Měli velkou smůlu, teď budou mít i Velkého bratra. Stát hodlá fízlovat postižené a nezaměstnané

Ministerstvo práce a sociálních věcí chce zabránit zneužívání dávek. Chvályhodné, ale z principu nemožné. Postižení a další potřební se i přesto už příští rok dočkají mimořádné pocty: stát si na nich vyzkouší orwellovský dohled nad veškerou soukromou útratou.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 5. 2011 8:55, franta

Nechápu jednu věc, proč náš šetřivý Kalousek nezruší výsluhy policajtům a vojákům. Ročně to stojí miliardy a tyto peníze berou zdravý a práce schopný lidé. Co jsem slyšel státní rozpočet to stojí ročně miliardy. Proč je zvýhodňována jedna skupina státních zaměstnanců před jinýma? Pochopil bych, kdyby tyto peníze dostávali lidé zranění při výkonu služby ( práce neschopní). Tyto peníze dostávají i bývalí komunističtí vyšetřovatelé a všichni víme co lidem prováděli. To je česká spravedlnost.

+20
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 5. 2011 6:46, Láďa

... kromě toho že jste Janek, jste navíc i jednoduchý demagog - uvědomujete si např. že "pravidelně dáváte peníze" kdejakému státnímu (ale i obecnímu)úředníku, učiteli, ústavnímu činiteli včetně prezidenta, policistovi, hasiči, lékaři, soudci, stejně jako odsouzenému k výkonu trestu odnětí svobody, atd., atp., ... máte snad i v těchto případech ambice na právo vědět za co tito lidé utrácí peníze které jste jim "dal"? Janku, Janku, chce to příště víc přemýšlet a méně psát ...

Zobrazit celé vlákno

-24
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 89 komentářů)

28. 5. 2011 16:39 | Rada

Začal jsem číst příspěvky diskutujících a je mi z toho poněkud smutno. 1) Tenhle systém rozhodně nezamezí nevhodnému využití 143 milionů. Jde jednoduše obejít. 2) Vydavatelé karet vydělají možná i víc peněz než se ušetří. 3) Státní fízlování není minulostí, z tohoto jsem docela zklamán. Půjde-li to takhle dál, budeme možná za chvíli vzpomínat na komanče, kteří nechali většinu slušných (resp. poslušných) lidí na pokoji. 4) Zneuživatelů systému není zas tak mnoho, život ale tato změna ztrpčí všem (třeba regulační poplatek u lékaře půjde kartou hradit těžko) 5) 143 milionů představuje pro každého pracujícího 28,6 Kč ročně. Milerád dám ročně i stovku když výměnou za to přestane stát vymýšlet takovéhle hovadiny a začne aktivně řešit například nedostatek jeslí a školek!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2011 15:54 | eďa

Je úplně jedno, kdo a kolik lidí chodí či nechodí k volbám. Kdyby totiž mohly volby cokoliv změnit, dávno by je zakázali.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2011 15:51 | eďa

Hele, trefuj se do jiných a mě vynech. Veden dobrou vírou, jsem jen chtěl vnést světlo do očí spících. O tebe mi nejde, jsi totiž dávno ztracen a zatracen.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2011 15:36 | Vojta

Jistě, nicméně pak už nikdo nemůže tvrdit, že je Česká republika demokracií... Já bych taky byl pro, aby nemohl chodit k volbám každý idiot, který není schopen rozhodovat samostatně, ale pak už by to nebyly tak úplně volby...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2011 15:31 | Vojta

V návrhu zákona, který se jen tak mimochodem z návrhu již zákonem stal, viz:http://www.mpsv.cz/files/c lanky/10810/tz_180511a.pdfvyplívá, že všechny dávky půjdou pod jednu instanci. Tudíž jak nezaměstnaní krátkodobě, tak dlouhodobě... Nečetl jsem to sice celé, ale zavání to uplatněním i na důchody, kupříkladu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2011 13:00 | ivos

Nekorektní je hlavně jednání zákonodárců. Zaměstnance či OSVČ přispívá do společné kasy právě proto, že může přijít o příjem se zaměstnání či OSVČ a s té společné kasy pak možná dostane nějakou podporu. Ale nikdo se zaměstnanců či OSVČ nepřispívá do společné kasy proto, aby s těchto peněz odčerpávala banka a ještě k tomu zahraniční a to za služby, které žádný zaměstnaný či nezaměstnaný nežádal. Jde o klasickou zlodějnu ze státní kasy. Hele, kámo, politiku, řekne bankovní lobista, zavedeme karty, oškubeme ty socky a tobě s toho taky bude kapat když to protlačíč . . . Tento moment by měl především vadit nám všem, protože to jsou peníze nás všech, tak proč je dobrovolně dávat cizí bance za něco, co nepotřebujeme. Argument identifikace je samozřejmě jen líbivé zdůvodnění, ale jinak je to nepotřebný nesmysl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2011 12:44 | ivos

To nic nemění na faktu, že banka která bude tyto karty spravovat, bude inkasovat za správu a služby samozřejmě s peněz příjemce, bez ohledu na využití karty.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2011 21:28 | Nox

Kde se flakas s tou cihlou?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2011 21:19 | benzin

Btw. a jeste jenda. To jenom tenhle clanek fabuluje ze tato karta bude na podporu v nezamestnanosti. Nicmene pise to jinak: "bude pro nezamestnane", coz budou daleko spise pobirace socialky. Coz je opravdu megarozdil, stejne tak to nenznamena ze to bude aplikovano na invalidy. Prave protoze tento clanek utoci na obecne zneni, muze utocit na veci, ktere v navrhu vubec nejsou. To je hodne nekorektni novinarina.


P.S.: K tomu obchazeni. Kolik z Vas by menila se sousedem lahev vodky za cihlu sejra? Opravdu verite ze tohle se bude delat ve velkem?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2011 21:14 | benzin

Pane paranoiku. Stat bubec nepotrebuje spehovat co konkretne kupuje ten a ten. Mu staci zkontrolovat ze karta je "socialni" a tak neumoznit v obchode zaplatit jine typy zbozi nez ktere jsou povolene. Tot vse. Aby tento system fungoval vubec nepotrebuje centralne evidovat polozky nakupu. Staci mu i nadale evidovat pouze hrazene castky, tak jako u kterekoli jine kreditni karty.
A co se tyce nakladnosti tohoto systemu. Ten nemusi byt nakladnejsi nez dnes. Dokonce na nem muze stat usetrit, kdyz si vezmete, ze jinak casto penize posila postou a za to posilani poste plati. Kdezto u karet plati provizi z transakce obchodnik.
P.S.: Zmenu SW bude nutne provest primo u obchodniku. Na banku to nemusi mit vubec zadny dopad (snad az na odesilani priznaku je / neni socialni, ale to muze byt i primo na karte)/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2011 21:05 | chk

zrejme jde u tebe o nejakej psychickej problem. tyden od tydne se stav jeste zhorsuje.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2011 19:31 | eďa

Vidím, žes nic nepochopil, ostatně jako naprostá většina zdejších diskutujích. Takže jen v rychlosti jde o to na soc. dávkách nezaplatit ani korunu a cesta k tomu vede přes různé obstrukce včetně karty za miliardu. Na druhé straně jde monopolnímu kapitalismu o to, aby byli dojeni a podojeni Ti, co ještě vydělávají a pracují. Ti samozřejmě zpátky nedostanou taky nic. Už tomu rozumíš ?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2011 17:02 | jean merde

takze kvuli par desitkam milionu se zavede karta za miliardu? to ze nic neusetri a zadnym zneuzivanim nezabrani je druha vec. nejdrive si vzpomenme na to, kolik ze je ten dluh CR. je to, mili spoluobcane, 1.5 krat milion milionu - ano, uvadim toto cislo ve forme pro uplne blbce, protoze jedine uplnej blbec muze verit, ze cachrovanim kolem socialnich davek se tolik usetri (kdyz udajna mira zneuzivani socialnich davek jde do desitek nanejvys do stovek milionu? a i to je nejspis silne nadhodnoceno asocialnima kriplama jako je drabek, ktery podle vseho pocitat vazne neumi). opravdu si muze nekdo myslet, ze problem tohohle statu je v premrstenem socialnim systemu? predevsim by se usetrilo odstrihnutim vlastizradcu typu kalousek od jejich kamaradskych kseftiku. tenhle stat ma kde usetrit a posledni rozumny krok je setrit na vlastnich lidech (vsak ona devastace skolstvi take bude mit sve dusledky, az tu bude narod tupounku neschopnejch si precist ani noviny, ktery uz ted vypadaj, ze je pisou deti ze zakladky - takova parta jiste vytvori obrovsky narodni poklad, ktery bude zivit jak kalouskovy a drabkovy parchanty, tak i celej uzasne zreformovanej duchodovej system, dovolte abych se horce zasmal...). vzdy jsem byl proti nasili, ale v poslednich par letech jsem obratil. navrhuju prejet celou politickou scenu pandurama, aby se ty krapy vyuzily aspon k necemu jinemu nez k namazani si kapes par mocnych (pokud vubec jezdej).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2011 16:42 | Tereza

Cituji: "Karta sociálních systémů sice vznikne, ale lidé nebudou mít povinnost ji využívat k placení, bude spíše sloužit k jejich identifikaci"
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A110516_112534_domaci_jj
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2011 16:25 | Nox

dalsi terorizovani a smirovani lidi. Taky uz by mohli prijit s necim jinym. Zajimave je, ze stravenky jim hrozne vadi, ale tato druha mena je naopak spravna.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2011 16:05 | franta

Vážený pane, u nás jsou hluší snad všichni. Rozkrádání státu (formou předražených zakázek (viz. nejnovější PROMOPRO (zároveň levná provize) a prodejem státních firem pod cenou (viz. mostecká uhelná, OKD, atd.)) Kalouskovi a zodpovědným politikům nikdy nevadilo. Dávky pro policisti a spol v desítkách tisích (pro důstojníky a vyšší šarže) taky Kalouskovi nevadí. Invalidům se peníze odeberou snadněji. Vážím si zdraví a snažím se zabezpečit rodinu (čestně - narozdíl od politiků typu Gross a spol).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2011 15:30 | Ladislav Kratochvíl

Jsem ohluchlý. Je to degradace lidské důstojnosti. Platit v obchodě soc. kartou, aby všichni viděli "jaká je to socka" bude fakt bezva. Navíc netuším, jak s ní zaplatím třeba manželce, když si vezme v práci neplacené volno, někam se mnou na celý den jede, kupuje a vyřizuje lístky, celý den mi přepisuje... Vláda opravdu asi usiluje o to, aby osoby se zdravotním postižením zmizely z očí, jako tomu bylo před listopadem 1989.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2011 14:59 | franta

Přidám jednu zkušenost. Moje kamarádka má rakovinný nádor tesně u míchy (krční obratel). Doktor ji samozřejmě zakázal pracovat. Posudkový doktor jí samozřejmě dočasný invalidní důchod neschválil. ČEká na operaci v Německu (u nás není dostupný přístroj, který by dokázal odstranit nádor, aniž by mohl zasáhnout míchu). Nestěžuje si, ale docela mě to překvapilo. Nikam nechodí a čeká jak to dopadne. Hlavní je zdraví a peníze jsou bez něho k ničemu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2011 14:46 | p4rest

Citace - erika / 27.05.2011 14:38

Já s kontrolou peněz souhlasím, alespoň v jistých případech, ono je rozdíl,když člověk,který po dvaceti letech práce musí na pracák a bere podporu,tam snad žádná kontrola nemusí být,ale když zdravý člověk středního věku nemá odpracováno ani 2-3 roky práce,tam bych kontrolu výdajů uvítala. A rozdíly jsou i u invalidů,jasně, že chudákovi, upoutanému na lůžku, nebude snad nikdo výdaje kontrolovat, ale invalidovi,který je v plné síle,každý večer si posedí v hospůdce u piva a cigára,který provozuje náročné bojové sporty,přivydělává si na stavbách,tam bych spíš než výdaje řešila to,jestli má invalidní důchod oprávněně. A to bychom se asi divili,kolik takových invalidů u nás máme,a kolik peněz je na ně dáváno z našich daní.

Ty krávo debilní já sem chlap v plné síle i k tomu pivu si občas večer sednu a pobírám invalidní důchod třetího stupně,je mi jenom 22 do práce chodim a snažim se žít co nejnormálněji ale musim chodit třikrát tejdně na 4 hodiny na vyčištění krve do nemocnice a ty by si mně obrala o invalidní důchod,to co si odsírám bychnikdy nikomu nepřál ale tobě přeju aby se ti taky něco stalo a vyskoušela sis co to je bejt nemocná!!!Pak by si chodila brečet každej tejden na sociálku,jo názor debila bez zkušeností mně opravdu dokáže vytočit
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2011 14:44 | franta

Já s kontrolou peněz taky souhlasím. Nejvíce mě pobavilo, když chtěli poslanci kázat lidem o zneužívání dávek. Svoboda ((ČSSD) ale i spol) se cítil dotčeně, když se redaktorům nezdálo, že si nemovitost pořídil díky dávkám na bydlení a dopravu. Jeho slova byla: Vždyť to dělají všichni. Neměli by jít oni příkladem?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Nepalová

podnikatelka, Renomia

Jakub Mahdal

podnikatel, Safetica Technologies

Jiřina Nepalová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jakub Mahdal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services