Kombinovaná hypotéka: jiný pohled, stejná odpověď

Kombinaci hypotéky a kapitálového životního pojištění jsme se rozhodli rozebrat ze všech možných stran. Dnes jsme pro vás připravili výpočty, přesněji porovnání výhodnosti kombinované hypotéky a standardního splácení hypotečního úvěru spojeného s rizikovým pojištěním. Výsledek? Poměrně jednoznačný.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 11. 2004 10:49, Petr Šafránek

Naprostý souhlas, zejména pak s Vaší poslední větou - otázkou. Zbývá odpovědět: Bohužel neuvědomují! Já osobně Fredyho názory velmi rád čtu a musím přiznat, že právě on má velkou zásluhu na změně mého pohledu na některé produkty....

Zobrazit celé vlákno

+51
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 11. 2004 0:01, Tridac

ANO! Bezvýhradný souhlas. S panem Šafránkem. Pokud chce nědko dávat do diskuse své názory, musí být k tématu nebo aktuální a originál. To by zde stačilo jednoho člověka, který to bude různě kopírovat.

Neznám Boháčka, figa ani ostatní. Ale když se nalezne společná řeč, vždy se objeví někdo komu to vadí?? Proč proboha? Řeč není o ničem jiném než o skutečnostech z praxe.

Co Vám na tom proboha vadí komu. Já to nepochopím. Bránil jsem své jméno i firmu, ale pokud se bavíme konstruktivně a z praxe, proboha proč do toho taháte staré a kopírované příspěvky nebo bezdůvodně opět napadáte kohokoliv???

Skoro mi připadá ať píši v dobrém nebo ve zlém, je to jedno. Lidi okolo si najdou něco jiného nebo někoho jiného. Nějak tomu přestávám rozumět a chápat. To je to co jsem nemohl pochopit předtím proč a psal jsem to otevřeně, že se mi to nelíbí.

Co se vrátit v poklidu ke kombinacím v hypotékách? Pokud nejsou zkušenosti tak pojďme vymyslet možnosti. Nevím, ale mne to už unavuje pořád dokola něco vysvětlovat, chápat a pak zase omlouvat a dokola. Proč? Že to někoho baví? mě ne.

Zobrazit celé vlákno

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 221 komentářů)

16. 11. 2004 15:21

nepřehlédl a v mých komentářích již několik věcí bylo , narozdíl od vás, která stále nejste schopen nic dodat k mým otázkám. mimojiné jeden živý kus, právě když jsme sem najížděl tak mi volal klient a potrvdili jsme si , že na koupi budeme brát anuitu na 2,5mil a na rekonstrukce 1,5mil kombi - několik věcí , podpora na pojistce - jinak by si ji nedělal, předpokládány zisk -ví, že není garantovaný a ví, z čeho ho počítám a třeba taky to, že bude rekonstruovat cca rok, a tak by u anuitní celý rok platil jen úroky z vyčrpaného úvěru a anuitu začal pak splácet po kompletním načerpání, takto už mu doba bud eběžet. bohužel více nemám potřebu k tomu co dodávat, zvlášť když nejste schopen odpovědět na otázku ,kterou jsme vám dal já. takže přeji hodně štěstí a zamyšení nad tím proč tento případ dělíme na dvě věci :) pak asi příjdete na to, že kdybych si vymýšlel nějaké zisky a pdoobně tak by si vzal celých čmil kombi a můžu vám upřímně říct, že chtěl a já osobně jsem mu v jeho případě doporučil jen částečné, , prootže pak by to bylo méně výhodné :) stačí? doufá, že ano a jestli ne tak máte smůlu .přeji pěkný zítřejší svátek a a´t vá ho zaměstnavatelé proplatí tak jak mají :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 15:11

tak toto je o něčem jiném. je logické, že číselně nemůže podlést kombi anuitu nikdy, proto jsme psal plus mínus stejná a pokud platím někdy o 500 více (klidně i o více dle výše úvěru) ale nese mi to jiné věci, proto říkám, ž eočekávám zisk a projektuji zisk vždy na nejnižší úrovni v jaké hoistorii byl a takto ho počítám dlouhodobě -dolů nemá podle mne moc kam jít,ale raději a´t pak mají více,než naopak, důležitá je návaznost s ostatními věcmi, viz příkald pana Rýpala a takových je spousta. pan rýpal měl výhodu, že do něj nerýpal naprosto nesmyslně pan fredy , jako turecké počty apodobně a navíc nemám rád takové anonymní diskuze , kdy se málo kdo přihlásí pod svými nacionálami, že pane Fredy?:) co se týká připomínky dole, nejd eo to, že bych něco hledal, my jsou ti pánové ukradení, te´d mám na mysli ty co konatktují a lobují, ale naštvalo by měl kdyby si hral nekdo takov yn aetiku a anstesti se to nepotvrdilo, takz epreji kolegovi rychlou rekonvalescenci
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 14:57

Pane Angele Bratovanove, patrně jste přehlédl můj dotaz, tak jej uvádím znovu. Týká se předmětu tohoto článku.
Zkusme to jinak. Dle vašich slov je kombinace většinou nevýhodná, ale jsou výjimky. Prosím uveďte konkrétně o jaké výjimky se jedná a doložte je výpočtem. Představte si, že jsem váš klient a chci to od vás vysvětlit. Nehledejte v tom žádné urážky, napadání, či posměch. Myslím si, že byste si měl zachovat chladnou hlavu a začít argumentovat pomocí čísel, tabulek a eventuelně grafů.
Zatím mě nikdo nepřesvědčil o tom, kdy je kombinace výhodná. Myslíte, že se o to pokusíte?
Odpovězte, prosím, konkrétně, nikoliv pomocí dalších dotazů. Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2004 14:57 | Petr Šafránek

Kolega je OVB, měl ale úraz a nějakou dobu nepracoval, nicméně v mém týmu je i jeho žena.... Pane kolego, obávám se, ze hledáte problémy tam, kde opravdu nejsou... Vážím si Vašeho nadšení pro OVB i Vašich nesporných vědomostí v oboru. Je škoda, že to vše degradujete přílišnou agresivitou a občas nevhodným slovníkem.... Uvědomujete si, že "Rýpal" tady vyjádřil velmi stručně a kultivovaně to samé, o co se tady Vy již několik dnů nesmyslně agresivně perete?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 14:45 | Petr Šafránek

Ale samozřejmě, že se shodneme, že každý produkt má své místo! Já jsem pouze zastáncem toho, aby produkty byly průhledné a byly při jejich používání (nebo chcete-li prodeji) pravdivě prezentovány. O nic jiného mi nejde. Bohužel se až příliš často setkávám zejména u kombinací HÚ + KŽP s malováním KŽP na růžovo, nerespektováním časové hodnoty peněz (styl "celkem zaplatíte") a zamlčováním možných rizik. Nicméně pokud mi někdo předloží naprosto seriozní propočet a analýzu rizik, podle kterých bude kombinace opravdu pro konkrétního klienta v konkrétní situaci výhodnější, nebudu mu apriori tvrdit, že je to nesmysl. Konkrétní příklad uvedl níže "Rýpal" a já mu dal za pravdu. Má to ale jeden háček - po snížení TÚM na max 2.4% mi zatím nikdo nebyl schopen opravdu serizoní a pro klienta opravdu výhodný propočet předložit. Přesto se kombinace dál vesele prodávají....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 14:35

tak to jste me potesil, ja vas podezrival, ze jste OVB, finservis a jeste k tomu si hrajete na "etikera" :) zarazilo mne tam totiz ze kolega co ej na morave a prezentujete ho na finservis neni OVB , teda alespon na rankliste od ledna jsem ho nenasel :( proto mensi averze na vasi osobu, uz mne tady kontaktovali exovabaci kteri mne lanarili, ze ted maji sve firmy a jestli nechci a pdoobne... :((
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 14:30

přesně takovou odpově´d jsem čekal, ptal jsem se z toho důvodu, že najedné straně počítáte nulový zisk pojišťovny (nad TÚM), ale pak se investuje do akcií a tam už se najednou zřejmě zisk předpokládá, a přitom je obojí propojená nádoba. když se bude dařit na burze, bude se lépe dařit i v pojišťovně. Kdybych chtěl reagovat ala Fredy a hájit přitom pojiš´tovny tak řeknu v akciích není garance ani vkladu a roční poplatek je k tomu (plus "mastný" jednorázový) a u pojistky bez rizika mám garanci u jednorázového vkladu třeba 2,5% čistého zisku po očištění všeho plus podíl na hospodaření, ale neudělám to a řeknu jen, že všechny ty produkty obecně mají místo na trhuá a každý je vhodný pro někoho jiného, dle jeho uvažování a životní filozofii i akcie, ale ty jsou pro lidi , kterých u nás není moc, protože málokdo snese když to padá dolů . ale jsou takový a pro ty to je, i kdyý obecně, pokud někdo v akcicíh získal,tak většinou někdo jiný tratí :) shodneme se na tom, že každá z věcí má své místo?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 14:30

přesně takovou odpově´d jsem čekal, ptal jsem se z toho důvodu, že najedné straně počítáte nulový zisk pojišťovny (nad TÚM), ale pak se investuje do akcií a tam už se najednou zřejmě zisk předpokládá, a přitom je obojí propojená nádoba. když se bude dařit na burze, bude se lépe dařit i v pojišťovně. Kdybych chtěl reagovat ala Fredy a hájit přitom pojiš´tovny tak řeknu v akciích není garance ani vkladu a roční poplatek je k tomu (plus "mastný" jednorázový) a u pojistky bez rizika mám garanci u jednorázového vkladu třeba 2,5% čistého zisku po očištění všeho plus podíl na hospodaření, ale neudělám to a řeknu jen, že všechny ty produkty obecně mají místo na trhuá a každý je vhodný pro někoho jiného, dle jeho uvažování a životní filozofii i akcie, ale ty jsou pro lidi , kterých u nás není moc, protože málokdo snese když to padá dolů . ale jsou takový a pro ty to je, i kdyý obecně, pokud někdo v akcicíh získal,tak většinou někdo jiný tratí :) shodneme se na tom, že každá z věcí má své místo?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 14:26 | Petr Šafránek

Ano, chápu, docela mne ten Finservis.com štve, ale bohužel jsem si Finservis nezaregistroval jako slovní ochrannou známku ani nejsem zapsán v OR, tudíž mohu jen tiše skřípat zuby....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 14:24

tak to jo, mne trochu více zmátlo to finservis :) v dvou komisích to jde :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 14:22

tak to jo, mne trochu více zmátlo to finservis :) v dvou komisích to jde :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 14:15 | Petr Šafránek

Pane kolego, jistě víte, že to je věc velmi individuální. Záleží na cílech a samozřejmě čase, ve kterém mají být realizovány, na rizikovém profilu klienta, atd. Pokud Vám jde o spořící a investiční instrumenty, tak stavební spoření mají prakticky všichni moji klienti, část i PP, někteří i nějakou rezervotvornou pojistku s platbou do 12.000 ročně, hodně mých klientů má fondy peněžního trhu a část má zainvestováno v balancovaných portfoliích i čistě akciových fondech např. pod správou Brandes, AIG, Unigestion, atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 14:07 | Petr Šafránek

Profesní organizace převezme některé regulační funkce státu tehdy, až si to prosadíme do národní legislativy, příslušné směrnice EU tomu nebrání. Jednou z podmínek ovšem je, že zde bude jedna silná a stabilizovaná organizace. Profesní komory, které fungují jako samoregulační organizace, jsou uzákoněny, bez toho to možné není. Pokud jde o doménu "finservis.cz" (nezaměňovat s finservis.com - s tím nemám nic společného!!!) je doména, pod kterou prezentuji moje služby klientům, které poskytuji na základě exkluzivní smlouvy s OVB. OVB je korporátním členem ARIZ ČR, já jsem individuálním členem ARIZ ČR a jako takový jsem byl ustavující valnou hromadou zvolen členem Etického výboru a jsem ještě členem Legislativně právní komise ARIZ. Co na tom všem vidíte tak neslučitelného?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 13:56

ale nebojte vím o mimořádné valné hromadě. a je pěkné že jste oficiální připomínkovým místem znamená to, tedy to pdostatné co mne zajímá a kdy to bude mít pro mně smysl, kdy profesní asociace bude mít na starost veškerou tu byrokracii, která z MF bude? nebo budeme mít asociaci a dozor stejně bude na MF ??¨to je to co mně zajímá a kdy to má pro mně smysl. Daňový poradce je taky podřízen komoře více než řízení ministerstvem apod.
nicméně stačilo upozornit mne (jednou , ne desetkrát) a bez použití AWD, ačkoliv mi to může být jedno a můžu mít škodolibou radost vůči AWD pak jsem se chtěl zeptat jak se slučuje finservis, ovb a komise ARIZ - tady si přiznám, že jsem asi zaspal dobu, ale je to celkem fuk, hlavně a´t se ARIZ dostane tam kam chtěl když vznikal a pak to bude ok. takže to můžeme nechat takto a jen prosím o poradenskou otázku nahoře, co radíte lidem s penězy, děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 13:47

pane Šafránku, mám na vás jeden dotaz, co doporučujete klientům na spoření a jištění rodiny. předpokládám, že vždy rizikové pojištění a pak něco k tomu, a rád bych si nechal poradit co. děkuji
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2004 13:45 | Petr Šafránek

1. Pokud jde o ARIZ, jste naprosto mimo, protože jste nepostřehl integraci s AFPZ, což je věc stará minimálně půl roku! Jsme oficiálním připomínkovým místem k legislativě jak KCP tak i MF ČR, na prováděcí vyhlášce k zákonu 38/2004 jsme již pracovali společně, společně vedeme i celou řadu jednání ohledně aplikace zákona 38/2004Sb. Zřejmě ani netušíte, že 25. a 26. 11. bude mimořádná valná hromada ARIZ, která by měla potvrdit integrační proces a vznik jedné asociace zprostředkovatelů finančních produktů! Již dávno se nevěnujeme jen investičním instrumentům, zaspal jste dobu. 2. Nikde jsem neházel lidi z AWD do jednoho pytle, použil jsem obrat "někteří lidé z AWD", a měl jsem na mysli Tridaca a Figa - viz diskuse k článku Finanční plánování podle AWD, kde mne Tridac naprosto bezdůvodně urážel a nebyl mi vůbec schopen odpovědět na konkrétní dotaz ohledně realizace průběžného "výběru" z akcíí Immofinanz. 3. Případ "Tridac" nebyl oficiálně řešenou kauzou, pouze jsem využil jedno setkání na ARIZ s lidmi z AWD právě k problematice aplikace zákona 38/2004Sb. a přátelsky je upozornil, že jim kdosi dělá na penize.cz ostudu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 13:23

to jste se moc neukázal? kdy půjdu ja na řadu ja? musím se kolegy zastat, byt je teda z AWD, kterou osobne nemusim, nicmene jsem neposterhl ze by se tady choval vulgarne. pokud to tak drive bylo tak se treba polepsil, ja taky po vasem upozorneni :) navic jste je hodil do jednoho pytle. Oznacil jste vsechny kdoz jsou z AWD ze tady nadavaji. mimochodem nemusí byt clenem ARIZU, jehoz funkcnost dle meho selhala hned na zacatku, protoze na kazdou cast trhu bude dozor nekde jinde (viz zakon o pojistovacich zprostredkovatelich a... ) a navic i dnesni cenne papiry neni treba delat pouze pres ARIZ, ale jestli resite jen stiznosti, ze se nekdo s nekym neshodl na netu, tak se tomu nedivim. Co tak bojovat za to aby ARIZ mel nastarost i jine veci, treba zákon o zprostredkovatelich , respektive certifikaci a podobne. Fredove a podobni maji vyhodu, ze nikdy zrejme nebudou clenem ARIZ ani niceho podobneho a tak si muzou osocovat lidi jako financni zralok, turecky poctar a podobne bez trestne a za fandeni clena etickeho vyboru ? olala. třeba napíšete článek o ARIZO a proč je a jaké má účely a tam si myslím, že i diskuse bude zajímavější a plodit své ovoce z kterého pak na ARIZ můžete čerpat, zatím je ARIZ všeobecně brán mezi makléři jako nutné zlo, jelikož konkrétní ovoce jsme nějak ještě uzralé nenašel. Možná tím probudím emoce a bude to tady jestš horší a půjdu na kobereček na našem ředitelství, ale jsem svobodný člověk a za tímto názorem si stojím! btw: třeba Tridac není členem Arizu :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 13:09 | Petr Šafránek, člen Etického výboru ARIZ ČR

Vážený pane Tridacu, na Vaše urážlivé výroky na tomto serveru jsem upozornil při osobním na jednání na ARIZ ČR produktového manažera členské společnosti Finance.EU pana Ing. V.M.. Pokud si Vás nedokáže vyhledat (identifikoval jste se tím, že jste uvedl přesný nástup ke společnosti) a nevadí mu, že Vašimi výroky společnost poškozujete, je to již jeho věc, potažmo věc společnosti Finance.EU. Více nemám co dodat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 12:50 | Rýpal

Jeden z důvodů proč se obvykle diskusí na netu neúčastním je proto, že berou spoustu času a většinou nikam nevedou, ale tentokrát si ho udělám. Než přejdeme ke konkrétním číslům tak na to pojďme selským rozumem. Co by klient platil...
V obou případech bude platit KŽP, protože ho po tak dlouhé době prostě nezruší.
U kombíka bude platit navíc pouze úroky z hypotéky
Ve vašem případě bude platit anuitní hypotéku (v celém objemu v pěti letech, odmysleme si problémy z bonitou a vezměme v úvahu že by ji dostal), a k tomu ještě stále to KŽP.
Můžete mi pouze logickou úvahou říci, kde asi zaplatí v následujících letech více???? Rozhodně u vaší klasické anuity !! Zeptám se na radu zběhlejšího diskutéra pana Šafránka, jak to Fredymu vysvětlit ještě polopatěji..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 12:50

Jeden z důvodů proč se obvykle diskusí na netu neúčastním je proto, že berou spoustu času a většinou nikam nevedou, ale tentokrát si ho udělám. Než přejdeme ke konkrétním číslům tak na to pojďme selským rozumem. Co by klient platil...
V obou případech bude platit KŽP, protože ho po tak dlouhé době prostě nezruší.
U kombíka bude platit navíc pouze úroky z hypotéky
Ve vašem případě bude platit anuitní hypotéku (v celém objemu v pěti letech, odmysleme si problémy z bonitou a vezměme v úvahu že by ji dostal), a k tomu ještě stále to KŽP.
Můžete mi pouze logickou úvahou říci, kde asi zaplatí v následujících letech více???? Rozhodně u vaší klasické anuity !! Zeptám se na radu zběhlejšího diskutéra pana Šafránka, jak to Fredymu vysvětlit ještě polopatěji..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Drábek

politik

Šárka Grossová

podnikatelka

Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Šárka Grossová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services