Rohlík kartou (ne)zaplatíš

Použít kartu pro platbu v řádu desetikorun je v některých obchodech problém. "To je moc malá částka," zní častá reakce prodavačů. Mají na to vůbec právo? A mohou po vás chtít více peněz při placení kartou než v hotovosti?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 8. 2003 10:59, tmejda

moc to s tim nesouvisi,ale so se mi dnes stalo na flore v albertu: vzal jsem si z regalu kefirovy mliko, dlouhy fronty u "dvou" otevrenych pokladen a kdyz jsem konecne prisel na radu, tak mu to divne piplo a neprecetlo, co to je za vyrobek. vola pracovnici danyho useku a pak povida: "tohle neni k prodeji!!" fakt dobrej zacatek dne... kazdou chvili clovek zjisti co je na svete vsechno mozny...doufam ze do priste oznacej vyrobky,ktery jsou urceny k prodeji..))

+10
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 8. 2005 10:55, vladko001


PS:GEORGE SOROS-75 LET, ŽID-Z BUDAPEŠTI- PO SVÉM ÚTĚKU PŘED KOMUNISTICKOU DIKTATUROU STUDOVAL NA PROSLULÉ LONDON SCHOOL OF ECONOMICS KDE BYL JEDNÍM Z JEHO UČITELŮ RAKOUSKÝ EMIGRANT,POZDĚJŠÍ NOSITEL NOBELOVY CENY SIR KARL POPPER.

TEN SE SVÉHO ČASU VYJÁDŘIL.ŽE VE VĚKU MASMEDIÁLNÍMANIPULACE HROZÍ,ŽE SE ZNAČNÁ ČÁST SPOLEČNOSTI NECHÁ

MALÝMI ČI VĚTŠÍMI VYVOLENÝMI BRATRY ČI SESTRAMI?

UBAVIT TÉMĚŘ AŽ K SMRTI !

JEHO MNOHÉ DALŠÍ PROROCKÉ MYŠLENKY JEŠTĚ V BUDOUCNU BUDOU VÍCE NEŽ DŮLEŽITÉ.

NUŽE TENTO POPPERŮV PILNÝ ŽÁK G.SOROS SE NEDÁVNO VEŘEJNĚ VYJÁDŘIL:"ÚHLAVNÍM NEPŘÍTELEM OTEVŘENÉ SPOLEČNOSTI NENÍ KOMUNIZMUS,ALE KAPITALIZMUS"

COPAK TÍM CHTĚL ASI MISTR ŘÍCI?ŽE KAPITALIZMUS JE OCHOTEN--ŘEČENO SPOLU S J.S.LENKEM- ---TV OČKO- RÝŽOVAT I NA AKCÍCH,KDE.."PŘITOM VŠICHNI VĚDÍ,ŽE JDE Z 80% O NĚJAKEJ FET"?

KLASIK V ŘÍMĚ KDYSI ŘÍKAL,ŽE MU PENÍZE Z VEŘEJNÝCH ZÁCHODKŮ NESMRDÍ.ČESKÉMU STÁTU ,ZDÁ SE, BRZY NEBUDOU SMRDĚT PENÍZE Z PROSTITUCE.

ALE ABY SE JEŠTĚ I TYHLE AKCE VEŘEJNĚ PROPAGOVALY A PODPOROVALY Z PENĚZ DANOVÝCH POPLATNÍKŮ,TO UŽ JE TROCHU MOC.

Právo 13.08.2005 "ZA VŠÍM HLEDEJ EGOIZMUS." STR.8.

CO BY NA TO V NĚMECKU ŘEKL RUDÝ OSKAR L. ,POPŘ. RUDÝ KENNY,STAROSTA LONDÝNA?

MOŽNÁ BY SE JICH NA TO JARDA PLESL MOHL ZEPTAT.

JÁ-ZA SEBE JSEM SI JISTÝ,ŽE G .SOROS BY SVÉ VNUKY A VNUČKY URČITĚ NERAD VIDĚL NA TAKOVÉTO TECHNOPÁRTY,BEZ OHLEDU NA TO,JESTLI BUDE V CURYCHU,NEBO V PRAZE.

I BEZ TANKŮ,CTIHODNÝ JUDR SOKOLE!§§§

MÁ TOTIŽ SVOJE POTOMKY PŘÍLIŠ RÁD!

-42
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 169 komentářů)

13. 8. 2003 9:37 | Zdenek Sindelar

Mily Dane z Piesku,
z civilizace, konkretne z obchodnich retezcu v Anglii mam uplne opacne zkusenosti. Pokladni projede kartu, pokladna udela blik blik a chrrr, muri moha na ucet, otazka par sekund. Zdrzoval ten, kdo platil v hotovosti. Podotykam ze to uplne stejne fungovalo i pri placeni ceskou kartou. Skoro jsem nechapal, jak to muze jit tak rychle. Pokud nekteri cesti obchodnici berou karty a nemaji to technicky a/nebo organizacne zvladnute (ano, nektere Delvity jsou dobry priklad), zlobte se na ne, ne na zakazniky... neni to jejich chyba. Nebo lepe, chodte tam, kde vas nikdo s kartou zdrzovat nebude.


0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:36 | tf

To:Dan.
Pokud vas serou lidi platici kartou,chodte do obchodu,kde je neberou.Pokud karty berou,nevidim duvod,proc bych nemohl zaplatit treba pet korun kartou.Popravde receno,lidi za mnou me nezajimaji.A proc by meli?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:36 | Tomáš X

Stačí pořádně číst článek
a) za platbu kartou si banka účtuje 1-3% z té částky. b) ve smlouvě s bankou je, že obchod nesmí (!) dávat bonus za platbu v hotovosti, aby neznevýhodňoval platící kartou
Rychlost vyřízení karty je úměrná rychlosti připojení, jaké si obchod koupí. Pokud bude platit kartou více zákazníků, obchod si zakoupí rychlejší připojení a bude to méně zdržovat!!! Placení v hotovosti možná ještě někdo považuje za slušnost u nás, v U.S.A. ten, kdo platí v hotovosti, je považován za kapesního zloděje, pasáka nebo něco podobného.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2003 9:35 | hans hase

Dan z Piesku a Vaclav13.
dlouhy a nevlidny text jsem nakonec smazal a reaguji jen jednou vetou: Panove, pokud se Vam nelibi rychlost odbaveni u pokladny, reste to s prodavajicim. Tecka
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:34 | rdu

Hotovost.
Nemohu než již po jánevímkolikáté vzpomenout se slzou v oku na časy, kdy jsem mzdu dostal přesně ve výplatní termín do ruky v hotovosti. Žádnou banku, účet, kartu a jiné nesmysly které mi dnes komplikují život a musím je ze svého zaplatit jsem nepotřeboval.

-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2003 9:33 | Richard

Platba kartou? - to Dan z Piesku.
A možná by bylo nejrychlejší, kdyby si každý při platbě hotovostí přesně odpočítal drobné, aby nezdržoval s velkými bankovkami, ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:32 | xxx

Autorovi.
No, ja bych radeji rekl, ze ZAKONY jsou na moji strane. Pravo, tak jak ho kazdy normalni clovek citi, je na strane obchodnika, kteremu nezbylo, nez si nechat vnutit pro nej nevyhodnou smlouvu od de facto monopolnich kartovych organizaci.
Pokud mohu na platbu hotove dostat slevu ve Francii, nevim proc by to melo byt jinak v Cechach. Kdyz predstavuje platba hotove nizsi naklady pro obchodnika, nevim, proc by nemela znamenat i nizsi cenu pro zakaznika.
Receno jeste jinak - cely clanek mi pripada jako upeceny v reklamnim oddeleni asociace VISA ci MasterCard.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2003 9:29 | Velkostatkář

Obchod je hlavně o tom, že se potká nabídka s poptávkou. Obchodník musí sledovat, zda se vyšší náklady spojené s přijímáním karet kompenzují vyšším zájmem zákazníků. Zákazník zase může dát přednost obchodníkovi, který přijímá karty nebo který má nižší ceny a přijímá jen platby v hotovosti. Je to stejné jako v případě volby obchodu podle sortimentu, kvality, ceny, obsluhy atd. Typ platby je jen jedním z kritérií, podle kterých se zákazník rozhoduje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:27 | Vašek

Souhlasím s Helenou.
Budu se chovat tím způsobem, který je pro mne při placení výhodnější. To znamená větší částky kartou, protože je mi líto poplatků při výběru z bankomatu. Drobné částky (do méně set Kč) v hotovosti, protože je mi líto ztraceného času při placení kartou (jak mého, tak těch za mnou). Velmi zajímavý návrh má Václav - sleva na platbu v hotovosti. V mnoha firmách se to tak praktikuje, proč by ne v potravinářském maloobchodě? A pak ať si každý spočítá, co se mu vyplatí (poplatky, čas, slevy,...)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:26 | Helena

Dane, nezlobte se na me,
ale ja proste kartou platim a platit budu. Podotykam, ze nemluvim o nakupech v hodnote stokorun. Nevidim duvod, proc bych mela bance platit poplatky za vyber hotovosti (nota bene jeste vetsi, pokud nejde o bankomat spravovany "mou" bankou) a s tou pak zbytecne manipulovat a doufat, ze nenakoupim za vic penez. Ani nahodou. Pokud je to pro obchodnika nevyhodne, at karty neprijima. A kdyz Vas to tolik obtezuje, urcite nebude problem najit kram, kde karty neberou a kde - podle vas - bude levneji.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:25 | Václav

Ad: Dan z Piesku.
Bezvadný komentář. Nevím jakou zkušenost mají ostatní, ale já se v místní Delvitě setkávám s tím, že platba kartou často skutečně dost nehorázně zdržuje. Nevím zda je to pomalým či přetíženým spojením a nebo zda nestíhají adekvátně reagovat kartová centra bank, ale někdy to trvá i několik desítek sekund. Pak jsou tam ještě další operace, které ten pokladní musí provést, protože doklady o platbě kartou se uchovávají, jak jsem si všiml. Pokud narazím na exota, který platí kartou nákup za 50 Kč, tak se obvykle stávám značně nevrlý. Vůbec nejlepší je pokud si takový blbec stoupne ke kase, kde ten symbol není a pokladní si pak musí ten aparát předávat. V takovém případě pak bavím sebe i ostatní poznámkami o IQ dotyčné osoby. Být pokladní tak jej vyhodím a nechám vystát správnou frontu. Závěrem si dovolím poznamenat, že v potravinářských obchodech by měla sleva za platbu hotovostí být naopak běžná.

-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:24 | Zdenek Wernhart

Sleva pro platbu v hotovosti.
Nevidim duvod, proc by poskytovani slevy na platbu v hotovosti bylo poskozovanim "karetniho" zakaznika. Zakaznik muze platit i jinak, na fakturu, na splatky, nebo treba prevodem prostrednictvim gsm bankingu. Urcite bychom vymysleli i dalsi. To vsechno nejsou platby v hotovosti, takze jakepak poskozovani zakaznika. Krome toho, pokud vim, zadna banka nenabizi nejak vyrazne nizsi poplatky za karetni operace, takze moznost vyberu (ze strany obchodnika) je omezena a 3% poplatku je skutecne hodne.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2003 9:23 | Ladůza

to: Dan.
Souhlasím s Vámi. Také mě velmi serou moderní blbci, co nenosí ani 50 korun na svačinu a machrují, že jsou "in". Jasně, stane se. Taky špatně odhadnu hotovost a musím vytáhnout kartu. Ale když můžu, základní věci platím hotově. Je to slušnost.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:23 | Vlastislav Božek

Kolik to stojí obchodníka?
Ví někdo přesně, kolik to stojí v Česku obchodníka, když mu někdo zaplatí kartou? Slyšel jsem, že 4% bez nějakého horního limitu!?

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2003 9:22 | Václav

Re: Yenya.
Prosím uvědomte si laskavě, že poskytování slevy je výlučně věc obchodníka, protože to jde z jeho peněz a když Vám bude chtít bude chtít dát slevu pro hezké oči, tak je to plně v jeho moci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:19 | Yenya

To Petr Dusek
A jaky je rozdil mezi "slevou pri platbe v hotovosti" a "jinou cenou pri platbe kartou"? Ty smlouvy karetnich asociaci jsou takto postaveny proto, aby klient zaplatil jen poplatek za vyrizeni/vedeni karty a vedel, ze na neho nebude obchodnik prenaset nejake sve dalsi naklady s provozem terminalu a platebniho systemu. Pokud se to obchodnikum nelibi, necht karty neberou (ale oni dobre vedi, ze v prumeru se jim to bohate vyplati).

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2003 9:18 | JH

Obchod je přece o penězích
a tak nevidím důvod, proč by obchodník nemohl nabídnout nižší cenu za platbu v hotovosti. Bazary, i pokud jsou součástí většího obchodu, většinou platbu kartou neberou vůbec.
Mimochodem, manipulační "poplatek" 3% je docela lumpárna, ona pak chudinka banka vykáže zisk pár miliard ale vlastně to dělá jenom pro nás a málem na tom prodělá, že.

-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2003 9:21 | Dan z Piesku

Dokoncenie - vyzva platitelom kartami.
Vazeni obhajcovia kariet, zratajte si hodnotu casu ludi stojacich za vami v rade. Ak platba trva o 30 sekund dlhsie a za vami stoja len 6-ti ludia, ide o tri minuty volneho casu ludi, ktori platia volnym casom, a nic z toho nemaju. Obchodnik a vy ako zakaznik platiaci kartou sa neratate. Obchodnik predsa len zarobi na vas, i ked menej o platbu, vy platite kartou dobrovolne. Lenze ludia v rade cakaju na vas nedobrovolne! A v komercnom vyjadreni stoja tri minuty mojho volneho casu cca 10 korun, a to moja mzda je len lahko nadpriemerna, takze preratane na priemernu mzdu to bude o par (doslova dve) koruny menej. Platba kartou je spam, za ktory platime my ostatni - stratenym casom, celkovo vyssimi cenami obdodnika ktore drzi, aby mohol vykryt nizsi zisk z vasej transakcie. Platba kartou je ovela horsia ako posielanie spamu. Da sa prirovnat len k zahadzovaniu spakov od cigariet rovno pred vasimi dverami. Zdanlivo vas to nic nestoji. Mili kartoplatici, uvedomte si, ze narusujete zaujmy ostatnych zakaznikov. Kludne si platne kartou luxusne zbytocnosti, ale nezdrzujte prosim v supermarketoch a predajniach s potravinami. Naozaj na vas nemame cas ani chut a vobec uz nie volu platit drahsi tovar o vam (teda kartovej spolocnosti) poskytnutu zlavu.


0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2003 9:20 | Dan z Piesku

Riešenie.
Platenie kartou je vyhodne najma pre toho, kto kartu vydava. Preto si vacsie obchodne retazce vydavaju vlastne karty, za ktore dostavate dalsiu zlavu (cca 2 % z hodnoty nakupu, t.j. tie percenta, ktore si berie kartova spolocnost). Na rozdiel od kariet vydavanych bankami, kde je pre nich najvyhodnejsie, ked sa dostanete do debetu a ich percenta naskocia cez desat percent, debet u obchodnika je spravidla nizsi, lebo to vnimaju ako uverovy predaj rep. predaj na splatky, ktori sa splati v priebehu mesiaca, co je z hladiska platenia vcelku jedno. Druhym krokom je instalacia kartoveho bankovamtu. Uznavam, ze na to kardy obchodnik nema. Bankomat uctuje naklady na manipulaciu tomu, kto sa ohana vyhodami karty. Skuste si vybrat v bankomate 1 korunu. Za korunu hotovosti vam ubudne spravidla najmenej jedenast u niektorych firiem i podstatne viac. Obchodnikovi pri platbe kartou ubudne rovnaka ciastka, ale navyse plati percenta z utrzenej sumy. Platby kartou su pre obchodnika rovnako ziskove ako hotovost az nad 1000 korun, ale vlastne nebudu nikdy rovnako ziskove ako peniaze cash. Lebo: platba kartou je pomalsia, zdrzuje! Ako zakaznik platiaci hotovostou povazujem za nevychovanost, ako ma niekto zdrzuje tym, ze si nepripravi peniaze na platbu. Hotovost ma obchodnik k dispozicii okmzite, banka ma na vyrovnanie - presun hotovosti dva dni. Dva dni pracuju peniaze, ktore ste zaplatili pre kartovu spolocnost! Obchodnik tak uveruje svojho konkurenta! Karta funguje len ako poistka proti novesniu vacsej hotovosti, teda kradezi. Existencia zlodejov stoji obchodnika 1 -2 % obratu, teda 5 - 30 % zisku! Pri obrate aj malej predajne stoji vzdy za zvazenie, ci za rovnaku sumu neskvalitnit bezpecnostne opatrenia na ochranu zakaznikov. Vyhodou kariet pre obchodnika je, ze niekedy impulzivne nakupite viac, nez ste povodne zamyslali, nakupite na kartu, ci dokonca na kartovy uver. Karty su peiskom do obehu toveru a penazi, ak je piesok drobny moze sluzit niekady ako mazadlo, ale neprestane byt pieskom. No a pre niektorych je to vyhodnoy biznis. Biznis ktory plati nie obchodnik, ale zakaznik. Luxusnu zbytocnost nepredate inak ako na kartu. Ak predavate rozky alebo zeleninu, platbu kartou s radostou odmietnete. No a bezne nakupy sa pohybuju niekde medzi tym. ludia platiaci kartou predo mno ma seru. Za ich blbost plati i ja svojim casom!!! Vazeni obhajcovia kariet, zdratejte si hodnotu casu ludi stojacich za vami v rade. Ak platba trva o 30 sekund dlhsie a za vami stoja len 6-ti ludia

+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2003 9:16 | Yenya

A co slevy?
Nektere firmy (Hudy sport, napriklad) maji ruzne slevy (na ISIC, na nakup >5000 Kc, atd), ktere ale plati jen pri platbe v hotovosti. Je tohle korektni, nebo je to taky znevyhodneni zakaznika platiciho kartou?

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kužel

prezident Hospodářské komory

Tomáš Paclík

podnikatel, Viktoria Plzeň a Dočista

Petr Kužel
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tomáš Paclík
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services