Ani paraziti, ani sůl země. Ať živnostníci platí podobně jako zaměstnanci

Populistické recepty ODS ani ČSSD nefungují. Možnou cestou k narovnání pokřivených pravidel je zrušit živnostníkům výdajové paušály a naopak dovolit úlevy i zaměstnancům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2013 19:32, boris

Vážený pane, pletete si peníze, které platí firma za to, že máte práci (to je jádro pudla, o co jde). Tato daň přidaná ke mzdě, kterou musí firma zaplatit, protože Vám dala výplatu, je svinstvo, které ovšem bude na věky, protože stát rozhazuje, takovým způsobem, že se bez této zlodějiny neobejde. No a , protože jediní, které je možno ješte okrádat (aspoň si to rudí myslí), jsou OSVČ. Pokud by byla jen z 50% pravda o výhodách OSVČ, tak už všichni byli dávno podnikatelé. Jenže je jich stále méně.Bohužel. Vysvětlím to, OSVČ je mnohem levnější, než firma, té tudíž, při využití jejich služeb, zůstane více peněz na inovaci, mzdy atd. Pro stát je OSVČ nejlevnější obyvatel. Nečerpá sociálky, nemocenskou, nechodí zbytečně do nemocnice (kdo by ho živil), ale platí stejně sociální a zdravotní pojištění, jako Vy pane zaměstnanče, který můžete marodit,dovolenkovat,čerpat socíální poplatky a těšit se na důchod a ztěžovat si jak je hrozné, když máte pracovat v sobotu. OSVČ drží hubu a modlí se, aby dostal zaplaceno a nevtáhl rodinu do dluhů.Mám spoustu známých z okruhu zaměstnanců i OSVČ. Zaměstnanci mají úplně zkreslené představy o vytváření zisku, o neprospaných nocích se jim ani nezdá. Vše platí zaměstnavatel a je toho plně zneužívano.Já dělám v IT jako OSVČ, platby mám paušálně, a jestli projedu benzín za 4000,- nebo 15000,- je firmě jedno, hlavně musím být okamžitě na místě, jedno zda v ČR, či PL. Pokud se mi to nelíbí, jsou další, ochotni podepsat ortel. Ne, ne nemáte vůbec šajnu o životě OSVČ (těch normálních).

+2439
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 3. 2013 10:28, RZ

souhlasím absolutně s Mládkem , mrzí mne, že odvolal . rozdíl mezi OSVČ a zaměstnancem je nemravý , z toho plyne že jsou to parazité !!! Stav takové extrémní daňóvé nerovnosti je prostě nemravný a všichni OSVČ být nemohou ....

-446
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 248 komentářů)

30. 3. 2013 20:05 | mirin

Jenomže,zlatíčko,OSVČ tu dovolenou,neschopenku atd.má zadarmo,na rozdíl od zaměstnance a práci na zakázce za něj nikdo neudělá.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2013 20:01 | Jirka

Stále zaznívají příspěvky o tom, jak si OSVČ sotva vydělají na přežití. Jistě to u mnohých tak je, ale nezapomínejte, že ne všichni OSVČ jsou pouze řemeslníci a podobné profese. Jsou mezi nimi obchodníci, pojišťováci, právníci a další, kteří se minimálním výdělkem jistě nemusí trápit. A zde je jeden rozdíl mezi zaměstnanci a OSVČ, který snad nikdo nezmiňuje. Pokud se OSVČ povede nějaký obchod, může na tom vydělat tolik, kolik za několik běžných měsíců či let. Pokud se stejný kousek povede zaměstnanci, dostane za to max. odměnu pár % mzdy či pochvalu od šéfa. Úsilí obou stejné, výsledky diametrálně odlišné. Takže to není tak, že OSVČ nesou pouze a jen rizika spojená s tím, kolik práce budou mít. Stejně tak to mohou být i výhody, které ale nikdo nezmiňuje.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2013 19:57 | Iva

Přečetla jsem si článek zběžně, ale člověk, který ho psal v životě nepodnikal jako OSVČ. Jinak by věděl, že výhody, které uvádí, jako např. stravenky jsou jen pro zaměstnance a ne pro OSVČ a další nepravdy, které jsou uvedeny. Zaměstnanci si náklady nemohou odečítat, protože si je nepořizují. Vše, co je potřeba k jejich práci pořizuje zaměstnavatel a ne zaměstnanec, atd.. Tento čánek je spíše k smíchu, než zamyšlení.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2013 19:55 | J.

Nehledě na to, že OSVČ si dovolenou či krátké volno může vzít v podstatě kdy chce. Zaměstnanec je vázán rozhodnutím zaměstnavatele. Pokud si budu chtít jako zaměstnanec vzít volno 3 týdny v kuse (nebo třeba jeden rok ani den a druhý rok 2 měsíce), tak mi to zaměstnavatel prostě neumožní. Stejně tak si nemůžu jen tak na hodinku odskočit na úřad, do banky atd. OSVČ je svým pánem a vše uvedené je pouze na jeho uvážení.
+73
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2013 19:47 | Jirka

Ano, máte pravdu, většinu daní za zaměstnance skutečně platí zaměstnavatel, ale pouze technicky. Neplatí to totiž ze svého, ale o těch x %, které odvede za zaměstnance na daních tomu zaměstnanci zaplatí nižší hrubou mzdu. Mzdový náklad je pouze jeden, pouze se dělí mezi hrubou mzdu, daň odvedenou zaměstnancem a daň odvedenou zaměstnavatelem za zaměstnance. Stejně tak je to i s často zmiňovanými stravenkami či dovolenou. Ano, zaměstnanec na to má nárok, ale také má o to nižší mzdu, protože zaměstnavatel mu to jen tak z dobročinnosti nedaruje (a byl by hlupák, kdyby to dělal).
+125
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2013 19:43 | jprst

Jen několik poznámek k Vašemu příspěvku: 1)Aby drobný řemeslník vedený jako OSVČ sehnal práci na celý měsíc,tak musí mít docela štěstí. 2)400-500 Kč za hodinu práce? V okolí mého bydliště si takový ani neškrtne,i 150 Kč na hodinu mu nezajistí alespoň trochu pravidelné příjmy. 3)Pologramotný instalatér? Už tohle Vaše označení svědčí o Vašem náhledu na živnostníky. Za pologramotného bych takového člověka neoznačil, spíše za hrdinu, když nečeká,až se o něj někdo postará jako třeba vysoce kvalifikovaný lékař v nemocnici, který nemá odvahu postarat se sám o sebe jako soukromník.
+102
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2013 19:39 | Petr

Není mi jasné jak mohl někdo napsat tak neprofesionální článek. Sám jsem zaměstnanec, ale právě proto, že nechci řešit krom své práce, která mi baví, dalších x věcí okolo. A taky vím, že bez těch lidí, co mají dost odvahy a sami se do toho pustí by ty ostatní neměli žádnou práci. A mám pocit, že autor asi nebyl dlouho u lékaře. Po 20 letech, kdy stále jen odvádím nemalé měsíční částky na zdravotnictví jsem si myslel, že dostanu i zdravotní péči. To byl omyl. Věřím, že kdybych ty peníze rovnou dával lékaři, že by se víc snažil a všichi by byli spokojení. Jsem absolutně proti veškerému přerozdělování, které jen dává prostor pro korupci. Jsem pro snížení nesmyslných a neprůhledných odvodů všem. Tahle nepřiměřená zátěž jen brzdí ekonomiku.
+97
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2013 19:34 | Zrkoslav

A proč to děláte,když je to tak nevýhodné???A proč si nevezmete delší dovolenou???Kdo vám v tom brání???Zaměstnanec si na všechny Vámi uvedené výhody musí taky vydělat a ještě musí zaměstnavateli tvořit zisk.Já pořád nechápu proč OSVČ předhazují takové nesmysly.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2013 19:32 | boris

Vážený pane, pletete si peníze, které platí firma za to, že máte práci (to je jádro pudla, o co jde). Tato daň přidaná ke mzdě, kterou musí firma zaplatit, protože Vám dala výplatu, je svinstvo, které ovšem bude na věky, protože stát rozhazuje, takovým způsobem, že se bez této zlodějiny neobejde. No a , protože jediní, které je možno ješte okrádat (aspoň si to rudí myslí), jsou OSVČ. Pokud by byla jen z 50% pravda o výhodách OSVČ, tak už všichni byli dávno podnikatelé. Jenže je jich stále méně.Bohužel. Vysvětlím to, OSVČ je mnohem levnější, než firma, té tudíž, při využití jejich služeb, zůstane více peněz na inovaci, mzdy atd. Pro stát je OSVČ nejlevnější obyvatel. Nečerpá sociálky, nemocenskou, nechodí zbytečně do nemocnice (kdo by ho živil), ale platí stejně sociální a zdravotní pojištění, jako Vy pane zaměstnanče, který můžete marodit,dovolenkovat,čerpat socíální poplatky a těšit se na důchod a ztěžovat si jak je hrozné, když máte pracovat v sobotu. OSVČ drží hubu a modlí se, aby dostal zaplaceno a nevtáhl rodinu do dluhů.Mám spoustu známých z okruhu zaměstnanců i OSVČ. Zaměstnanci mají úplně zkreslené představy o vytváření zisku, o neprospaných nocích se jim ani nezdá. Vše platí zaměstnavatel a je toho plně zneužívano.Já dělám v IT jako OSVČ, platby mám paušálně, a jestli projedu benzín za 4000,- nebo 15000,- je firmě jedno, hlavně musím být okamžitě na místě, jedno zda v ČR, či PL. Pokud se mi to nelíbí, jsou další, ochotni podepsat ortel. Ne, ne nemáte vůbec šajnu o životě OSVČ (těch normálních).
+2439
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2013 19:28 | Zrkoslav

Konečně pravdivý článek,OSVČ nejsou paraziti jen využívají ulev které jim stát dává.Tyto úlevy jsou nefér vůči zaměstnancům a vedou k prázdné státní pokladně.Stát musí narovnat podmínky pro všechny stejně,aby si mohl každý svobodně vybrat jestli chce podnikat,nebo být zamestnancem.Při současných podmínkách jsou zaměstnanci vyhazováni z práce a nahrazováni OSVČ a to je cesta ke státnímu bankrotu!
-28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2013 19:13 | Rákos

Byl by někdo ochoten a schopen spočítat kolik zaplatili zaměstnanci na daních když se od nich vybralo 81 miliard a kolik zaplatili živnostníci při výběru daně 1,8 miliard? Asi by to byla šupa a konec všem diskusím. Pologramotný instalatér si klidně naúčtuje za hodinu práce 400 - 500 Kč. To činí při 168 hodinách za měsíc 67 200 K. Tolik nemá ani vysoce kvalifikovaný lékař v nemocnici.
-45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2013 19:13 | Jitka

Myslím, že konečně rozumné srovnání a příspěvek v diskuzích v poslední době. až 80% paušály jsou pro mě absolutně nemravné. Prodávám taktéž svoji pracovní sílu, šikovnost a nápady zaměstnavateli, stejně jako tesař nebo pokrývač. Mé náklady jsou přiměřeně stejné a to náklady na dopravu do práce. Tesař a pokrývač si ještě musí koupit nářadí - žádné drahé stroje. já si neodečtu nic a OSVČ 80%? Divné. Já přijdu do práce a mám práci. OSVČ někdo práci dohazuje v podstatě skrytý zaměstnavatel. Ano, může se stát, že práce není a OSVČ do práce nejde. Já však platím daně z příjmu, sociální a zdravotní ve výši 100 000 ročně a OSVČ která má základ daně o 50 tisíc víc platí necelých 40 a to jen zdravotní a sociální. Náklady na lékařskou péči je dokázáno, že čerpáme přibližně stejně. Nechápu a logicky z odvodů na zdravotní dotuji OSVČ. Nebo ne?
-46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2013 19:01 | miki

Docela rozumný názor, paušální odpisy nákladů = dálnice pro korupci. Tito lidé (s paušálními odpisy)nepotřebují faktury na nákup zboží a tak tlačí své dodavatele aby jim dodávali zboží bez dph!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2013 18:56 | Tomáš

Pane autore:
1) Porovnáváte jablka a hrušky. Až budete porovnávat práci marketingového experta-OSVČ a marketingového experta ve firmě, až budete porovnávat odpovědnost soukromého lékaře-OSVČ a "státního" lékaře v nemocnici, pak bude možné hovořit o objektivním srovnání. Jinak je to podobně povrchní porovnání, jaké v úvodu ve vztahu k riziku na straně OSVČ sám kritizujete.
2) Jinak by mě zajímalo, když uvažujete o zrušení paušálů, zda řeknete také B a naznačíte, jak by stát živnostníkům garantoval "sociálně-pracovní jistoty" ve stylu zákoníku práce. Nebo jde jen o to je zkasírovat? Protože...?
3) "kdy dostávají špičkovou zdravotní péči za světově unikátních sedmnáct set měsíčně." - Jen řečnická otázka - jaké pojistné na ZP platí člověk (včetně toho, co se odvádí přes zaměstnavatele) s minimální mzdou? Kolik platí OBZP? Je to méně nebo více než sedmnáct set? Pokud méně, proč to nevadí a toto povinné minimum ano? (Aby bylo jasno - u ZP jsem na rozdíl od DP v rámci "diskuse" ochoten akceptovat myšlenku vyrovnání odvodů zaměstnanec - OSVČ, ale zajímalo by mě, proč je problém zrovna cifra 1700).
4) "kdy do státního rozpočtu přispívají jen DPH ze soukromých nákupů" - a jak do státního rozpočtu přispívá "drobný zaměstnanec" s příjmem 10.000 hrubého?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2013 18:51 | karel

Já jenom k té placené dovolené u zaměstnance, vždyť přece ten zaměstnanec musí za 12 měsíců vydělat 13 platů, aby měl placenou dovolenou, když je nevydělá, tak skončí na pracáku
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2013 10:43 | ramon

Jedna se o vztah zamestnanec x stat a OSVC x stat.Zamestnancum (nestatnim) dovolenou,stravenky, 21dni nemoci,odstupne atd. NEPLATI stat ,ale zamestnavatel z toho co zamestnanec predtim ve firme vydelal-odpracoval. (ve zdrave fungujici firme). Stat to pouze zakonem narizuje, ale opravdu tyto benefity NEPROPLACI!Ani podporu v propadne nezamestnanosti neplati stat rovnou ,ale prostrednictvim predchoziho socialniho pojisteni.(za splneni pomerne prisnych podminek pojisteni). Za to co zamestnanec odvadi statu toho opravdu moc nedostava a o kvalite uz se vubec neda mluvit.V tom jsou na tom s OSVC stejne.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2013 8:59 | Jarka

Až budou mít OSVČ stejné jistoty a podmínky jako zaměstnanci, pak ať platí stejně jako oni. Ale dokud nemají placenou dovolenou, nemocenskou, ošetřovačku, benefity v podobě stravenek,dalších dovolených, poukázek na požitkové a zážitkové činnosti, jistoty 2-6 měsíčních výplat při výpovědi (OSVČ při krachu)je nelogické po nich toto chtít. Nemluvě o časovém zatížení OSVČ. Zaměstnanec má prac. dobu od-do, má placené státní svátky, volné soboty a neděle - toto OSVČ nezná. Ještě pořád si myslíte, že je zaměstnanec oproti OSVČ v nevýhodě? Že je mu velkými odvody ubližováno?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2013 8:18 | Karla

Docela koukám, co tady pan autor článku píše za bláboly. Jsem OSVČ 20 let,nedaním paušálem,dovolenou jsem měla loni 1 týden a to jsem si vzala z domova důchodců babičku od svého přítele.Na dovolené jsem nebyla nejméně 7 let. Pracuji 10 hodin denně,když jsem byla nemocná,zjistila jsem, že zdravotnictví jako člověk nikoho nezajímám, že chtějí jen prachy,proto jsem se začala léčit alternativně a za svoje peníze,nemocenskou si nemohu vzhledem k tomu, že jsem výrobce vůbec dovolit.Lidé mi telefonují večer i přes víkend.Když 1 x za půl roku skončím v práci ve 12 hodin a jdu se projít do města, jsem jak Alenka v říši divů a když vidím, jak jsou lidi v pohodě a užívají si třeba sluníčka, říkám si, jestli by nebylo lepší to zabalit a jít na pracák.To co autor článku popisuje ,je jeho zkušenost, protože tak asi funguje on.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 23:03 | Viktor

OSVČ se může stát každý, kdo chce. Jestli je být OSVČ tak výhodné a bez rizikové, proč teda není více OSVČ jak zaměstnanců???
Můj názor je takový, že za své jistoty je potřeba si taky zaplatit.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 23:00 | Lenka

Nestačím se divit co čtu, ale přeložila jsem si slova pana podnikatele jako ,,soudím tebe podle sebe".Jsem masérka osvč přes 20 let,nedovolím si volno víc jak 14 dní v roce, kdy jedu za vzdálenými rodiči,na průměrný plat v žádném případě nedosáhnu a jsem v práci mezi 8-12hod.,někdy i o víkendu.Klienti,kteří dostanou rehabilitace s bolestmi zad raději ,,léčbu"nedokončí a chodí ke mě,kde cítí chuť a vůli pomoct jim, na rozdíl od některých zaměstnaných rehabilitačních pracovníků,kteří se věnují každému 15min.Nejsem parazit,jsem poctivý dříč!A na rozdíl od pisálka se nebojím napsat co mě živí-moje ruce, neustálé zvyšování kvalifikace a zájem o mou práci.A s tím počítáním daní jste to nemohl myslet vážně? Nebo jste to tak dělal před spoustou let a vůbec nevíte jak to dnes chodí a k tomu si nevážíte práce účetních, kteří by vám těch 5 minut předvedli! Po daňovém přiznání mají záda jako z kamení, takže to bude asi trvat poněkud déle,že? Lidi jako vy, co štvou ostatní proti sobě z blbosti, nebo neznalosti-vám by se mělo říct ,,KUŠ"
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Teplý

ekonom

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Petr Teplý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services