Diskuze - Nový stavební zákon: více staveb bez ohlášení a st

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 273 komentářů)

22. 2. 2007 18:54

Devět měsíců pán povolení nedostal .Jo terorizovat lidi to umíte dobře a ještě jste arogantní na pána ,že si za svý peníze na vlastním pozemku chce postavit srub.Co si si o sobě vůbec myslíte!!?Kdo jste a co jste zač vás bych někde rád potkal o samotě.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 18:42

Dobrý den pane,jestli můžu říct svůj názor,občan je příliš vystaven blbosti a svévoli některých úředníků.Nebudu popisovat jak se nehorázně a drze dovedou úředníci chovat! Holt jste si nekoupil originál srubu z Finska za mnoho milionů ,ale chcete si ho postavit sám za zlomek ceny toho Finského srubu .Myslím jak jsem četl ve Vašem příspěvku,že se vám stratila část dřeva na srub ,zavolal jste policii ,vyčíslil škodu,police sepsala protokol.Hrozí vám velká škoda z důvodů zastavení stavby ze strany staveb. úřadu ,sdělíte té paní co se stalo a jestli upustí od svého jednání,podle její reakce jděte za vedoucím stavebního úřadu ,slušně a věcně ho poproste o pomoc .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 18:23 | Richard

Dobrý den, chci si na svém pozemku u chalupy postavit stavebnici ocelokolny (6x6m) výška cca 3.8m,pod ocelokolnu chci dát panely ,nebo zhotovit betonový základ.Bez ohledu na to na co budu kolnu využívat jak mám postupovat? Pokud by šlo o dočasnou stavbu ,každé tři roky bych ji o kousek posunul ,jak by se to posuzovalo? Tedy podle "vlk se nažral koza zůstala celá"? Děkuji za radu
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2007 20:51 | Stavební úřad

Rozhodujícím údajem je zastavěná plocha domu - stavby pro bydlení do 150 m se ohlašují a můžete stavět svépomocí, ty větší vyžadují územní rozhodnutí + stavební povolení (obě řízení lze spojit) a stavět svépomocí nelze, během stavby bude stavební úřad provádět kontrolní prohlídky stavby . Stavební povolení má platnost 2 roky, pokud v této lhůtě nezačnete stavět, lze na žádost stavebníka prodloužit. Pokud v této lhůtě stavět začnete, stavební povolení nepozbývá platnosti.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2007 13:20

Dobrý,
chystáme se stavět bungalow, bohužel jeho zastavěná plocha činí 185m2. S tím, že si budeme muset vyběhat stavební povolení místo ohlášky, jsme se již smířili, jen mě zarazila skutečnost, že si stavbu nemůžeme postavit svépomocí a ke stavebnímu povolení musíme uvést jméno stavebního podnikatele nebo-li firmy, která bude za stavbu odpovědná a vypracuje nám též plán kontrolních prohlídek stavby. Kontrola v průběhu prý bude i ze strany stavebního úřadu. Je to opravdu tak, že si jednopodlažní dům o vnitřní podlahové ploše cca 140m2 nebudeme moci stavět svépomocí? Nezapomněli na nás s bunglowy? Patrový a podsklepený dům, ovšem s menším půdorysem, ale 2x tak větší podlahovou plochou ano a bungalow ne? Další věc, který mě zajímá je prodloužení stavebního povolení, prý nový zákon nezná jeho prodloužení.
Díky
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2007 16:00 | anonim

Kdyby to bylo opacne a vas soused chtel stavet garaz a vy nejste zamestnenec uradu nikdo by se vas ani neptal a pan urednik by si tu garaz postavil.Ja bych stavel!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2007 7:22

Dobrý den, ano můžete stavět.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2007 16:25

Moc děkuji za odpověď. Na stavebním úřadu mi též řekli že nic nepotřebuji.Chtěl jsem nezávislý názor.Netuším totiž co by se stalo,když mi paní na stavedním úředu řekne ,že nic nepořebuji.No a kdyby v průběhu prací či po dokončení někdo přišel jak to že nemám třeba stavební povolení.Jelikož vše podepisuji za SVJ nerad bych se dostal do nějakého sporu.Potvrzení o tom ,že nic nepotřebuji se totiž asi nevydává. :o))) Takže pokud mi pouze ústně na stavebním řeknou že nic nechtějí - mohu stavět ?!Děkuji!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2007 6:59

Dobrý den, pokud není stavba Vašeho syna umístěna v zastavěném území, které by mělo být zakresleno v katastrálních mapách k datu 1.9.1966 a obec nemá územní plán, opravdu podle nového SZ zatím nepostaví. Doporučuji tlačit na obec, aby nechala stanovit zastavěné území obce (ve spolupráci s orgánem územního plánování) - opatřením obecné povahy. Pokud bude zamýšlená stavba v zastavěném území lze ji povolit. Ještě k tomu, že obce nemají územní plány - je to celkem finančně náročné a malé obce s jejich rozpočtem na to nemají. Ve starém SZ nebyla povinost územní plán mít.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2007 6:55

Dobrý den, práce by se daly zahrnout do ustanovení § 103 odst. 1) písmeno h) - stavební úpravy, pokud se nezasahuje do nosných konstrukcí ....... tedy práce bez ohlášení stavebnímu úřadu Doporučuji zpracovat výkres, požárně bezpečnostní řešení a zajistit stanovisko hasičů. Vše předložit příslušnému stavebnímu úřadu, ted rozhodne.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2007 0:11 | piky

Dobrý večer. Chtěl bych se zeptat....chci postavit garáž s tím,že jeden soused je zásadně proti a druhý pro. Jak se toto bude řešit? Vzdálenost od pozemku souseda po budoucí garáž je 7 metrů.Nutno dodat,že pan soused záporas je zaměstnancem obecního úřadu.....
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2007 19:27

Dobrý den. Záměrem nového mstavebního zákona je jistě busnadnit a zjednodušit povolování staveb a stavebních úprav. V praxi tomu však mnohdy je poněkud jinak . Syn se rozhod stavět v malé obci rodinný domek. Předběžně se informoval o této věci na stavebním úřadě příslušejícím danému území. Obdržel však poněkud překvapivé informace, že pravděpodobně bude ohlášení stavby zamítnuto, protože příslušné území(obec) nemá zpracován územní plán. Rád bych věděl, zda může stavební úřad z uvedeného důvodu stavbu zamítnout . Územní plán není přece starostí stavebníka a nevím, proč má občan doplácet na liknavost, nebo nedostatky úřadů. Rád bych znal stanovisko. S pozdravem Pavel P.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2007 7:53 | Echinus

Stavební úřad nemá právo vyžadovat po stavebníkovi údaje o stavebním podnikateli k žádosti o stavební povolení, ba i k ohlášení stavby. Stavebník tento údaj do žádosti (ohlášení) uvádí pouze pokud je mu znám. Tento údaj by měl však stavebník sdělit stavebnímu úřadu ještě před zahájením stavby. V té době je již logicky stavebníkovi znám. Totéž platilo i dle starého stavebního zákona. Ve formuláři žádosti o stavební povolení je pod bodem „IX. Provedení stavby“ uvedeno: „Název a sídlo stavebního podnikatele, který bude stavbu provádět (pokud je znám)...“. Stavebník může sám pro sebe provádět pouze stavby, terénní úpravy, zařízení a udržovací práce uvedené v §103 a §104 stavebního zákona. Má-li navrhovaný rodinný dům plochu nad 150m2, není možné jej provádět svépomocí. V takovém případě si stavebník musí zajistit oprávněného stavebního podnikatele.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2007 23:05

Dobrý den. Chceme si v panelovém domě (SVJ) vybudovat zděné sklepní kóje ve sklepních prostorech.Nebude se hýbat elektřinou,nic bourat.Pouze se dodělají zděné příčky a osadí uzamykatelné dveře.Musím mít stavební povolení ,ohlášku,nebo nemusím mít nic?Děkuji!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2007 10:30

Dobrý den, poradí nám někdo.......Vyřizujeme, tedy začínáme vyřizovat stavební povolení a jelikož máme dům nad 150m2, který si budeme stavět svépomoci (bez stavební firmy), na stavebním úřadě po nás požadují doložit potvrzení (zaručení se) autorizované stavební firmy, ikdyž stavební dozor již máme doložen. Prý to vyžaduje nový zákon doložit stavbu nad 150m2 stavební firmou. Nerozumíme tomu, proč dokládat stavební firmu, když nám to nebude stavět a pochybujeme, že některá stavební firma si vezme něco jakoby odpovědnost za něco, co stavět nebude. Nevíme co teď!!!!!!!!!! Poraďte nám, popřípadě odkaz na uvedený problém ve stavebním zákoně. Děkujeme Jiří a Markéta.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 2. 2007 14:00

Je to v souladu se zákonem, což nemusí nutně znamenat, že je to normální (v tom smyslu slova, tak jak chápeme pojem "normální"). Vždyť stačí podívat se na jakýkoliv přenos ze sněmovny, co je to za lidi, kteří pro nás plodí podobné paskvily, jakým nový stavební zákon dozajista je. Čemu se potom divíte! Ovšem vynadat úředníkům stavebního úřadu nikam nevede. Oni jsou už tak dost nahněvaní, avšak bezmocní, a když se po nich budeme vozit z jedné strany my stavebníci a z druhé strany jejich nadřízený krajský úřad, mohou explodovat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 2. 2007 12:34

Vzhledem k tomu, že pro půdní prostor nebyl v minulosti uváděn účel užívání, nejedná se o změnu v užívání, nýbrž o provedení stavebních úprav a poté kolaudaci (nyní oznámení záměru o užívání případně kol. souhlas ). Již výraz půdní "vestavba" naznačuje, že se jedná o nové prostory které teprve vznikají provedením stavebních úprav stávající stavby.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2007 20:36 | j honzik@seznam.cz

Prosím poradtě. CHci si postavit dřevěny altan o velikosti 3,5 metru výška 2,8m chtějí na mě oznamení o záměru v uzemí k vydání uzemního rozhodnutí je to vdnešní době normalní
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2007 21:30 | Echinus

Předmětné stavební úpravy dle mého názoru budou vyžadovat stavební povolení. Dle popisovaného rozsahu stavebních úprav dojde pravděpodobně ke změně uspořádání domu, resp. ke změně účelu užíváni stavby - její části. Stavebnímu úřadu k žádosti o stavební povolení nepřikládáte souhlasy jednotlivých vlastníků jednotek, nýbrž usnesení společenství vlastníků, které je výsledkem hlasování jednotlivých spoluvlastníků jednotek konajícího se shromáždění. Podle §11 odst. 5 zákona č. 72/1994 Sb., o vlastnictví bytů je zejména k přijetí usnesení o změně účelu užívání stavby zapotřebí souhlasu všech vlastníků jednotek. 3/4 většina by postačila zejména u modernizace, rekonstrukce, stavebních úprav a oprav společných částí domu, jimiž se nemění vnitřní uspořádání domu a zároveň velikost spoluvlastnických podílů na společných částech domu. Jak již uvádí nova@mb-net.cz vyžadují obytné místnosti v podkroví světlou výšku alespoň 2,3 m. Je-li světlá výška místnosti nižší, přicházejí v úvahu pouze místnosti, které svým funkčním využitím nemají charakter obytných místností (šatník, příruční sklad apod.).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2007 14:30

Obytné místnosti v podkroví vyžadují světlou výšku min. 2300mm. U souhlasu spoluvlastníků záleží na tom, jakým způsobem vlastníte společné prostory. Tam vycházejte z prohlášení vlastníků b.j. Podle zákona č. 171/2005 k modern., rekonstrukci a stavebním úpravám společných částí domu postačí souhlas 3/4 vlastníků b.j.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Aleš Hušák

podnikatel

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Aleš Hušák
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services