Kombinovaná hypotéka: jiný pohled, stejná odpověď

Kombinaci hypotéky a kapitálového životního pojištění jsme se rozhodli rozebrat ze všech možných stran. Dnes jsme pro vás připravili výpočty, přesněji porovnání výhodnosti kombinované hypotéky a standardního splácení hypotečního úvěru spojeného s rizikovým pojištěním. Výsledek? Poměrně jednoznačný.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 11. 2004 10:49, Petr Šafránek

Naprostý souhlas, zejména pak s Vaší poslední větou - otázkou. Zbývá odpovědět: Bohužel neuvědomují! Já osobně Fredyho názory velmi rád čtu a musím přiznat, že právě on má velkou zásluhu na změně mého pohledu na některé produkty....

Zobrazit celé vlákno

+51
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 11. 2004 0:01, Tridac

ANO! Bezvýhradný souhlas. S panem Šafránkem. Pokud chce nědko dávat do diskuse své názory, musí být k tématu nebo aktuální a originál. To by zde stačilo jednoho člověka, který to bude různě kopírovat.

Neznám Boháčka, figa ani ostatní. Ale když se nalezne společná řeč, vždy se objeví někdo komu to vadí?? Proč proboha? Řeč není o ničem jiném než o skutečnostech z praxe.

Co Vám na tom proboha vadí komu. Já to nepochopím. Bránil jsem své jméno i firmu, ale pokud se bavíme konstruktivně a z praxe, proboha proč do toho taháte staré a kopírované příspěvky nebo bezdůvodně opět napadáte kohokoliv???

Skoro mi připadá ať píši v dobrém nebo ve zlém, je to jedno. Lidi okolo si najdou něco jiného nebo někoho jiného. Nějak tomu přestávám rozumět a chápat. To je to co jsem nemohl pochopit předtím proč a psal jsem to otevřeně, že se mi to nelíbí.

Co se vrátit v poklidu ke kombinacím v hypotékách? Pokud nejsou zkušenosti tak pojďme vymyslet možnosti. Nevím, ale mne to už unavuje pořád dokola něco vysvětlovat, chápat a pak zase omlouvat a dokola. Proč? Že to někoho baví? mě ne.

Zobrazit celé vlákno

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 221 komentářů)

16. 11. 2004 18:07 | Fredy

Vy jste asi slabší poradce že? Vy opravdu neznáte kombíka hypotéky a penzijního připojištění? V běžném slengu nás poradců se to nazývá "Hypenze". Ale, ale, poradče, to nemyslíte vážně? Například společnost Business and manny to nabízí již pět let. Jmenuje se to "Stáří pod sluníčkem" a lze na to dokonce použít státní dotace. Podmínky jsou přísnější, ale o to je to zajímavější. A provize je také slušná.
Nejraději má polosuchá vína z Jižní Ameriky a co vy?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 18:04

n adružstevní vám půjčí, ale nemůže s ním ručit, budete potřebovat jiné lidi - jako ručitele. můžou ho převést jako družšstvo vám a vy to převedete do OV a daň nebude! pokud město dovolí, nebo ručit jejich nemovitostí - tou kterou koupí :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:59 | Petr Šafránek

Pane kolego, nejde o daň z převodu nemovitosti (3%) ale o daň z příjmu z prodeje nemovitosti (progrese od 15 do 32%)!!!! Pokud prodáváte družstevní podíl po 5ti letech členství, jste od daně osvobozen, ale pokud nemovitost do 2 let od jejího nabytí, tak nikoliv!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:50 | Eva

Tak teď sem z toho jelen.. Jinou nemovitostí ručit nemůžeme. Byt chceme, aby byl náš, a oni od nás chtějí půl mega, aby si mohli koupit jinou nemovitost, na kterou částečně finance mají. To znamená, že největší pravděpodobnost je si půjčit přes stavební spořitelnu, ale tam nám na družstevní byt nepůjčí a pokud už bude v OV a oni nám ho prodají, tak se to bude muset zdanit? Nebo píšu úplné nesmysly?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:48

pane Šafránku ad a) je to 550 000 * 3% což v případě, že nemám ručitele dám rád a pak otázka v porovnání s stavebkem obecně a ad B) je varianta kdy je možné toto udělat i bez daně z prodeje nemovitostí. ovšem máte pravdu když říkáte, že záleží na podmínkách města a to si paní Evo musíte zjistit na obci vše potřebné, pokud budete pak chtí nějaké názory doporučuji zanechat email (nebo jej psolat na mů) a já vám udělám můj návrh a kolegové další, tady se detailně do toho asi nikdo chtít pouštět a učit ostatní nebude
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:33

vážený pane jste se dopustil několika chyb najednou myslel jste zřejmě SS a ne PP - tím jste tedy neodpověděl na otázku ohledně PP dále: dnes není tak jednoduché jako před pár lety si vzít pvěr na všechny sousedy - jednak předpokládám, že během těch 20 let budou chtít také využívat státní podporu a pak vám to stavebk ajednoduše nevezme! Dále j epotřeba si uvědomit to, že když budou úvěry na osoby , sice které žijí, ale nemají u vá strvalé bydliště tak si neodečtet nic z daní a to bude větší darda než co vyděláte pracně na podporách! mnohem lépe vás vyjde anuitka na delší dobu s pořit s celým barákem a příbuzenstevm na jejich stavebkách. a mimochodem i normálně kombi která by nevyšla dobře vyjde lépe než ten blábol co jste napsal, ale ja vás chápu toto šlo před pár lety a tenkrát jste četl tu knížku a navíc nikdy nezrailozoval a tam asi skočili vaše zanlosti a praxe, takže si dejte své vínečko. A opět jste na závěr Tridacovi neodpověděl, jinými slovy si má barák koupit a nebýt pojištěn. Ano je to kapitola , která nemá s našim poradentsvím nic společného - ono to není poradenství ale snůška nesmyslů takže jsme rád , že s tím nemám nic společného. přejí příjemne posezeni u vinecka
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:31 | Petr Šafránek

Pokud jde o družstvo založené za účelem odkoupení domu od města, zjistěte si, zda máte právo na převod do osobního vlastnictví, u některých nově založených družstev toto právo není! Navíc je možné, že tam bude zástavní právo nebo předkupní právo města a nebude možné do doby úplného splacení kupní ceny učinit prohlášení vlastníka a byty převádět do osobního vlastnictví, aniž by na nich vázlo předkupní právo nebo zástavní právo - obojí by Vám bránilo použít byt k zajištění úvěru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:25 | Petr Šafránek

Pozor na variantu 2) z hlediska daně z příjmu - obávám se, že pokud by rodiče převedli byt do svého osobního vlastnictví a vzápětí ho prodali, tak by příjem z prodeje podléhal dani z příjmu - i když byt užívají dlouho, došlo by ke změně nájemního vztahu na vlastnický a obávám se, že časový test by počal běžet až nabytím vlastnictví. Doporučuji tedy tuto variantu předem konzultovat s daňovým poradcem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:24 | Eva

VSS KB oba na 300.000 Kč. Ještě jeden dotaz -ten byt je družstevní - odkupován od města, tzn. že anuitu lze doplatit družstvu a převést byt do osobního vlastnictví? Děkuji za odpověď
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:22 | Fredy

Ten anonym jsem byl já, byl jsem moc rychlý. Jednou rukou píši do diskuzí a druhou dělám klientům KŽP :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:20

To Angel:
Kombinace HÚ a PP vylepší HÚ pod hranici 1%, což je lepší než novomanželská půjčka a rovná se to investičnímu úvěru z dob před 15 lety. Tuto kombinaci používají lepší poradenské firmy. Vy to neznáte?
Je to jednoduché. Vezmete si hypotéku, oběhnete příbuzné a známé a uzavřete na ně stavebka. Pak, vždy po pěti letech (staré smlouvy) vyberete vklady, včetně státních podpor a zhodnocení a umoříte část hypotéky. Když doženete potřebný počet volných rodných čísel, tak máte hypošku "zadarmo". Jen bych doporučoval používat rodná čísla jen žijících neználků.
Kdysi jsem chtěl nemovitost za 15 milionů, malý zámeček. Pak jsem zjistil, že na to nemám. Řekl jsem si, na co bych takovou nemovitost vlastně potřeboval? Byl jsem k sebe upřímný a zjistil jsem, že na nic. Tak jsem si řekl, že koupím nějaký stateček. Jenže celková rekonstrukce by vyšla minimálně na 3 miliony. Kde na to ale vzít? Hypotéka? Možná. Nebo jsou i jiné možnosti? Zjistil jsem, že ano. Zjistil jsem, že nejlepší investice je taková, kterou vám zaplatí někdo jiný. Jenže kde hledat takovou investici? Pak pomohla náhoda a nakonec jsem ji našel. Bez různých kombinací, zaručených výnosů KŽP a dalších nesmyslů. Jenže to je již jiná kapitola, která nemá s vašim poradenstvím nic společného. Tak že odpověď na váš dotaz. Žádné obrovsky výhodné pojištění bych vám nedoporučoval, spíše bychom se pobavili ohledně záměru baráku za 5 mio.
Trochu srandy neškodí, zvláště když o nic nejde. A hurá oslavit revoluci. Nejlépe na chalupu, k zapálenému krbu a s dobrou značkou červeného vína.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:16 | Fredy

To Tridac:
Kombinace HÚ a PP vylepší HÚ pod hranici 1%, což je lepší než novomanželská půjčka a rovná se to investičnímu úvěru z dob před 15 lety. Tuto kombinaci používají lepší poradenské firmy. Vy to neznáte?
Je to jednoduché. Vezmete si hypotéku, oběhnete příbuzné a známé a uzavřete na ně stavebka. Pak, vždy po pěti letech (staré smlouvy) vyberete vklady, včetně státních podpor a zhodnocení a umoříte část hypotéky. Když doženete potřebný počet volných rodných čísel, tak máte hypošku "zadarmo". Jen bych doporučoval používat rodná čísla jen žijících neználků.
Kdysi jsem chtěl nemovitost za 15 milionů, malý zámeček. Pak jsem zjistil, že na to nemám. Řekl jsem si, na co bych takovou nemovitost vlastně potřeboval? Byl jsem k sebe upřímný a zjistil jsem, že na nic. Tak jsem si řekl, že koupím nějaký stateček. Jenže celková rekonstrukce by vyšla minimálně na 3 miliony. Kde na to ale vzít? Hypotéka? Možná. Nebo jsou i jiné možnosti? Zjistil jsem, že ano. Zjistil jsem, že nejlepší investice je taková, kterou vám zaplatí někdo jiný. Jenže kde hledat takovou investici? Pak pomohla náhoda a nakonec jsem ji našel. Bez různých kombinací, zaručených výnosů KŽP a dalších nesmyslů. Jenže to je již jiná kapitola, která nemá s vašim poradenstvím nic společného. Tak že odpověď na váš dotaz. Žádné obrovsky výhodné pojištění bych vám nedoporučoval, spíše bychom se pobavili ohledně záměru baráku za 5 mio.
Trochu srandy neškodí, zvláště když o nic nejde. A hurá oslavit revoluci. Nejlépe na chalupu, k zapálenému krbu a s dobrou značkou červeného vína.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 17:00

teoreticky máte možnosti tři: 1) ručení jinou nemovitostí 2) byt lze převést po předčasném vyplacení do osobního vlatsnictví a pak si můžete vybírat způsob financovánía ručit tím bytem 3) použít dva ručitele na jedné smlouvě a získat tak 400 000 a jednoho z nich(nebo třetího) na jiné smlouvě o stavebním spoření pak je taky otázka u které stavební spořitelny ty spoření máte, případně cílové částky, ale obecně máte na výběr v těch třech variantách - kolik je z toho reálných bohužel nevím, to záleží na vašich aktuálních možnostech a případném úsudku. Jinak případného ručitele můžou dělat i třeba rodiče
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 16:49 | Eva

Stav.spoř. má manžel 2 rok -ročně 18.000 a já první rok -ročně 18.000. To znamená, že ručit lze pouze jinou nemovitostí ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2004 16:22 | Petr Šafránek

Ještě doplním, že v případě družstevního bytu se nejedná o koupi nemovitosti, ale o úplatný převod členských práv, mezi která může patřit i právo užívat konkrétní byt. To, co nabudete příslušnou smlouvou, jsou tedy jistá práva (a povinnosti), nikoliv byt coby bytová jednotka (nemovitost).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 16:20

bohužel tady nemůže být o kombinacích řeč i kdyby byla dobrá vůle. prootže je byt družstevní nemůžete s ním ručit. takže hypotéka by připadala v úvahu pouze pokud by byt šel převést po vyplacení anuity ihned do OV, nebo při ručení jinou nemovitosti. V tomto případě zbývá řada na stavebním spoření a tady bude nejlepší použít případné stavební spoření, které již někdo v rodině má (pokud někdo takové má). a to je nyní zákaldní otázkou zpět na vás
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 16:17 | Petr Šafránek

Nebudu Vám tu bez znalosti konkrétnějších údajů radit finanční řešení, ale pokud je byt družstevní a Vy nevlastníte jinou nemovitost k zajištění úvěru zástavním právem, bude to problém. Pomohlo by pouze stavební spoření a úvěr s ručiteli, ovšem pouze tehdy, pokud již nějakou dobu spoříte a nezajištěná částka bude pod 300.000...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 16:12 | Eva

Dobrý den.Čtu zde Vaše diskuse a protože budeme nyní kupovat byt od rodičů, mohl by mi někdo poradit, jaký úvěr a v jaké kombinaci si vzít? Byt je družstevní - anuita ca 20.000 a je psán na rodiče, kteří nám ho prodají a chtějí za něj ca 500.000 - tyto peníze si chceme půjčit. Manželovi je 33 let a úvěr bysme chtěli na 15 let. Za rady děkuji. Eva
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2004 15:41

čmil = 4mil jiank omlouvám se za přesmyčky, ale píšu tady jednou rukou a musím zároveń dělat jiné věci - někdo to spočítat musí a bohužel byť je toto veřejné médium tak mi záleží na tom, aby bylo vše správně abez chyb a pokud možno i gramatických n atom co dělám pro klienty :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 15:27

jeste malickost : opravdu jste je hodil do jednohopytle, byt asi nedopatrenim citace:"Pokud se obdobně v těchto diskusích projevují lidé z AWD.."
ale je fakt ze AWD CR se asi ani nahodou neda srovnat z AWD deutsche , on nas to plati bohuzel taky, ale porad lepsi nez vítezove testu ... , ... ,... :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Pelcl

podnikatel, GZ Digital Media

Vladimír Pikora

ekonom

Zdeněk Pelcl
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Vladimír Pikora
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services