem si vaše tři příspěvky a přiznám se , že mi není zcela jasné , co kritizujete. Článek byl napsán v červenci r. 2003. To, že se změnily některé údaje, postupy a požadavky hypo bank je logické a je nanejvýše hloupé toto vyčítat autorovi. Zdá se, že místo dlouhého psaní jste si mohl raději článek ještě jednou přečíst a nedělat takové trapné soudy. Princip, který je v článku obsažen je platný stále. Na vašich příspěvcích je jasné to, co i sám uvádíte. S vlastnickým bydlením nemáte žádnou zkušenost. Názor klidně vyjádřete, ale nenapadejte nikoho tam, kde tomu nerozumíte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Pajonk

podnikatel, Centr Group

Vlastimil Tlustý

politik

Jaroslav Pajonk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Vlastimil Tlustý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services