Nová čísla o důchodech: Šest lidí bere přes 70 tisíc měsíčně

Jiří Hovorka | rubrika: Analýza | 20. 9. 2020 | 260 komentářů
Jak rovnostářské jsou důchody v Česku? O kolik berou muži víc než ženy? A věděli jste, že lidé stráví v penzi víc jak dvojnásobek času oproti roku 1970? Projděte si čerstvou statistiku.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 9. 2020 16:45, Danuše

Dobrý den. Od ministryně Maláčové často slyšíme, jak jsou nízké důchody. Nějak opomíná, že jejich výše je vždy odvislá od činnosti,kterou člověk celý život vykonával a pobíral k tomu odpovídající mzdu , ze které odváděl i podíl na soc.zabezpečení .Uklízečka nemůže svůj důchod srovnávat s VŠ pracovníkem např. ve vedoucí funkci.Proto mě dost naštve,když se neustále omílá výše důchodů bez potřebné návaznosti na základ.

+764
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 9. 2020 19:38, Johny 5

Na důchody jde půl bilionu, třetina rozpočtu. Na dávky, včetně třeba mateřský desítky miliard. Vidíte ten rozdíl? Důchodců bude stále víc, protože staneme. Proto je to problém. I kdyby jsme přestali vyplácet všechny dávky, duchody to nezachrání. Chápete?

Zobrazit celé vlákno

-107
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 260 komentářů)

21. 9. 2020 7:29 | deprese

Citace - Olga / 20.09.2020 22:38

Blbost, kdysi bych s Vámi souhlasila, ale teď už po 30 letech v kapitalismu vím, že západní země nás potřebovaly více než my je. Potřebovaly, aby soc blok padl, získaly nové odbytiště a tak si svou agonii posunuly o dalších pár desítek let dopředu. Pochopila jsem, že v každém systému je něco dobrého a něco špatného. Jen lidé jsou nepoučitelní a jaksi nejde, aby si vzali z každého systému to dobré. V soc bloku se stát staral o mladé rodiny, o jejich bydlení, všichni museli pracovat, což bylo dobře. V kapitalismu se stát vůbec nestará o mladé rodiny, o bydlení, ale můžeme cestovat, podnikat a vybírat z potravin (dříve byl malý výběr, ale kvalitní) a to bych mohla pokračovat. Snad také časem zmoudříte a zjistíte, že v minulé době nebylo vše špatné, jako teď není vše dobré, moc Vám to přeji.
Já vím dobře, jak bylo. Protože moji rodiče nebyli v KSČ. Já se mám 10x lépe, protože je svoboda a kdo je schopný, tak je úspěšný. Komunismus už se nevrátí, ale můžeš tady fňukat s ostatníma soudružkama a snít o životě v Číně nebo Rusku. :D
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2020 7:26 | deprese

Citace - Olga / 20.09.2020 21:51

Znám zde spoustu případů, kde se pracující rodiče rozhodují, zda si pořídit druhé dítě nebo nebo, protože neví, jestli si ho budou moci finančně dovolit. Takže kolik zde může mít pracující rodič dětí?
To jsou neskutečné kecy, že si někdo nemůže dovolit mít dvě děti v ČR. Ale když potřebuješ mít auto, každý rok dovolenou u moře, že? :D
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2020 7:23 | deprese

Citace - Alena / 21.09.2020 06:59

Měla jsem v plánu ze budu v práci ještě jako důchodkyně. Bohužel mě z práce rok před důchodem propustili.
Jo to je karma soudružko, máš co sis zasloužila. :-)
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2020 7:06 | Puškin

Chudááák!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2020 6:59 | Alena

Měla jsem v plánu ze budu v práci ještě jako důchodkyně. Bohužel mě z práce rok před důchodem propustili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 9. 2020 6:50 | mince

Vysokoškolak nemusí brát sociální důchod nebot si může naspořit,má z čeho ale uklízečka pracující od patnácti let s nejnižší mzdou nemá z čeho uspořit.Naklady na studium placení po dobu jich nese na vrub stát. Uklízečka od patnácti nezatěžuje státní rozpočet o jedenáct let. MINCE
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2020 6:39 | Marie

Máte naprostou pravdu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2020 6:38 | Jana

Mnoho důchodců ,, nežere" léky zbytečně. Jen co já znám důchodce ve svém okolí,tak si hodně rozmýšlí zda ten lék skutečně potřebují.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2020 6:37 | Iveta

Máte pravdu,že nemůže mít uklízečka stejný důchod jako vysokoškolsky vzdělaný pracovník,ale i ta uklízečka je potřebná pro společnost a jestliže celý profesní život pracovala,zaslouží si důchod, který ji umožní slušně prožité stáří.Každá práce by měla být řádně oceněna - stává se,že člověk,který téměř celý život využívá sociální podpory,bere vyšší důchod než ten,který dennodenně pracoval bohužel za velmi nízké ohodnocen své práce. Znám takové případy ze svého okolí. ??
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2020 6:37 | Magda

Samozřejmě. Ale je smutné, když ta uklízečka, která pracovala celý život, nemá na základní životní potřeby. Podle mne by se měl tedy stanovit důchod podle dosahovaného příjmu, ale přidávat by se mělo stejnou částkou, ne procentem. Námitka, že se nejnižší a nejvyšší důchody budou k sobě přibližovat, neobstojí- tak dlouho žádný důchodce nežije, aby se ten rozdíl dostal na nějakou viditelnou částku. Já mám důchod tak kolem průměru, takže mi to celkem může být jedno, ale když někdo dostane předáno k velkému důchodu procenta, takže mu to dělá tisícovku i víc, a jinému, který už jen tak tak zvládá, to udělá stovku, tak se mi to nezdá dobré. Jíst, platit nájmy a energie musíme všichni stejně.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2020 5:10 | Nprasek Miroslav

Prosím, proč se stále zabýváme důchodama těch pracujících? Proč se někdy taky nezabýváme sociálními dávkami vypláceným zdravým lidem, kterým se prostě nechce pracovat? Tam jsou větší rezervy, než u těch důchodců.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2020 1:01 | Olga

Hm a u nás se musí platit školka pro mrňata, to v minulém režimu nebylo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2020 23:18 | Bďělý ovčan

prosím doplnit " příživníků, příživnostníků a všech těch zaměstnanců neziskovek" tímto se omlouvám zaměstnancům, kteří provádí skutečnou sociální zdravotní péči. Těch se to netýká.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2020 22:53 | Důchodce 5

Všechna ta čísla jsou hrubou manipulací s lidmi. V loňském roce byl průměrný věk dožití - úmrtí u mužů cca 73 let a u žen cca 80 - dle statistické ročenky !!! A co se týče vytváření manipulativních čísel,které se týkají průměrného věku těch lidí, kteří se již dožili důchodového věku ??? Nóóó to je přece jednoduché, když odsuneme hranici odchodu do důchodu na 90 let, bude průměrný věk dožití důchodců cca 95 roků. Tak asi. Čím budou lidé chodit do důchodu později tím se bude průměrný věk důchodců zvyšovat. A nemá to nic společného se skutečným průměrným věkem dožití populace. To by zatím měli zvládnout i žáci 9. tříd. Jen tak pro zajímavost, v roce 1983 to bylo u mužů 69 let - teď je to 73 roků. Průměrná délka dožití populace mužů se zvyšuje za 10 let asi o 1 rok. Good Luck! Boys. P.S. Stačí sečíst za loňský rok věk všech zemřelých mužů a žen a podělit to jejich počtem. Jak prosté !!! A je to.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2020 22:38 | Olga

Blbost, kdysi bych s Vámi souhlasila, ale teď už po 30 letech v kapitalismu vím, že západní země nás potřebovaly více než my je. Potřebovaly, aby soc blok padl, získaly nové odbytiště a tak si svou agonii posunuly o dalších pár desítek let dopředu. Pochopila jsem, že v každém systému je něco dobrého a něco špatného. Jen lidé jsou nepoučitelní a jaksi nejde, aby si vzali z každého systému to dobré. V soc bloku se stát staral o mladé rodiny, o jejich bydlení, všichni museli pracovat, což bylo dobře. V kapitalismu se stát vůbec nestará o mladé rodiny, o bydlení, ale můžeme cestovat, podnikat a vybírat z potravin (dříve byl malý výběr, ale kvalitní) a to bych mohla pokračovat. Snad také časem zmoudříte a zjistíte, že v minulé době nebylo vše špatné, jako teď není vše dobré, moc Vám to přeji.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2020 22:37

Si to najdete zde: https://www.cssz.cz/documents/20143/99587/2019_Statistick%C3%A1%20ro%C4%8Denka%20z%20oblasti%20d%C5%AFchodov%C3%A9ho%20poji%C5%A1t%C4%9Bn%C3%AD%20za%20rok.pdf/4a88f144-474a-d642-bf5b-69abe4315d27
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2020 22:27 | Olga

Slet vrahů a bolševiků? Vrah by byl odsouzen a bolševik? To jako, že když jsme žili v minulém režimu, proti kterému jsme bojovali v roce 1989, tak jsme bolševici? Ne, jen jsme zestárli a zmoudřeli a vidíme, že co jsme moc chtěli - ten kapitalismus, tak to je horší než dříve.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2020 22:24 | Patriot

Penze státních úředníků by měly být automaticky kráceny o procenta deficitu za počet roků ve kterých stát produkoval deficitní rozpočet. Takhle si stát nejen půjčoval na jejich neúměrně vysoké platy, když byli aktivní, ale i na jejich neúměrně vysoké penze, které byly takto vytvořeny. Stát si musí uvědomit, že se jedná o dluhové platy a následně i o dluhové penze a nevypočítávat je podle stejného pravidla jako u lidí v soukromé sféře. Zatím tu máme stav kdy státnímu úředníkovi je naprosto jedno, že si stát na jeho plat musí půjčit a že se tak vytváří neoprávněně vysoká penze při odchodu do důchodu. Šak on se schová v mase těch ostatních. Také nesmysly jako argumentace tím, že živnostníci málo přispívali a tak mají nižší důchody jsou k smíchu ve světle toho, když si člověk uvědomí, že za státního úředníka stát jako za zaměstnance platil hodně, ale musel si na to půjčit a tím defakto kolektivně zadlužil i toho živnostníka aniž by on s tímto souhlasil.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2020 21:51 | Olga

Znám zde spoustu případů, kde se pracující rodiče rozhodují, zda si pořídit druhé dítě nebo nebo, protože neví, jestli si ho budou moci finančně dovolit. Takže kolik zde může mít pracující rodič dětí?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2020 21:44 | Olga

Takže u nás se dožíváme vyššího věku a v Číně umírají lidé čím dál dříve, to jste mi to pěkně vysvětlil. Dříve, když matka rodila, byla v nemocnici tak dlouho, jak bylo potřeba, teď např. po císařském řezu jde matka s dítětem domů o hodně dříve nebo já po operaci po 3 dnech. Dříve mne nikdo neposlal z pohotovosti, ať si zaplatím taxíka a jedu domů, že dnes už mne tak večer nikdo neošetří, ale péče dříve byla 24 hodin denně. Dříve jsem měla některé léky zadarmo, dnes si je musím platit. Mám pokračovat? A dříve jsem měla byt bez půjčky, podpora rodiny velká, dnes toto není a ty hnusné paneláky dnes stojí tolik, že by se komouši divili. Ale v Číně se mají opravdu hrozně zle. Já myslím, že dříve museli u nás pracovat všichni. Dnes je opravdu pracujících čím dál méně a musí uživit bandu příživníků, kteří této společnosti nic nepřináší. A to je ten hlavní problém.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastimil Tlustý

politik

Martin Jahn

manažer

Vlastimil Tlustý
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Martin Jahn
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services