Osobní finance a MLM

Multi-level marketing je tématem často a vášnivě diskutovaným. Tento systém distribuce je někdy uplatňován i v oblasti osobních financí. Je vhodné využívat MLM pro distribuci finančních produktů? Je vůbec možné touto formou poskytovat finanční poradenství?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 8. 2004 18:52, Hana

Je vidět, že kritizovat umí každý "trouba", ale udělat něco pro sebe a ostaní ve své rodině chce opravdu hodně odvahy a inteligece, která vám zřejmě chybí. Ta parta lidí kterou jmenujete na svých stránkách dělá něco pro své okolí a společnost ve které žijí. Čím se živíte vy? Jak mnoho přispíváte této společnosti? Hlavně kritikou. Tím ještě nikdo nic nezískal. Bohužel nejste ani k politování, jste "chudák".

Zobrazit celé vlákno

+41
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 12. 2004 22:47, Zvídálek

Mohl by se někdo informovaný vyjádřit v jakém stádiu se nachází akce HELVAG? Před 2 lety proběhla bouřlivá diskuze zastánců a odpůrců OVB na toto téma. Zastánci tvrdili, že teprve v roce 2004, kdy vyprší 7 leté investiční období, bude jasné, zda je Helvag prodělkem či nikoliv. Proto by mě zajímalo, jaká je skutečnost. A případně, kde je možné se dobrat bližších informací.

-21
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 273 komentářů)

2. 4. 2004 11:21 | Frolík

Ano. Problémy, na které poukazujete v článku, si uvědomují i příslušné orgány a hledají vhodná opatření. Sice s vámi polemizuji, ale už jsem připustil, že s vámi v něčem souhlasím. Co mi vadí, je váš výsledek rovnice: Toto plus toto rovná se naprosto nevhodný systém. Práce legislativců bude mnohem těžší: Toto plus toto mínus toto rovná se fungující trh.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 11:12 | Zachrdla - TriMan

O.K. V tomto směru jsem byl nepřesný. Aktivitu KCP ohledně investičního poradenství jsem opomněl. Vy ale předpokládáte, že MLM firmy budou poskytovat investiční poradenství tak jak bude definované KCP?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 10:46

Pane Lukeši, já vám evidentně nesedím. Kdykoli něco napíšu, lup, hned je tam od vás nějaká ťafka. Že nevím, o čem píšu? Tedy k věci: Upozornil jsem, že "pasivní" finanční servery vyvíjejí velmi "aktivní" politiku - varovat potenciální klienty před těmi "aktivními", kteří je oslovují standardním způsobem. Polemizujte, argumentujte, přesvědčte mne, že v článku kritizovaný systém distribuce finančních produktů není standardní. Mimochodem, vaše přirovnání k portálům prodávajícím připojení k internetu není úplně vhodné. Finanční produkty nejsou čistě "internetovým" produktem. Na místě je přirovnání, které v této diskusi už zaznělo: Hypotetický server Autocentrum.cz "pasivně" prodává automobily. A tváří se jako nezávislý ombudsman, který mimo jiné publikuje "recenze" prodeje "aktivních" prodejců automobilů. Nemluvě o tom, že tento web (hypotetický i skutečný) vlastní nemlich stejný "aktivní" prodejce. To je chaos, co?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 10:29 | Dan Lukeš

No, víte, nacpat klientovi fond, který dlouhodobě přináší podprůměrné výnosy, je docela průšvih a měl by se tvrdě postihovat. Výnosy fondů totiž dlouhodobě přinášejí více peněz než státní podpora. Kdysi to tady na Penězích vyšlo propočtené v článku doktora Fejtka nazvaném Čas jsou nejenom státní peníze. Zkuste si ho najít, případně tady je link: http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=2359 Pak snad pochopíte, jak nebezpečné (pro klienta samozřejmě) je podlehnout svodům a odejít k underperforming fondu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 10:26 | Jan Frolík

Mýlíte se, připravovaná legislativa se týká i této problematiky. Více informací získáte například od Komise pro cenné papíry:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 10:22

S tím jsem se skutečně v OVB setkal, bylo to u klientů, jimž poradce spravoval celé portfolio a doporučil změnu (bylo to výhradně u penzijního pojištění). Důvodem, pro mne docela pochopitelným, bylo to, aby mohl poradce zajišťovat servis kompletně u všech produktů. Protože např. s KB nebyl v partnerském vztahu. Upřímně se přiznám, že mi tento krok připadá poměrně logický, v rámci penzijních fondů myslím není přestupem moc co zkazit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 10:16 | Zachrdla - TriMan

Připravovaná legislativní pravidla, která zmiňujete, se týkají distribuce finančních produktů, nikoli finančního poradenství. Finanční poradenství není ani tak o produktech, jako spíše o uspořádání osobních financí. Myslím, že prostřednictvím MLM nelze zaručit distribuci jednotné firemní filosofie na toto uspořádání. Nebo znáte nějakou MLM firmu, která smluvně přebírá záruku za uspořádání financí, které její distributor klientovi navrhl?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 10:12 | Jan Frolík

Pane Lukeši, nesrovnávejte mé komentáře s kvalitou publikovaného článku, proč to děláte? Případně se prosím vyjádřete k věcným argumentům, které jsem mezitím nabídl o pár řádek výše. Snad ani neřešte "kvalitu" mé argumentace ve srovnání s kvalitou autorovy argumentace. Jednoduše přidejte věcný názor:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 10:08 | Roman Borák

Dobrý den, vede se tady debata o kalé a nekalé konkurenci. Rád bych se ale zeptal na váš názor na jinou věc, která mne trápí mnohem víc než to, že si někdo může koupit třeba stavebko na finančních serverech. Co si myslíte o stavebních spořitelnách, které nabízí možnost uzavření na vlastních stránkách za poloviční poplatek? Několikrát se mi stalo, že jsem klientovi vysvětlil, co a proč a jak - a on mi poté řekl Fajn, rozumím, líbí se mi to, tak já si smlouvu uzavřu u té spořitelny online, protože tím ušetřím. Já pro spořitelnu, kterou nabízím, udělal všechnu práci a získal jí klienta, ale díky ní z toho nemám vůbec nic? Není spíš tohle nekalá soutěž a zneužití postavení, které ta stavební spořitelna má?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2004 10:01

Toto není pravda.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 10:00 | Dan Lukeš

Dobrý den, v podstatě souhlasím, onen dodatečný názor je příliš stručný. Ale jako relevantní beru velmi dobře vyargumentovaný článek a jak jsem napsal výše, velmi podrážděné reakce pana Frolíka mi přijdou výrazně horší, než když pan Zachrdla (možná příliš stručně) shrnul svůj názor ještě jednou. Ale jak říkám, máme tady článek, ke kterému se můžeme vrátit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 9:59 | Jan Frolík

Pane Lukeši, zatímco jste psal váš komentář, zmohl jsem se na pár věcných argumentů (viz výše).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 9:58 | Jan Frolík

Pane Lukeši, zatímco jste psal váš komentář, zmohl jsem se na
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 9:58 | Jan Frolík

Pane Lukeši, zatímco jste psal váš komentář, zmohl jsem se na
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 9:58 | Jan Frolík

Pane Lukeši, zatímco jste psal váš komentář, zmohl jsem se na
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 9:58

Škoda, že jste neabsolvoval semináře u mně, tam byste se o základních vlastnostech KŽP, o pojmech zaplacené pojistné, rezerva a odbytné a o jejich vzájemném vztahu dozvěděl dříve, než byste dostal do ruky první konkrétní produkt. Také byste se dozvěděl, že při rušení KŽP máte klienta vyzvat, aby si zjistil odbytné na jeho konkrétní smlouvě v konkrétním čase a pak se teprve rozhodoval.... Finanční ztrátu spojenou se zrušením KŽP musí přece vždy kompenzovat nějaká podstatná výhoda pro klienta, která musí být objektivní. Jak Vás školili jinde bohužel nemohu objektivně posoudit, nicméně Vám děkuji za alespoň částečné "odtajnění" Vaší zkušenosti, pokud se samozřejmě zakládá na pravdě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 9:54 | Jan Frolík

Ok. Argument číslo jedna: Informační šumy. Ty vznikají v každém podniku, věnuje se tomu celý vědní obor. Nicméně chápu, jak to myslíte a do jisté míry s vámi souhlasím. V této souvislosti se chystají legislativní změny - zastřešující organizace budou mít určité povinnosti, které zatím nemají (informace, kontrola). Další váš argument: Kvalita produktu. Kvalita nabízeného finančního produktu se samozřejmě s poradcem/zprostředkovatelem nemění, za "produkt" tedy považujme poskytnutá doporučení. V článku jste použil podobenství s lékaři, advokáty... Existují pravidla, jak se lékař stane lékařem. Splní-li tato pravidla, nebudeme přeci jeho kvality spojovat se systémem, který si pro svoji práci zvolil. Zda je zaměstnancem nemocnice, která na kvalitu jeho výkonů (možná) dohlíží, nebo má vlastní praxi v rámci velké polikliniky a zodpovídá se svým pacientům, lékařské komoře, potažmo státním orgánům a Hypokratovi. Pro finanční branži rovněž existují pravidla. Ta se v následujících letech ještě výrazně přitvrdí. A všichni přeci víme, že ta pravidla jednoznačně počítají s dalším rozvojem firem, které jsou postaveny na vámi zpochybňovaném modelu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 9:36

Pane Lukeši, pokud jde o hodnocení vlastního článku, naprosto se shodujeme, neboť článek je až na některé detaily, které jsem zmínil níže, opravdu objektivní. To, co ovšem dnes ráno pan Zachrdla připsal do diskuse, celý jeho článek znehodnotilo. Ostatně kdyby bylo možno učinit takto černobílý závěr, nemusel pan Zachrdla psát celý článek, ale mohl napsat jen těchto několik vět.... Pokud chcete věcné argumenty, máte je o několik centimetrů níže...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 9:33 | Libor Slabihoudek

Jedna drobnost - v řadě států USA je systém distribuce finančních produktů formou MLM zakázaný právě kvůli častému poškozování klientů a uváděni v omyl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 9:30 | Zachrdla - TriMan

Myslím, že jsme se nepochopili. Vašeho osobního poradenství i názorů si velmi vážím a myslím, že v mnohém převyšuje úroveň některých placených poradenství. Jedná se ale o osobní poradenství ing. Šafránka, nikoli o poradenství OVB distribuované prostřednictvím pana Šafránka. Kvalita Vašeho poradenství vyplývá z Vaší osoby, nikoli z Vaší příslušnosti k OVB. Domnívám se, že ani kvalitní poradce Vašeho formátu není schopen v systému MLM kontrolovat, jaké finanční plány jeho podřízení o několik úrovní níže klientům vytváří. Navíc, pokud by i tyto nejnižší články pracovali stejně zodpovědně (například upřednostňovali RŽP před KŽP), tak se při systému dělby provizí v systému MLM asi neuživí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Sýkora

bývalý hokejista a investor

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Michal Sýkora
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services