Reformováno: Revoluce v pobírání rodičovského příspěvku

Výše rodičovského příspěvku se bude od příštího roku lišit podle doby, po kterou ho chce rodič pobírat. Matka či otec si budou moci výši příspěvku zvolit v přesně stanovených okamžicích.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 11. 2007 15:17

Já s Vámi naprosto souhlasím, nedá se dopředu odhadnout, jak bude dítě prospívat, jak si navykne ve školce na kolektiv, jestli nebude často nemocné atd. Navíc si myslím, že to nelze ani z toho důvodu, že nemůžete vědět, jestli Vás do zaměstnání zpět vezmou, co když firma za dva nebo tři roky zkrachuje nebo se odstěhujete na opačný konec republiky. To jsou závažné okolnosti, které se předem nedají přece strvrdit žádným podpisem. Leda že by všechny ženy nastupující na MD dostaly od vlády zároveň se třemi výběrovými variantami také přidělenou vědmu, která budoucnost každé předpoví...

Zobrazit celé vlákno

+118
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 11. 2007 21:58

Nevím co si ti ubožáci z ODS už myslí.Chtěla bych vidět pana Nečase jak je na mateřské dovolené měsíčně za 3800kč. Nechápu,proč by si člověk měl vybírat ze 3 možností. Já už moc možností nemám,dcerce budou sice 3 roky v srpnu ale co dál?Zapisný do školky se bude dělat v lednu,vezmou jí až od tří let a kdo mi to místo v té školce podrží?Samozřejmě že nikdo!Ještě ke všemu se nehorázně zdražuje a vám nezbývá nic jinýho než si vybra ze tří variant,Ale bohužel mě se týkají jen dvě.Bud to utnu třetím rokem a půjdu do zaměstnání a nebo budu s dcerkou doma za těch úžasných 3800. Jako každá normální maminka zůstanu s díteme doma do 4 let,sice je to hezké že si člověk může přivydělat a dát dítě na 4 hod.denně do školky ale za ty 4 hodiny si moc nevydělá a pokud nemá hlídání,tak je ten člověk ztracen.Tak přeji panu Nečasovi at si vyzkouší aspon půl roku žít za 3800 měsíčně při dnešní drahotě. Spozdravem PETA

-29
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 141 komentářů)

6. 11. 2007 19:58 | Katka

Úplně souhlasím - jak máme děti vychovávat, když s nimi nebudema? Pokud ybch šla do práce a moje dcerak by chodila spát meti 19-20. hodinou, viděla bych se s ní 2-3 hodiny denně! To je přeci dost málo, ne? a i kdybych chtěla zlůstat doma 2 roky, kdo mi zajistí, že malou vezmou o školky od 3 let - copak já dneska vím, zda se nebude ještě počůrávat, zda se bude umět oblíknout apod? A bez toho mi ji tamnevezmou! Anebo tam bude plakat! Jsou takové děti! Prostě nechápu, jak mám teď dopředu rozhodnout o jejím životě...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2007 18:07

milá paní v zemích které nám zde uvádíte sice nepobírají žádné sociální dávky, mateřskou atd., ale platy se zde pohybují v úplně jiných sférách takže není problém vyjít z jednoho platu .. velice ráda bych si přividělala ale manžel pracuje dlouho a babičky chodí do zaměstnání a nejsou v dosahu bydliště a protože mám dvě děti a bydlím na vesnici moje reálná šance na práci je mizivá
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2007 12:54

Dobrý den , tadle nová reforma se mi vůbec nelíbí , za prvé mám dítě kterému v lednu budou 3 roky a jsem nucena být déle na mateřské do 4 let , jelikož místo ve školce není a já neměla tu možnost si vybrat jak dlouho s ním budu doma . Všude se píše jaká je dnes mládež nevychovaná , A nyní nás stát nutí , aby jsme vlastní potomky již odložili ve 2 - 3 letech do jeslí a do školek co nejdříve !! Pokud teda máte místo v jeslích či školkách . My tu místo nemáme , protože jich tu spoustu zavřeli a umístit dítě do školky v začátku roku není možné . Takže by mě zajímalo kam ta naše společnost spěje . Přeji všem pěkný den . E. K .
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2007 16:33

Pokud jsem nepobírala PPM minimálně 380 Kč na den, tak stejně nemůžu zůstat doma jen na dva roky??? Pochopila jsem to správně? Takže musím zůstat doma 3-4 roky.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2007 16:30

Moc prispěvků jsem nedočítala, ale chci se zeptat, jestli se teda budou zase zřizovat jesle, protože už teď dát dítě ve dvou letech do jeslí je zázrak. Jeslí je málo a kdybych se rozhodla zůstat na mateřské, jen dva roky, kdo mě zaručí místo v jeslích??? To bych musela dítě do pořadníku na jesle zapsat už teď???
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 11. 2007 12:36

To mě mrzí , ne každý má to štěstí, že má zdravé miminko.Netuším jestli existuje jiná pomoc než babičky nebo kamarádky , co Vám dítě pohlídají, jestli tedy nemáte muže ,který Vás uživí. Kamarádka má taky nemocnou holčičku (stejná nemoc) a věřím, že to pro Vás není lehké.Přeju Vám ať se malé daří co nejlépe a ať to nějak zvládnete.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 11. 2007 10:56 | Jana

Mě mateřská sice už bude končit, ale přesto vidím jeden hlavní problém, který sem teď řešila. Jak si může někdo dopředu vybrat jak dlouho bude na mateřské, když neví v jakém zdravotním a duševním stavu bude jeho dítě. Moje dcera třeba do 1,5 roku se ani neposadila, nemluvila, nesmála se. Než teda přišli po půl roce doktoři na to, že má celilakii. Po nasazení bezlepkové diety se její stav zlepšil a až na tu dietu nemá jiné problémy. Přesto ještě stále (3 roky) nedohnala své vrstevníky. Ve školce mi ji prostě nevemou i kdybych se na hlavu stavěla.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2007 21:15

Jestě jedna věc ,napsala jsem, že náš měsíční příjem, je něco málo přes patnáct, urcite budete pocitat a nejak vám to nevyjde, omlouvám se ale je to presne 16 700
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2007 21:08

milá paní, i přesto že matky ve vyspělejších zemích neberou zdaleka tak vysokou podporu, plat jejich muzu je jiný i bohužel kvůli tomu,ze velká část národa nepobírá vysoké sociální dávky a ekonomika těchto zemí, je trochu jinde, přiznávám. Maminy tam chodí do prace jeste drive , než my.Ale to rozhodně není lepší.My jenom máme tu možnost být doma a kdo chtel mít děti , tak si snad tohle všechno, jak co bude , musel promyslet než do toho šel.Já jsem tedy neroila děti s tím , že budu 4 roky brát 7a půl, to druhý že si uděláme tak nějak abych byla co nejdéle doma....to je silene. Musím vás zklamat, ale náš rodinný příjem přesáhne něco málo přes 15 tisíc.Taky splácíme hypotéku a žijeme naprosto normální život.Jsem doma s dětmi a nedávno jsem zacala pracovat na půl úvazku, děti zůstávají s mužem.Děti jsou v pohodě s tatkou a ja mam alespon dobry pocit, ze nebudu nikdy jako ty maminy , co si porad stezuji na penize a mysli si , ze jim je da TEN STRASNY STAT.A mozna i prave kvuli temto lidem sem pisu, protoze me ty jejich nazory stvou.Jsem moc rada , ze jste prave Vy pochopila muj vyraz POSTKOMUNISTICKÁ SL..., můžu snad už jenom dodat, že pokud jste doma s detmi , je to strasne fajn, ale fajn je spousta jinych věcí a to třeba právě to, že vy vsichni , co sem píšete se nad tím vším trochu ZAMYSLITE! Jeste bych Vam rada napsala , ze jedno z mych tri deti je adoptovane!Já mám děti opravdu ráda a ráda je naučím jak s penězi hospodařit a přitom žít v poho.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2007 13:44 | Slepice

Chtěla bych vidět kdo s nejnižším možným příjmem nemá žádný výhrady k vyplácením sociálních....dávek. Podle mě jen machrujete.Já jsem jen proti tomu,když pobírám rodič.příspěvek tak mám sedět doma a starat se o dítě,chodit do kroužků a podobně a né strčit dítě na hlídání a jít si někam ještě vydělat a zabírat tak místo těm co už na mateřské nejsou a nemůžou najít žádnou práci. Jinak manžel se může otáčet jak chce,pokud bydlíte ostravsko,jížní morava..tak za ty platy co se tady dávají,tak může být taky v práci neustále. A nějakej ochlasta co nechce makat,bere pak víc na měsíc jak matka s dítětem. A ve světě sice nemají podporu všude,ale taky ten plat je o ničem jiným,může si dovolit platit hlídání ,u nás kdybych si platila hlídání mimina,tak vydělávám jen na to . Postkomunistická slepice
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2007 13:44 | Slepice

Chtěla bych vidět kdo s nejnižším možným příjmem nemá žádný výhrady k vyplácením sociálních....dávek. Podle mě jen machrujete.Já jsem jen proti tomu,když pobírám rodič.příspěvek tak mám sedět doma a starat se o dítě,chodit do kroužků a podobně a né strčit dítě na hlídání a jít si někam ještě vydělat a zabírat tak místo těm co už na mateřské nejsou a nemůžou najít žádnou práci. Jinak manžel se může otáčet jak chce,pokud bydlíte ostravsko,jížní morava..tak za ty platy co se tady dávají,tak může být taky v práci neustále. A nějakej ochlasta co nechce makat,bere pak víc na měsíc jak matka s dítětem. A ve světě sice nemají podporu všude,ale taky ten plat je o ničem jiným,může si dovolit platit hlídání ,u nás kdybych si platila hlídání mimina,tak vydělávám jen na to . Postkomunistická slepice
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 18:20

Prostě je fakt že tím porodným to přehnali,ale tu mateřskou mohli tedy nechat tak jak je ,hlavně nám to přidali od února vlastně a už nám to zase berou,spíš našim dětem a ty názory tady typu že je to spíš o penězích než o výchově tak ty si nechte,zřejmě děti nemáte??!!!!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2007 18:16

Jsem znechucena tím co vláda vymyslela,a nestydím se za svůj názor,je to jen byznys a nic pro dědi,jak se může ta částka lišit o takové položky?Proč nespočítá někdo z těch ve vládě kolik to jedno dítě opravdo při těchto cenách potřebuje?A podle toho se to dá lehce zjistit,ale pokud moje dítě stálo do 3let zy 7800,-potom tedy zřejmě logicky vyplívá že od 3 výš má tedy nižší nároky tím růstem?????!!!!!nebo jsem to špatně pochopila??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2007 13:36 | y

ŽENY ! Pokud vím, tak například ve vyspělejších zemích (Švýcarsko, Francie ,španělsko) není podpora v mateřství tak vysoká jako u nás.Vlastně téměř žádná.Švýcaři nemají žádné porodné ani dávky v mateřství , NIC. A my Češi? Pořád problém.Nikde nedostávají tolik peněz a ještě být s dětmi doma, PROSTE PARADA .Než si pořád stěžovat, zkuste si třeba přivydělat nebo ať se váš mužskej trochu ohání.Já jsem naprosto spokojená a to máme nejnižší možný příjem.Myslím, že na světě jsou místa, kde je to o dost horší , buď tam jeďte, aby vám "sklaplo", anebo si tady můžete stěžovat, jak je to strašný a ty maminky, které jsou nad věcí, si o vás budou myslet, že jste normální postkomunisticky ovlivněné slepice. Snažte se vychovat vaše děti v tom , že jim nikdo nedá nic zadarmo, a že to budou mít za 20let ještě trochu jinak ,než to máte vy.Podle vás hůř , podle mého lépe.DOCELA MĚ MRZÍ, ŽE ZDE PŘEVLÁDAJÍ TY SLEPIČÍ NÁZORY, a tak hlavně že máte internet a můžete si postěžovat.Probuďte se!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2007 19:25

Nelze než závidět, že u Vás berou děti do školky od tří let. U nás je šest školek a není prostě šance dítě umístit před dovršením 4 let.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 21:31 | Jarka

"Milý / á" Anonyme, promiňte mi, ale po přečtení Vaší reakce nemohu než citovat staré známé pořekadlo, že "Podle sebe soudím tebe"...tolik k mé Vámi odhalené chamtivosti. Jen pro pořádek, z mateřské jsem odešla do zaměstnání již před 11 lety a ani tehdy jsem své "chamtivosti" nedala průchod a celou 4 letou mateřskou jsem nevyužila. Měla jsem v té době tolik "štěstí" najednou, že 1)můj syn byl naprosto zdravotně i psychycky způsobylý nastoupit do MŠ, 2) MŠ měla volnou kapacitu (což také není vždy pravidlem) 3) jsem ve městě s vysokou nezaměstnaností a s manželem, který dojíždí za prací 100 km a přes týden není doma (asi taky kvůli mé chamtivosti) sehnala takové zaměstnání, jehož pracovní doba korespondovala s pracovní dobou MŠ. Věřím, že o 4 leté mateřské se vyspělým státům ani nesní, ale ve vyspělých státech je normální, že žena s malým dítětem má možnost pracovat na zkrácený pracovní úvazek - v ČR nevídáno- na matky s malými dětmi se všude obecně nahlíží s despektem - zaměstnavatelé neradi snáší matky malých dětí na pracovišti a když už nějakou zaměstnají (bez důvěrných otázek na téma hlídání při nemocech atd. se to neobejde, ne že ne) tak jí nehodají v žádném případě nijak vycházet vstříc, takže pokud chce matka pracovat, tak musí udržet krok s ostatními "plnohodnotnými zaměstnanci" (přesčasy, školení mimo místo výkonu práce, služební cesty, atd. atd. Díky tomu na Vás učitelky v MŠ nahlížejí jako na sobeckou (chamtivou) matku kariéristku která klidně nechá své dítě 8 a více hodin mimo láskyplné rodinné prostředí, což mu samozřejmě vůbec nesvědčí (potvrzuje 4,5 dětského psychologa z 5). Ale jinak nám vůbec nic nebrání nechat dítě ve školce klidně celý den (nebo dva či tři ....) A jestli máte pocit, že jsem před 11 lety na mateřské ve výši cca 3.000 vydělala majlant a že v dnešní době nějaká matka, která byla zvyklá chodit do práce a vydělávat peníze zůstane doma 4 roky na 3,5 tisících aby na tom zbohatla, tak to jste opravdu vltipálek. Pořád se tu bavíme o částce, která nedosahuje ani výše minimální mzdy (ocenění práce nekvalifikované prac. síly bez jakékoliv zodpovědnosti) Tak jakápak chamtivost a vydělávání na chudáčkovi státní pokladně. Až se přestanou šustrovat miliardy za zkorumpované dálnice, mýtné systémy, vojenské stíhačky, atd. atd. atd., pak se možná systém obrátí k lepšímu. Myslím, že matky nejsou těmi parazity, kteří "sají" z kapes daňových poplatníků. Pokud budou mezi námi lidé smýšlející jako vy, nebude to dlouho trvat a z MŠ se budou zřizovat chudobince pro přestárlé bez nároku na státní důchod......Končím údernickým: Práci čest !!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 13:15 | rada2

stále se nemohu nikde dočíst, proč když jsem nepobírala PPM, ale rovnou rodičák, si nemohu v21měsících věku dítěte zvolit mezi 3 a 4 roky délky rodičáku.Proč nám to není umožněno.Uznávám, že varianta 3 let přijde asi o 10tisíc více než při čerpání 4leté varianty,ale když nastoupím ve 3 letech dítěte do práce, třeba jen za minimální mzdu- už za mne stát přestane vyplácet zdravotní pojištění apod., takže když to nejsou finance- co je důvod zákazu volby???Zkuste mi prosím někdo odpovědět, třeba pouze Váš názor, já na to nemohu sama přijít.A pokud někdo znáte nějaké bližší informace ohledně tohoto tématu, třeba nějaké odkazy a www stránky buďte tak hodní a zveřejněte je. Děkuji Rada
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2007 12:33 | oddTom

...dali...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 12:21 | oddTom

A co takovému rodiči brání zvolit 3letou variantu (finančně nejvýhodnější) a případně být doma o rok déle?
Zdravotní poj. osobě pečující o min. 1 dítě do 7 let platí stát, sice by to asi bylo bez sociálního, ale to buď lze vyřešit půlroční registrací na ÚP, nebo si říct, že ten chybějící rok zas tak moc neznamená (vzhledem k chystané reformě, kdy o budoucí důchod se zřejmě do určité míry nebude starat jen stát).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 11:56 | oddTom

Přehlédl... Osoba, která pečuje minimálně o jedno dítě do 7 let, je od placení zdrav. poj. osvobozena! A nemusí ani být na pracáku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Kovář

podnikatel, Unicorn

Pavel Mertlík

exministr a ekonom

Vladimír Kovář
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Pavel Mertlík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services