Portál občana: Jak funguje online přístup k úřadům?
Portál občana, nástroj pro usnadnění elektronické komunikace se státem, spustilo Ministerstvo vnitra loni v červenci. Podívali jsme se, jak si za rok fungování Portál vede.
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 2 komentářů)
9. 7. 2019 9:55 | Jan Kadraba
9. 7. 2019 9:49 | HonzaV
Teď vážně. V tom nadšení technologiemi dáváme často rovnítko mezi pojmy jednoduchý a pohodlný. To je velká chyba. Tenhle systém je možná pro někoho pohodlný, ale rozhodně není jednoduchý. Zeptejte se insiderů, v jakém stavu je dneska ADIS, s jakým úsilím se udržuje "up and running" a jak se všichni hrozí momentu kdy to slítne - znamenalo by to především politický průšvih. Nemyslím si, že je dobrý nápad si tu civilizaci ještě takhle komplikovat, snižuje se tím celková robustnost společenského systému. Nesdílím nadšení early adopterů, nechápu co jsem viděl u kolegy v hospodě, jak si z mobilu kontroluje stav bodového konta... proboha, proč?
Stavíme slepence nejrůznějších technologií podle momentálního stavu techniky, cenové dostupnosti, politických okolností, osobních vlivů a know-how - neříkám že to jde udělat jinak a nehledám za vším zlý úmysl, ale ten výsledek mě děsí. Takzvaná umělá inteligence je založená na neuronových sítích, o kterých z principu nikdo neví jaké uvnitř používají algoritmy, učí se to samo na základě příkladů a zkušeností. Výsledek bude jak ve filmech (Brazil) - polodementní úřednice, která bude dokola tvrdit "to mi ukázal počítač" a přes to nepojede vlak. Zkrátka, "mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky."