Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jan Švejnar
ekonom
Tomáš Pitr
podnikatel a kriminálník
100,00 %
z 1 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Kdo jezdí hodně, ať platí víc. Zavedli byste mýto i pro osobní auta?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
20. 2. 2014 8:20, kaha
Odpověď zní, ne nezavedl. A proč? Je to velice jednoduché, ještě před zavedením dálničního poplatku jsme my všichni, kteří jezdíme auty tuto daň platili ve zvýšené ceně benzínu a nafty, u kterých byla pro tento účel nadměrně zvýšena daň aby se se z ní právě platili opravy silnic atd. Takže nynější Dálniční známka je pouze daň na to samé co již všichni platíme a každý méně či více podle toho jak jezdíme. Což ovšem neznamená, že nebude zavedena ještě další daň a ještě další a další ...
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
15. 3. 2014 9:24, Country Boy
Ta mathematika Ti jaksi nejde! měl bysas vrátit do čtvté třídy obecné školy a zopakovat si násobilku 40000Km x 0.03Kč = 1200 a ne 12000! vrať vysvědčení ze základní školy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)
20. 2. 2014 11:17 | jezevec
většina plátců se asi shodne na dvou zásadách: 1) mýtné pro osobáky - nakonec proč ne, stát má jen jedny lidi a jedny peníze, stejně zaplatíme vždycky fšecko, i to rozkrádání - je to jen způsob výpočtu, ale výsledek je vždy ten, že zaplatíme. ale at se teda platí na SILNICI - ne na tech tankodromech. například povinnost používat na stávající D1 známku DÁLNIČNÍ, to je urážka voličů. 2) když už mýtné podle kilometrů - tak nejjednodušší je zdanit benzín. nic se nemusí počítat, stavět, ani kontrolovat, zavádět nějaké systémy a ty pak provozovat. ani maďarské kamery, na co. kdo víc jezdí, logicky víc tankuje, a úměrně tomu platí i číselně víc berní - je v tom skryt i mechanismus zvýhodnění modernějších a úspornějších (a menších a lehčích) aut s nižší spotřebou - nebo příplatek za dálnice, kde rychleji jedoucí auto víc žere. jen je trochu pocitový problém, že daně z ropy jsou už teď poměrně vysoké - takže diskuse o mýtném pro osobáky vypadá spíš jako diskuse o tom, jak víc lidi okrást, ale aby to nebylo tak okaté. asi jako když se daně zaměstnanců rozpočítávají na daně z příjmu a pojistné, a pojistné ještě na složku placenou jakoby zaměstnavatelem a jakoby zaměstnancem.
návrh na mýtné z osobních aut je tedy ve své podstatě jen návrh na další zdanění čehosi, co už je zdaněno mnohokrát. v ceně benzínu už je obsažena spotřební daň, dph, daně z příjmu benzinky i zpracovatelů ropy, a všechny daně a pojištění jejich zaměstnanců. přitom už i z tech peněz, které u pumpy vytahuji z kapsy, předtím odešla polovička státu. nejde tedy o způsob výpočtu, jako spíš o celkový součet hodnot, které plynou našemu státu - často bez adekvátního protiplnění.
20. 2. 2014 10:47 | czhunter
Na železnici se spotřební daň z nafty platí také, víme? A také je potřeba koleje opravovat a stavět.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2014 9:59 | KLM
Vzhledem k možným danovým únikům a nefunkčním registračním pokladnám bych zavedl denní povinnost vyúčtovat najeté a nachozené kilometry a podat přizníní přes speciální aplikaci daňové spprávy (kterou bych nechal vyvinout v rámci veřejných zakázek) včetně povinnosti uvést přesnou trasu pro případ kontroly a podepsanou kvalifikovaným podpisem a navíc denně potvrzenou na místě ověřujícím podpisy, aby někdo nemohl tvrdit, že podpis není jeho. Kdo by každý večer přiznání nepodal do 2 hodiny ranní za předchozí den, hrozila by mu pokuta 10.000 Kč za první porušení a až 1.000.000 Kč za opakované porušení.
Když už se zavedlo další zdanění skryté v povinném ručení, ať na to chudý stát má. Kdyby se vybralo dalších 50 miliard, mohlo by se dostat přes státní aparát třeba i 500 milionů na správný účel, tak bychom měli aspoň další jeden kilometr dálnice.
20. 2. 2014 9:42 | Janek
20. 2. 2014 9:15 | Ford
20. 2. 2014 8:20 | kaha
Stránka 2/2
Následující