Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 498 komentářů)

8. 7. 2005 10:25 | Kamil

Názor, že "výsledky jsou nižší než v jiných fondech", je sporný. Jak se to vezme. Záleží na posuzovaném období. Když uvážím, že zbytková hodnota mé investice v tomto fondu v březnu 2003 činila 234 tisíc a nyní je 314 tisíc, pak "přírůstek" za dva roky byl 34 procent! Přitom samozřejmě abstrahuji od toho, že jsem do tohoto fondu vložil v 90. letech 420 tisíc a moje ztráta je pořád velmi velká.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 7. 2005 10:24 | Kamil

Názor, že "výsledky jsou nižší než v jiných fondech", je sporný. Jak se to vezme. Záleží na posuzovaném období. Když uvážím, že zbytková hodnota mé investice v tomto fondu v březnu 2003 činila 234 tisíc a nyní je 314 tisíc, pak "přírůstek" za dva roky byl 34 procent! Přitom samozřejmě abstrahuji od toho, že jsem do tohoto fondu vložil v 90. letech 420 tisíc a moje ztráta je pořád velmi velká.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 7. 2005 8:52

Souhlasím, výborně řečeno. Jenom malá poznámka, že do ztrát musíte započítat i ušlý zisk. To znamená co by bylo ziskem pokud by peníze vynášely, třeba jen na termínovaném vkladu. Potom je jasné, každé zaváhání prohlubuje ztrátu. A s výběrem vkladu souhlasím, nechtěj dát. Podle oblíbenosti mají asi dost problémů peníze vyplatit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2005 8:28

Také jsem podlehl vábení prodejce, hrdě nazvaného "finanční poradce". Když fond padal vysvětloval mi jak musím vydržet (přišel by o provizi), to vím dnes. Naštěstí mi poradil zkušený ekonom, jedno pravidlo "jaká je minulost taková bude budoucnos, pozor to nejdůležitější, pokud nedošlo ke zlomu." Takže jsem své úspory vybral a byla to práce dostat peníze zpět. Investoval do jiného fondu (sporotrend) a ztrátu jsem kompenzoval a ještě mám zisk. Každé váhání zda zůstat či ne je ztrátou. I když jsou výsledky v plusu, jsou menší než v jinak vedených fondech. Proto pravděpodobnost, kompenzace ztráty je větší u jiných fondů. Ale hlavně dostat zpět své peníze. Pokud to nezkusíte o problému nevíte. Teprve až budete mít své peníze v ruce můžete mluvit o ztrátě nebo zisku, zatím se lze bavit jen o číslech.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2005 18:45 | Kamil

I já jsem na fond zatím velmi doplatil. Nicméně od března 2003 se mi celková ztráta 186 tisíc Kč k dnešnímu dni snížila o 73 tisíc, což je sice stále ještě velká ztráta, ale trend určitou naději dává. Tak co teď ? Vybrat či nevybrat ? Babo raď !
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 6. 2005 19:36 | MartinA

Oprava - samozřejmě v březnu 2000. MartinA
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 6. 2005 19:30

Udělal jsem to už na podzim roku 2003 zhruba po 0,83 Kč, dal jsem peníze do jiných fondů a nelituju. Když jsem nakupoval v březnu 2003 za asi 1,5 Kč dal jsem do toho skoro všechny prachy co jsem tehdy měl, protože jsem všude slyšel, že mám kupovat a mamonit. To jsem ještě nechodil na tento servr, kterej mi otevřel oči. Byla to tehdy pro mě škola zhruba za 40.000 Kč a myslím si, že za to každej snad tolik nemusí dávat, i když, jsou horší případi než já. K tomuto fondu mám silný vztah, proto si sem chodím občas plivnout.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2005 11:39 | klientkaB

Dobrý den pane MartineA, i já jsem trvale několik let nespokojená a čekám na ten správný okamžik. Koukám, že Vy už jste několikrát loboval za urgentní odchod z fondu a apeloval na zdravý rozum - vyndat peníze. Proč jste to ještě neudělal?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 6. 2005 13:25 | MartinA

Je na čase prodat! Kurz se blíží vrcholu a brzo bude padat, třeba zas na obvyklých 0.89 nebo na 0.91, na kterým vydrží zase tak půl roku. Evidentně bude dosažení kurzu na 1.20 nebo 1.50 trvat zhruba 7 až 15 let. Mít peníze na termíňáku nenese takové riziko, ale úroky pak taky neoslní. Tak nějak pomotaně si myslím, že to je. Takže nezapomeňte - !!! PRODAT !!! - dřív než bude pozdě - dokud je na ten Pionýr celkem dobrej kurz.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2005 15:26 | rtep

Za to skvělé spravování fondu si berou 2% z vlastního jmění ročně. ,,No z vlastního, tedy z našeho!!,, Tomu se říká sviňárna. A pan manažér fondu nám za to občas napíše, jak nás čekájí skvělé zítřky... Vždyť v normálním světě by byl už dávno od válu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2005 9:00 | MartinA

Hlavu vzhůru! Pokud se dál nechcete trápit tím, že jste felil, dejte na mou radu: Vyberte z Pionýru všechny peníze (bohužel tedy už jen tu polovičku vložených) a odneste je do jiného fondu, kde Vám budou dělat povětšinou radost. Do kterého? Na tomto serveru je šikovný nástroj Žebříčky a ten Vám ukáže, že jste si vybral opravdu špatný fond a že není třeba fondy zavrhovat. Taky jsem s tímto fondem ztratil hromadu peněz, za které jsem si mohl ledacos užít. Taková ztráta se dohání velice těžko a dlouho, pokud o tom ještě lze vůbec uvažovat. Nejdůležitějším a nejtěžším krokem je přiznat si, že jsem udělal chybu a tento fond už mi ani vložené peníze NIKDY nevrátí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2005 16:11

V tomto fondu jsem od konce devadesátých let ztratil polovinu životních úspor
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 12. 2004 9:17 | MartinA

S křivkou benčmárku i bez ní, kdo má oči vidí. Kdo má navíc rozum, utíká jinam.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 12. 2004 18:12 | M

Je zajímavé, že fond neuvádí srovnání výkonnosti fondu s benchmarkem. I když to doporučuje Komunikační kodex Unie investičních společností (http://www.uniscr.cz/kom_kode x.htm,odstavec 9). Dříve to na pioneer.cz bylo, ale teď už ne. Poslal jsem dotaz na ŽB a odpověděli mně, že by se to špatně přepočítávalo. Já je chápu, že to vypadá velmi špatně, pokud křivka fondu klesá a křivka benchmarku stagnuje nebo dokonce stoupá. Proto se raději graf, kde by byly obě závislosti, nikde nevyskytuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2004 8:10 | Mart

Přesně tak. Jen nechápu, jak tam někdo ještě může mít nervy nechávat tam peníze, když skoro všechny ostatní fondy už dlouho vydělávají - od domácích akcií, přes polské a maďarské dluhopisy až po české dluhopisy. Volatilita fondu je průměrně spíš střední: ztráty jako akciové, zisky jako peněžáky.
Hodně lidí od fondu očekává, že se jim vrátí alespoň investovaná částka, když už ne ona + 5.5% (vstupní poplatek). Od takových bych si chtěl půjčovat, jako věřitelé jsou neuvěřitelně trpěliví. Znova opakuju: VRÁTIT PODÍLY CO NEJDŘÍV.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2004 16:49

Jsem na tom stejně. Ztrátu nedoženou ani za 10 let. Jen nechápu jak může smíšený fond tak kleknout.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2004 11:46 | Med.

za tři roky jsem přišel o téměř polovinu inv.částky
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 11. 2004 11:19 | crabath

rizeni fondu panem zajicem je zoufale. v dobe nejvetsiho rustu ceskych akciovych indexu v novodobe historii nema fond zainvestovano ani procento sveho majetku ve spadu a pan zajic se o Cezu (vzestup za 2 roky ze 65 na 313) zhruba v tom smyslu, ze jde o bublinu srovnatelnou technologickou bublinou Nasdaqu pred nekolika lety. Jestli pan zajic nevidi rozdily, tak potes. Oni totiz z irska posilaji researche na evropu, patria byla dosud negativni, tak jakapak vlastni prace, ze? Smutny vykon, smutne vynosy fondu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 9. 2004 10:48 | PetrF

Náhodou, lepší než kdybych si před těma pěti rokama koupil auto. To bych asi tratil fest víc než jenom 39%, možná i 100%. Ale hlavně - já tem Pionýr trast prostě _M_I_L_U_J_U_.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2004 9:29 | MartinA

Na co furt čekáte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Josef Jeleček

podnikatel, Tedom

Karel Janeček

podnikatel, RSJ

Josef Jeleček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Karel Janeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services