Ani paraziti, ani sůl země. Ať živnostníci platí podobně jako zaměstnanci

Populistické recepty ODS ani ČSSD nefungují. Možnou cestou k narovnání pokřivených pravidel je zrušit živnostníkům výdajové paušály a naopak dovolit úlevy i zaměstnancům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2013 19:32, boris

Vážený pane, pletete si peníze, které platí firma za to, že máte práci (to je jádro pudla, o co jde). Tato daň přidaná ke mzdě, kterou musí firma zaplatit, protože Vám dala výplatu, je svinstvo, které ovšem bude na věky, protože stát rozhazuje, takovým způsobem, že se bez této zlodějiny neobejde. No a , protože jediní, které je možno ješte okrádat (aspoň si to rudí myslí), jsou OSVČ. Pokud by byla jen z 50% pravda o výhodách OSVČ, tak už všichni byli dávno podnikatelé. Jenže je jich stále méně.Bohužel. Vysvětlím to, OSVČ je mnohem levnější, než firma, té tudíž, při využití jejich služeb, zůstane více peněz na inovaci, mzdy atd. Pro stát je OSVČ nejlevnější obyvatel. Nečerpá sociálky, nemocenskou, nechodí zbytečně do nemocnice (kdo by ho živil), ale platí stejně sociální a zdravotní pojištění, jako Vy pane zaměstnanče, který můžete marodit,dovolenkovat,čerpat socíální poplatky a těšit se na důchod a ztěžovat si jak je hrozné, když máte pracovat v sobotu. OSVČ drží hubu a modlí se, aby dostal zaplaceno a nevtáhl rodinu do dluhů.Mám spoustu známých z okruhu zaměstnanců i OSVČ. Zaměstnanci mají úplně zkreslené představy o vytváření zisku, o neprospaných nocích se jim ani nezdá. Vše platí zaměstnavatel a je toho plně zneužívano.Já dělám v IT jako OSVČ, platby mám paušálně, a jestli projedu benzín za 4000,- nebo 15000,- je firmě jedno, hlavně musím být okamžitě na místě, jedno zda v ČR, či PL. Pokud se mi to nelíbí, jsou další, ochotni podepsat ortel. Ne, ne nemáte vůbec šajnu o životě OSVČ (těch normálních).

+2439
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 3. 2013 10:28, RZ

souhlasím absolutně s Mládkem , mrzí mne, že odvolal . rozdíl mezi OSVČ a zaměstnancem je nemravý , z toho plyne že jsou to parazité !!! Stav takové extrémní daňóvé nerovnosti je prostě nemravný a všichni OSVČ být nemohou ....

-446
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 248 komentářů)

31. 3. 2013 15:14 | Pavel

jako taxikář zaplatím denně za auto 1300 a za naftu 400. když vydělám při těch tarifech, které pražské dispečinky slibují zákazníkům a tím nás obírají o výdělek 2000, tak to považuji za slušný den. zbývají mi tak denně 300. co s tím mám dokázat???
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2013 15:09 | kazal

a to jste tuhle cifru vzal kde?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 15:09 | Vojtas.

Každý z nás má svobodnou volbu...můžeš jít dělat zaměstanance a taky můžeš jít z fĺeku podnikat.....ale né každý ustojí platební morálky firem tipu peníze pošlu za měsíc,pak ti 3 x říká že je poslali,atd....,střídání ročních období(tím myslím řemesla,kdy se přes zimu kopeš do zad...,a s tím jsou spojené zase prachy.... Přes den pracuješ,po večerch děláš nabídky,jako zaměstannec si udělám 8-9 hodin(dle směn) a víc mě nezajíma..... At si to každý zkusí z obou stran a pak nadává....
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2013 15:05 | Petr

Už jsem byl i zaměstnancem i OSVČ. Teď budu muset na stará kolena zase mezi podnikající - nezaměstnané, protože mě už rok nikdo nechce zaměstnat (moc toho vím a jsem neperspektivní). Paušály jsem v dobách podnikání přivítal, protože ačkoliv jsem měl tehdy účetní firmu bez kulatého razítka, která mi zpracovávala účetnictví zaplatil jsem nakonec berňáku za její chyby já (ne smluvní účetní) a nejen doplatek, ale i pokutu. Skoro jsem se z toho tehdy rozsypal. Platit tedy účetního považuji za nesmysl, protože mi to nic nepřinese. Také stanovení záloh z loňského zisku či obratu (už se nepamatuji) dělalo dost problémy poté co po úspěšném roce následoval hubený...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2013 14:41 | karel

A není náhodou na naši republiku těch státních zaměstnanců příliš mnoho?2 milióny 200tisíc státem placených zaměstnanců se spotřebou více než poloviny všech zdrojů, které se zde vytvoří!!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 14:28 | Jenda

Felacio, už nikdy bych nechtěl být obyčejným živnostníčkem, nikdy. Nedočkal bych se ani důchodu. Jako zaměstnanec se mám lépe, byť mě stát okrádá, ale ne tolik jako kdyžjsem byl OSVČ!!!! Lépe je snad z této země odejít pryč. Stejně tak jako to udělli velmi bohatí lidé, jako udělali extrazloději, že! A koneckonců jako mají někteří politici nakradené peníze ulité v zahraničí a v případě potřeby tam zmizí taky! Rath, ale mezi nimi bohudík není, ale to je věc jiná!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 14:23 | karel

Stát že není největší zaměstnavatel?Vy si děláte srandu 2milióny 200tisíc lidí je Vám "málo"vždyť "státní" zaměstnanci spotřebují více jak polovinu tvorby všech zdrojů tohoto státu a to je jádro zakopaného pudla nikoliv zaměstnanci, důchodci, maminy s dětmi, osvč či dělníci ale stát je největší parazit.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 14:20 | Jenda

Chyba nastala za vlády Klause, kdy byl nastaven tento zlodějno-bolševický systém, který nemá nic se svoboným podnikáním společného. To tady ani nikdo nechtěl, živnostničení to byla jen taková hra pro lidi, lákadlo, med. Chléb a hry! Skutečně tady v 90. letech šlo jen o rozkradení, dodnes je celý systém pokřivený a není, prostě není pro lidi!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 14:09 | Jenda

Borisi! Ale ti rudí co JAKO zneužívali a dále zneužívají živnostníky, chcete-li OSVČ, tak to nejsou RUDÍ, ale naopak MODŘÍ!!! Ti se zaklínali podnikateli, ale jen na oko, je to přesně tak, že ten stát je už min. 8 LET v rukou MODRÝCH, a co pro nás OSVČ udělali??? Nic, vůbec nic. Až teď se oranžoví nechtě zviditelnili a MODŘÍ se předvolebně rozohnili, jenže jsou to právě oni kdo nám ubližují!!! Jestli někoho podporují tak ne nás obyčejné živnostníky, ale právě ty VELKÉ ZLODĚJO-PODNIKALE, SPEKULANTY A NEFACHČENKY. Protože jim ta skutečná práce SMRDÍ!!!!!!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 13:31 | Josef Rozkydal

Podívejme se na ještě jednu souvislost-pan Špidla měl skvělý nápad-aby jako OSVČ zústali jen ti, co to "umí" (rozuměj vydělávají) a zavedl minimální odvody (chtěl jsem napsat sociálního a zdravotního pojištění, ale všichni víme, že je to další jinak pojmenovaná daň, protože pojistné bych mohl ovlivnit vlastní odpovedností např. za péči o zdraví). Podle statistiky ten rok vrátilo ŽL 50000 lidí (slovy padesát tisíc) Kolik to přineslo do rozpočtu? Nic, protože ti, co vydělávali už platili a ti co to podle pana Špidly "neuměli" (rozuměj byli na 0, nebo ve ztrátě-třeba začínali) stejně platit nazačali. Někdo se nechal zaměstanat, ale spousta lidí šla na pracák, nebo tam poslali rodinného příslušníka a "bokem" si dali "brigádu"... I kdyby to bylo 40 tis. lidí x 8tis.kč podpory, tak toto jednoduché opatření stojí stát skoro 4 mld.kč ročně na výdajích a další mld. na tom, že i ten, kdo byl na 0 něco tvořil a platil např.DPH atd...Pojďme motivovat schopné a kreativní lidi, aby se starali sami o sebe a pokud možno dávali lidem práci...V politice se všichni neuživíme :-) Kdo zaměstnává lidi? Stát není největší zaměstnavatel a otázka je je, jak moc jsou všichni potřební... Pokud budu lidi "trestat" za to, že se starají sami o sebe, nebo dokonce dávají práci ostatním, tak jednoho dne překročíme 50% hranici populace, která ze systému dostává více, než přispívá.Už jsme velmi blízko...
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2013 13:03 | music123

milý pane,to co píšete je pravda u zaměstnanců i OSVČ, jenže na trh za vlastní peníze jde pouze OSVČ- pokud neprosperuje ručí celým svým majetkem, zaměstnanec se sebere a jde do další firmy. Vždyt když je to tak jednoduché at zaměstnanci nezávidí a dají se na OSVČ- kdo jim brání,leda tak vlastní strach, lenost, málo odvahy....
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2013 12:53 | Sousedka od vedle

Jenže ten zaměstnanec si nemusel do práce přinést ani korunu, když začínal, kdežto podnikatel-zaměstnavatel musel své úspory vrazit do výrobních prostředků, aby měli zaměstnanci na čem a hlavně kde pracovat. A třeba se i zadlužil. A zaměstnanec si svou mzdu odnese domů, aniž by musel její část vrazit zpět do podnikání. Jak tohle chcete srovnávat?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 12:15 | feelecia

Souhlasím, vyzkoušela jsem za svůj život všechny modely, podřízený zaměstnanec, vedoucí zaměstnanec i OSVČ. Nikdy bych už nemohla být zaměstnancem, spousta starostí, ale svých starostí.Sama si organizuji práci, peníze buď mám nebo je sháním, ale už bych nikdy neměnila. Musíme si zvyknout, že náš život je náš život, pokud s ním nejsme spokojeni, můžeme ho změnit. Přestaňme jen a jen hořekovat a čekat na zázraky, ty se dějí jen v pohádkách.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 12:05 | pavel

tuhle zemi rozkrádají politici, vůbec ne zaměstnanci nebo osvč (jak to může někoho vůbec napadnout..)
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2013 12:02 | PM

Já myslím, ze to srovnáni 2 svářečů, je celkem jasné, svářec jako zaměstnanec má čistého na hodinu 80 Kč, svářeč jako OSVČ má čistého minimálně 500 Kč, takže kdo tuhle zemi víc okrádá?...
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 11:44 | pohodar

Proboha lidi, to nechápete ,že tyto diskuze mají pouze rozhádat slušný lidi ať OSVČ nebo zaměstnance ? nejhorší zlo a škůdci jsou přece politici...uvědomte si že nikdo z nich nepracuje a nevytváří hodnoty...pouze parazitují na naší práci.....proto tyto články píšou tzv. odborníci na všechno...na objednávku politických stran....jen si spočítejte kolik spolkne peněz systém aby se udržel...to by bylo najednou peněz ve státní pokladně...
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2013 11:27

Anežko plácáte úplné nesmysly!Proč pracujete 16 hodin denně???Můžete přece pracovat kolik hodin chcete-nikdo Vás nehlídá.Vy přece můžete mít taky placenou dovolenou,akorát si stejně jako zaměstnanec na ní musíte vydělat!Kupte si taky stravenky z toho co vyděláte...stejně jako zaměstnanec.Jistota práce u zaměstnavatele je naopak o hodně nižší než u OSVČ...můžete mi říct jak Vás může z práce někdo vyhodit???A co se týká pracáku i OSVČ mají nárok za určitých podmínek na podporu.
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 11:20 | jsf1950

Oba způsoby obživy mají své pro i proti.Vynechme pijavice v obou skupinách.Patří na pranýř a do péče policie.Zaměstnanec má svým způsobem pohodlnější život.Na druhou stranu,když má vola šéfa,tak je to peklo.OSVČ nikdo nic zadarmo nedá.Na vše si musí vydělat,sehnat zakázky a hlavně peníze za provedenou práci.Článek skutečně srovnává hrušky s jabkama a zjevně neví,o čem mluví.Jenom si nejsem jistý,že to řešení je v daních a odvodech
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2013 11:16 | OFF

Nehorázná snůška nesmyslů od člověka, který tvrdí, že podnikal či podniká, ale z toho co z něj vylezlo bych řekl, že to nemůže být pravda. OSVČ přeci nese riziko celé struktury firmy až na to, že nemá nároky a někdy i jistoty(odstupné, výpovědní doba, pracovní pomůcky, pravidelná pracovní doba, starost o shánění zakázek jako řadový zaměstnanec, ...). Každý má své úkoly za které je placen. OSVČ si sám zajišťuje práci, smluvní vztahy, plánuje, a ještě to realizuje a když práce není, tak ji musí shánět nebo vyžít z toho co má,.... Když má málo práce firma či OSVČ se zaměstnanci tak zaměstnanec dostává mzdu z režie firmy, případně je poslán na dovolenou, kterou má placenou, když je vyslán na služební cestu, dostane diety, zaplacenou cestu nebo služební auto. To jsou ty paušální náklady, které má možnost samostatně pracující OSVČ odepsat. Je to určitá úleva, která nenutí vést podrobné účetnictví, při kterém by se stejně došlo cca ke stejnému %. Nesrovnávejte, prosím, zaměstnance a OSVČ, je to objektivně nesrovnatelné. Ať raději někdo přesně specifikuje, kdo ještě je OSVČ a kdo už ne. Pak se ale nedivme, že sezónní pracovníci po sezóně zaplní pracovní úřady či sociálky.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2013 10:56 | Ivan

Mejme 2 svarece, zamestnanec a OSVC. Kazdemu se neco nepovede a bouchne NECO. Zamestnanec ruci do vyse 4,5 nasobku mzdy. Kolik tak asi ruci OSVC? Ruci vsim, co ma ... I lekar muze byt zamestnanec nebo OSVC.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Sokol

filosof a exministr

Martin Kuba

politik

Jan Sokol
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Martin Kuba
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services