Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Ondřej Raška
podnikatel, Miton
Petr Zahradník
ekonom
![Ondřej Raška](https://js.pencdn.cz/acimage/w100-h140/260347.jpg)
50,00 %
z 2 duelů
![Petr Zahradník](https://js.pencdn.cz/acimage/w100-h140/236072.jpg)
0,00 %
z 2 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Kombinovaná hypotéka: jiný pohled, stejná odpověď
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
20. 11. 2004 10:49, Petr Šafránek
Naprostý souhlas, zejména pak s Vaší poslední větou - otázkou. Zbývá odpovědět: Bohužel neuvědomují! Já osobně Fredyho názory velmi rád čtu a musím přiznat, že právě on má velkou zásluhu na změně mého pohledu na některé produkty....
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
18. 11. 2004 0:01, Tridac
ANO! Bezvýhradný souhlas. S panem Šafránkem. Pokud chce nědko dávat do diskuse své názory, musí být k tématu nebo aktuální a originál. To by zde stačilo jednoho člověka, který to bude různě kopírovat.
Neznám Boháčka, figa ani ostatní. Ale když se nalezne společná řeč, vždy se objeví někdo komu to vadí?? Proč proboha? Řeč není o ničem jiném než o skutečnostech z praxe.
Co Vám na tom proboha vadí komu. Já to nepochopím. Bránil jsem své jméno i firmu, ale pokud se bavíme konstruktivně a z praxe, proboha proč do toho taháte staré a kopírované příspěvky nebo bezdůvodně opět napadáte kohokoliv???
Skoro mi připadá ať píši v dobrém nebo ve zlém, je to jedno. Lidi okolo si najdou něco jiného nebo někoho jiného. Nějak tomu přestávám rozumět a chápat. To je to co jsem nemohl pochopit předtím proč a psal jsem to otevřeně, že se mi to nelíbí.
Co se vrátit v poklidu ke kombinacím v hypotékách? Pokud nejsou zkušenosti tak pojďme vymyslet možnosti. Nevím, ale mne to už unavuje pořád dokola něco vysvětlovat, chápat a pak zase omlouvat a dokola. Proč? Že to někoho baví? mě ne.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 221 komentářů)
16. 11. 2004 11:18 | Rýpal
Já jsem ve svém příspěvku netvrdil, že klient na KŽP vydělá a klient ji s tímto cílem nezakládal. On se tehdy prostě chtěl zajistit, kdyby se s ním něco stalo a za to byl ochoten prostě zaplatit. (Upozorňuji, že jsem tu pojistku tehdy nesjednával) Byl na začátku svého podnikání, což neznamená, že to mohl automaticky očekávat že bude v budoucnu úspěšný. Ono to podnikání občas má svá rizika...
Můj příspěvěk není o výši efektivního úroku. Již ve svém první příspěvku jsem uvedl, že klient peníze do pojistky "vložil" ne že je tam "spoří". Podstata tohoto řešení je totiž úplně někde jinde.
A to ve fázi, kdy již cca 1,2 milionu zaplatil ho přeci nebudu nutit k tomu, aby mimo pojistku platil na anuitní hypotéce ty další cca 2,3 milionu (při pětileté hypotéce s 5 let fixem)a k tomu přeci ještě rizikovou pojistku.
To v čem spočívá podstata tohoto řešení je, že využiji těch jeho 1,2 mil. na pojistce, on bude dále platit pojistku tj. cca dalších 780.000 tis. v průběhu 8 let a dále zaplatí pouze úroky hypoteční bance.
Při vašem doporučovaném řešení by zaplatil jednak celou anuitní hypotéku tj. cca 2,3 mil a dále by platil i pojistku, tj. těch 780.000tis plus Vámi doporučovanou rizikovku.
Tímto ho milý Fredy nenutím dál prodělávat, ale použijeme peníze zaplacené jak vy říkáte "finančním žralokům" aby v tuto chvíli nemusel platit ještě více.. Pochopil jste tento princip??
Ještě jednou zopakuji :
Kombi varianata - nyní zaplatí cca 1,2 mil (zbytek pojistky + úroky) Anutita - platil by jednak svoji stávající pojistku a ještě anuitní hypotéku (tj. 2,3 mil Kč a ještě cca 780.000 tis na pojistce) celkem tedy cca 3 mil. Kč
Prostým odečtem dostaneme rozdíl cca 1,8 mil. Kč. Už chápete princip mého příspěvku Fredy??? Tentokrát to není o efektivním úroku....
V případě stavebního spoření by to byl stejný či podobný případ jako u anuitní hypotéky.
A když už uvedete, že v případě toho že podniká by se to dalo řešit jinak, co máte na mysli? I já se vždy rád přiučím něco nového.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 11:17 | Fredy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 11:10
kde je smotáno vše dohroamdy! a) pokud budu počítat úrok u hypo cca 8% tak nemůže být ziskpojišťovny 3 až 5%, jinými slovy je zřejmě vyší inflace a větší úrok na dluhopisech a podobně, takže buď vyšší zisky v té dané době na pojistce a nebo nižší úrok v bance na hypotéce. například loni jsme dělal hypo vše pod 5% u pět let fix a pojišťovny včetně túm to dosahovali taky a hlavně pan syrový porovnává měsíční zatížení a odpisy počítá na stejné úrovni, ale zapomíná na to, že u anuity odpis pak postupně klesá, což považuji za důležitou chybu, takže předpokládám, že když říkáte , že jeho knížka je někde povinná takto bude dle jeho příslušnosti v Sophia :) trosku mne ten jejich název mrzí, jméno Sophia mam rád, už jen pro mé kořeny (odvozeno od Sofia). a tak celkem chápu ty některé hlášky které tady máte. Jako úrok 5,65%a podobně. osobně pokud nemám nárok na státní podporu (i když mám tak stejne skoro nikdo nic zatim nedostal :) )tak osobne se nebojim ani pribor plus 0,5(0,6)% takže dnesní sazba za 3,6% minus odpocet¨! ano jdu do rizika, ale dobrovolne, necekam ze Pribor pujde nahoru o 1,5% v vasem pripade dokonce o vice nez 2% aby se to dorovnalo petiletemu fixu! ale to je opet individualni a zalezi na konzervativnosti
16. 11. 2004 10:53
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 10:50
jeden prikld tady uvedl pan Rýpal, ten vám nestači? ten potrvzuje moji teorii, ze nekdy to je pro klienta zajimavejsi (ne prilis casto ale je) a popira vasi teorii ze vzdy je to lepsi resit anuitkou, tak co by jst ejest echtel? navic nemam duvod tady neco zverejnovat, zeptejte se pana Scherkse, tomu jsme to ukazoval osobne a jediny kdo tu ma keci a omacku jste vy, protoze neporovnavate srovnatelne veci. je to jako by jste rikal, ze kilo volnych hrusek je stejne drahe jako hrusek v obalu (vazenych i s obalem). pokud je kvalita hrusek stejna radeji si vezmu hrusky volne, protoze tam je na¨vic obal a ten nesbiram. vy nesbíráte rizikovou složku pojistky a porovnávat jednu variantu včetně pojistky (obal navíc) a vyjde vam zisk jen 0,5% a ani to nemusí být pravda, jsou pripady kdy vam dokonce vyjde efektivní úroková mír azáporná (u starších lidí) a na druhou starnu si dáte čistý zisk z invetsic a na tyto rizika zapomínáte, že je krytá nemáte. poku dje nechcete mít krytá není co řešit a anuitka vyjde vždy levněji - já je však u své hypotéky řešit chci! a proto budu porovnávat obojí! a k tomu dalsi moje individualní vstupní faktory a pokud mi vyjde kombi z nejakeho duvodu vyhodnejsi tak si ho udelam! a basta
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 10:38
pokud toto uzná i pan Fredy a Stoganov tak to bude vše jak má být! prostě jsou varianty kdy to má své opodstatnění. jste pánové a paní Kateřino pro?
a pane Fredy nebudu pak chtít ani váš ázor, který mi "dlužíte" u porovnání pojistka a penzijka :)
16. 11. 2004 9:53 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 10:37 | Tridac
Jediný, kdo zde na této stránce hovořil o AWD je Fredy a to ve smyslu "bouchačů od AWD". Ztotožňujete se s těmito urážkami? Vidím, že ano.
Pan Fredy opět, jako všude, dokázal pouze vytáhnout do boje, ale neodpověděl doposud na nic. S ostatními soukmenovci je přítomen jako všude. Ale dle jeho slov vlastně to není on, protože on pracuje a nepracuje jako poradce. Že to je podvodník a lhář, to jsem doložil a nebyl jsem sám. A stojím si za tím.
Ale otázka zůstává stejná. Chci od Vás znát důvod, když si napíšete o etice, proč urážíte společnost AWD, když zde o ní nikdo nemluví ani ji zde nikdo nezastupuje. To je podle Vás etika?
Proč všude kde je Fredy, Anonym a Kateřina dříve nebo později dojde ke konfliktům až k urážkám? Nezajímá Vás důvod? Obávám se, že je to úplně jedno, zda jste z OVB, AWD či odkud chcete.
Pročítal jsem pozorně příspěvky a celkem to má hlavu i patu, hlavně se tříbí názory. To je fajn. Ale pouze do doby, než fredy jako první začal napadat místo toho aby odpověděl. To asi není dobré.
Proč to píši a proč sem vstupuji? Aby si každý uvědomil a sám se mohl přesvědčit, kdo a proč zde dělá problémy, urážky, napadání. Nejsem zde přítomen, i když jste všichni proti mé osobě reagovali, že to dělám já. A přesto je zde problém a opět fredy. No jestli chcete jiné linky na jiné diskuse, je to jedno a to samé, a to nikde nejsem já. Jak je možné kde je tato trojice lidiček tak je problém? Je úplně jedno kdo je ptoti nim.
A s takovouto etikou souhlasíte, pane Šafránku? Usměrňujete člověka, který se brání? Neměl byste usměrnit někoho jiného? Nechci radit ani nikoho napadat. Jen jsem si to také nenechal líbit a vidím, že Vaše etika sahá až tam kam ji potřebujete nechat dojít. Zcela bezůvodně urážíte AWD. To je teda etika, to Vám řeknu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 10:37 | Fredy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 10:27
vzkaz pro pana Fredyho : ano nebojím se té doby až bude klient platit přímo, svým způsobem se na to i těžším, alespoň mne někdo nebude osočovat, že něco dělám kvůli vyšší provizi. vám se težko vysvětluje, když říkám, že jsem zastánce toho, že většinou je lepší anuita a vy si stojíte stále ze svým
dotaz na pan Scherkse: chtěl jsme se zeptat, když nabízít eživotní pojištění a oba víme, že to děláte buď vy, nebo vaši lidé. kolik projektujete za 20let zisk? Chcete mi tvrdit, že ho klientovi projektujete v výši 10% z PČ? v kalkulaci , kterou jste provedl vám vyšlo,že anuita je o 40% levnější¨, ale že pojiš´tovna nedá ani těch desetprocent. chtěl jsem se zeptat zda jste počital zproštění a u kterých variant, já bych ho tam prosím chtěl případně zanést na obě strany! a pak to udělat u starší osoby, kde budeme mít pár desítek na odpisu na daních u kombi. hned to bude vypadat trochu jinak, třeba vyhraje anuita, ale už s menším skóre, ale můžeme se blížit k variantě kdy bude lepší kombi :)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 10:17
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 10:07
pane Fredy trak pokud vy budete dělat hypootéku na 5,65 tak garantuji , že kombi vám vyjde vždy levněji když použijete třeba 4,8% dnešních reálných. předpokládám, že používáte hlavněˇČS, ketrá snížila slavnostně na 5,29% a neumí kombi ani takovou,ani makovou. k tomu věku, nemusíte být ani lékař stačí když příjmete jako spolužadatele třeba některé ze svých dětí a rázem se o 70ti letech jako konci můžeme bavit reálně.například WSS má kone cv 75letech automaticky a k tomu že nepotřebujete pojistku? pan Fredy má opět pravdu, proč ji dělat když to stojí peníze, proto porovnává KŽP s rizikovou složkou a anuitní bez pojistky, pak je jasné, že v 100% vyjde levněji anuitní , ale je štěstí, že pan fredy jen o tom čte a píše a že jak říká, není závislý na provizích, protože kdyby dělal v terénu tak chudáci jeho klienti pokud živitel rodin umře! to´t asi vše myslí, že nové není co vnést ani z jedné strany a je jen otázkou kdo si udělá jaký názor.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 10:07 | Fredy
16. 11. 2004 10:04 | Petr Šafránek, člen Etického výboru ARIZ ČR
16. 11. 2004 9:59 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:57 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:55 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:49
16. 11. 2004 9:49
penzijka : k vkladu prispevek statu + pripadne odpis na danich a jinak nemate garantovane nic pojisteni bez rizikove slozky - pouze pojisteni vkladu - takze plneni stejne jako penzijka - k vkladu odpis na danich a nejaký zisk mate garantovaný v TÚM (mínus poplatky)
příklad litr měsíčně a odpisová skupina 25%
penzijka garance : 150 + 125 (prémie dle novějších smluv a odpis) pojistka garanace : 250 (odpis) to je rozdíl 25 korun mesicne v prospech penzijky, ale bez garance jakehokoliv jineho zisku
odpis 32% penzijka : 150 + 165 pojistka : 320 najednou jsme pet korun v plusu a plus garantovaný podíl a pokud mi budte chtít namítat , že s emuze zmenit legislativa tak pripominam, ze platby muzu u pojistky klidne pozastavit, pokud budu v nižší daŇové kategorii tak pak bude rozdíl v státních podporách větší u penzijky, ale ptám se proč teda pojistka není podle vás investiční instrument a penzijka ano??? předpokládám, že to v té knížce najdete !!
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:44
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 8/12