Proč nechci byt na hypotéku

Denodenně se dočítáme o nízkých úrokových sazbách a závratně nárůstajícím počtu poskytnutých hypoték. Zvažujeme ovšem při výběru bydlení důkladně všechna pro a proti? Není bydlení v nájmu výhodnější?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 11. 2007 12:46, jiří karel

Myslím, že nejlepší důkaz proč nelze z nájmu uhradit hypotéku je fakt, že nikdo nestaví na komerční bázi nájemní byty. Kdyby to fungovalo, tak si developer vezme hypotéku, pronajme byty a "mele mlýnkem". No ale to se romantickým hyposnílkům a pár zběsilým ekonomčíkům vysvětlit nedá a tak budou bankám a Finepu na špek skákat dále.

+127
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 3. 2008 14:05, petr

Tak nevím žiju asi na jinačí planetě koupil jsem byt na 100 hypotéku 2 400 00, po 3 měsicích jsem ho začal pronajímat (investice 50 000) nájemník za mě zaplatí všechno cca 14 000 nevím proč malovat hned čerta na zeď , že je to drahé, přijde mi to jako pěkné zhodnocení mého rizika, že byt klesne pod svoji hodnotu. Zatím na tom pouze vydělávám :-)

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 409 komentářů)

16. 11. 2004 10:55 | Martin Kotek

Je určitě nezbytné psát podobné články. Autor se pustil proti proudu demagogie , která teče od bank a developerů. Samozřejmě, že si u nás lidé neuvědomí kolik je doopravdy investice stojí. Bohužel je mnoho těch, kteří nechápou, že vlastnit znamená i starat se a ne jen splácet hypotéku. A pak se divý. Někteří to nepochopí, ani když se jim to podá polopaticky. Jsem vlastníkem bytu a vím,jaké poblémy máme s Neználky ve Společenství.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2004 12:29 | Jiří Pácal, autor článku

Mrzí mně , že jste mému článku neporouzuměl/a. Článek je jistou protiváhou usměvavým lidem z reklam s milionovým dluhem na krku . Zúžení úhrady majetku na splátku hypotéky je klam, na který bohužel doplatilo mnoho kupujících a nakonec i jejich sousedů v domě. Vedle výdaje na koupi nese vlastnictví i další, stejně tak důležité výdaje spojené s bytem a společnými částmi domu. K Vašemu příkladu : byt , který se nabízí za nájem 13 tis.Kč by stál více než by stačila splátka 16tis. měsíčně. Ale i kdyby, stejně je zapomenuto na ty další platby, které jsou s vlastnictvím spojeny. S růstem nákladů na úvěr i údržbu a zárověň poklesem tržních nájmů se ten rozdíl mezi koupí na dluh a nájmem ještě prohlubuje. Vždy jsem investice do nemovitostí doporučoval ( s rozmyslem). Sám tak činím, je to výrazný zdroj mých příjmů a proto si myslím , že vím o čem píši. Koupě bytu na úvěr není ekonomická. Má ale samozřejmě jiné výhody. Postačí mi, pokud si z mého článku uděláte závěr, že člověk musí mít dost peněz nejen na koupi, ale i na to, aby se o nemovitost staral. Navíc tlačit mladé lidi, aby se téměř s první výplatou zadlužili na 1/4 života ( a neupozornit je na všechny nákladové stránky koupě) mi připadá nesprávné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 11. 2004 18:06

člověče vám není vůbec rozumět co chcete napsat. příště před psaním nepijte!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2004 13:12

autor se musel snad zbláznit !!! si děláte srandu? proč počítáte malování a jiné bludy? nemám pocit , že v nájemním bytě mi majitel příjde vygruntovat!!! a souhlasím jen s tím, že si to má člověk pořádně zvážit, ale pokud platí několik třeba i let 13t nájem plsu inkaso a pak mám mít hypotéku tak i kdyby byla 16t tak si raději koupím ten byt, protože za 3t měsíčně bych na něj za tu dobu hypotéky nenašetřil!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 11. 2004 10:02 | PAvel V.

Myslím,že pokud pohlédnete do "kuchyně" některým tzv. velkým developerům, uvídíte značné problémy. Spojení koupě od neseriózního prodávajícího s hypotékou je doslova vražedné. Nechci jmenovat, ale poznáte je snadno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2004 18:59 | Černíková

Ano to je pravda. Klienti přijdou o životní úspory v obou společnostech. http://www.csreality.cz/info/kontakt.asp
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2004 18:53 | Karel

Slyšel jsem, že někteří zamětnanci ČS Reality byli dříve zamětnanci H-SYSTÉMU. Pozor na ně: csreality.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2004 9:41 | OKRADENÝ OD ČS REALITY

Souhlas. Je třeba informovat další možné oběti. Také mám špatnou zkušenost s podvodníkama z ČS Reality!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2004 11:23

Ano, to je objektivní zhodnocení výhodnosti koupi bytu. Jedno zde chybí vzít v úvahu, a to riziko, že narazíte na neseriozního, ba přímo podvodného developera, jako je společnost Čs Reality. Před takovými praktikami této firmy Vás zákon neochrání. V Praze je naprostá většina těchto koupí minimálně z části placena předem (zálohy), než je byt dostavěn. Jste tedy již chyceni, a můžete se stát obětí praktik společnosti Čs Reality. Výsledek je, že máte neprodejný předražený byt, který neplňuje ani normy k bydlení, natož slibovanou kvalitu. Bezpečnostní, hygienické (ochrana zdraví), normy pro obytné budovy, nedodržení technologických postupů... Kvalitu této "stavby" ovšem zjišťujete, když už je pozdě. Zákon Vás neochrání před praktikami takové podvodné společnosti a zůstanou Vám oči pro pláč. Rozhodně doporučuji kontaktovat klieny, kteří si od daného developera koupili byt před Vámi a bydlí v něm, a zjistit do čeho se chcete pustit. Více na mailu s možností přesvědčit se na vlastní oči!!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2004 10:57

POZOR NA ČS REALITY!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2004 16:06 | Patrik S.

Čím déle je od napsání článku, tím víc se mi líbí. Lze občas polemizovat, ale více takových.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2004 14:18 | D

Díky za briskní reakci. Přijde mi, že dluhy, to není to správné slovo, protože dávám recipročně všanc celou nemovitost, tedy byt.Jen mi to umožní, po dobu hypotéky, za určitý správní poplatek disponovat penězmi, co jsou zatlučené v tom bytě, tedy obývat místnosti, na které ještě nemám peníze.Podle mně je to určitý druh spoření. Na konci mám 2 milionový byt a můžu si s ním dělat, co chci. I tak mě bokem vyjdou všechny poplatky za nájem, popelnice, telefon, sipo, co já vím co ještě na 8 tisíc měsíčně.Byt s hypotékou se dá prodat. Myslím, že autor chtěl připomenout, že je třeba vzít si trochu menší hypotéku, než Vám plat umožňuje, aby, když se něco přihodí-se sazbami,dětmi ...tak aby to člověk měl.I mým známým se stalo, že vjuchali do hypotékovýho luxusního domečku, a po pár letech to prostě neutáhli, i když jim ti milí finančníci vypočetli, že na to mají,a museli se odstěhovat. Mám připravenou hypotéku na velmi výhodnou koupi (z rodinných důvodů výhodnou), a půjdu do toho.Pro mě je psychicky důležité, abych byla ve svém. Za prací jsem se přistěhovala, a byt beru jako investici. V penězích se nevyznám, a spořit do banky neumím, nepatřím mezi šetřílky. Když budu muset splácet do svého, byť s úroky, přijde mi to fér. Nebýt hypotéky, nemohla bych si dovolit bydlet, a ještě k tomu šetřit. Hypotéka a polatky za byt vyjde i s rezervou na případné opravy bytu na 15 tis měs.,a sousedi ten samý byt platí 15 tis pronájem.Výsledek je, že já po pár letech budu něco mít, a oni ne. Našetřím si a zároveň investuji v jednom-do nemovitosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2004 13:31 | názor

Musíte se víc snažit, 15 tisíc dohromady je na hypotéku málo
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2004 12:57 | Petr

To řešení kamarádů je docela normální, ve světě běžný způsob bydlení. Proč ne. Ze všech možností jak řešit bydlení mi dluhy připadají jako nejhorší. Jen svazuje, nic na tom nezískám, psychika špatná, rizika velká. Já vím, že to frčí. Ale všechno co frčí nemusí být O.K. Krize ve světě jak nár. ekonomik , tak i rodin často začaly hypotékami.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2004 11:57 | D

Když budete platit nájem, chcete si udržet svoji úroveň a ty koníčky a to, co psal autor hlavního článku, tak jak chcete šetřit jinak? Když nejste podnikatel, burze nerozumíte.?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2004 11:56 | D

Když budete platit nájem, chcete si udržet svoji úroveň a ty koníčky a to, co psal autor hlavního článku, tak jak chcete šetřit jinak? Když nejste podnikatel, burze nerozumíte.?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2004 11:53 | Daniela

Hm, buď se oženit a zvýšit si tak měsíční příjem- pro gaye a svobody chtivé to není řešení, nebo zdědit nebo vyhrát nebo podnájmy až do smrti. To je také řešení. Jediné, co je v současné nemilé situaci v Čechách možné, je odstěhovat se do Prahy pro větší příjem, anebo najít si práci v zahraničí. Pro Vaši situaci v Brně nevidím řešení. Mí kamarádi to řeší prací v Praze a bytem v Berouně. Skeptický názor? Sama jsem si vyzkoušela, že to jinak nejde, musíme se za lukrativním jobem trochu postěhovat. Přeji Vám mnoho úspěchů!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2004 17:00 | karel

Vedení účetnictví jsem myslel u Společenství vlastníků. Je dobře pokud máte dům v pořádku. I tak je třeba na budoucí(byť) vzdálené opravy myslet a vytvářet rezervy. Ze zákona budete muset energet. audit a z něho vycházející úpravy a vyvážení dělat ještě letos. Jinak přeji spokojené bydlení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2004 16:02

Zdravim, mam zjisteno, ze tam maji nove merice topeni, pred rokem se delala rekonstrukce strechy, malovalo se a natiraly se okna. Od nekolik najemniku vim, ze za poslednich 5 let se vse platilo z fondu oprav, ktery je 950 Kc pro kazdeho mesicne a pri 60 bytech je to nelych 750tis. rocne, coz je myslim OK. Dan z nemovitosti je 200 rocne, to opravdu unesu, vedeni ucetnictvi neni problem, i kdyz presne nechapu, v jake souvislosti ho zminujete s koupi bytu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2004 15:53

Kazdy vychazi z jine osobni situace, je jasne, ze univerzalni nazor neexistuje a takove clanky jsou jiste prinosne, aby ukazaly obe stranky koupe nebo pronajmu bytu. Kdyz nekdo bydli u rodicu a planuje rodinu, je to jina situace, nez kdyz je nekdo sam a bud na vlastni byt z vyplaty nema, nebo si nechce snizovat zivotni uroven. My bydlime u rodicu a planujeme rodinu, investovat vetsi penize a do ciziho, ktere nebude nikdy nase, nechceme.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Pithart

politik

Jaroslav Klíma

podnikatel, Tuscan

Petr Pithart
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jaroslav Klíma
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services