Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?
Ochrana spotřebitele na finančním trhu postupuje směrem, kdy při krajním výkladu může vést k diskriminaci spotřebitelů kvůli jejich inteligenci.
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 3 komentářů)
10. 8. 2010 22:50 | Leon
10. 8. 2010 20:01 | Patrik
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 8. 2010 9:10 | Rezek
dovolím si s vámi zásadně nesouhlasit, neboť z vašeho příspěvku se line nit podjatosti...myslím si, že poněkud přitahujete za vlasy situaci tam,kde to není zapotřebí...praxe totiž jasně až s katastrofickým rozměrem ukazuje, že spotřebitelé pojistným a investičním produktům nerozumějí a jsou jim vnucovány v podobě, která je nesmyslná...A pokud v současnosti Vaše i jiná finančně-poradenská firma opustila "bouchání" investiček stím, že je to již moc profláklá věc a věnujete se houfně módně přesvědčovat obyvatele české kotliny, že se z nich pod vedením finančních poradců jistojistě stanou úspěšní investoři ( kdo neinvestuje do fondů, není čech, hop, hop, hop...) kteří si tímto investováním do fondů naspoří jistojistě např. na svůj důchod - tak se nedivím, že připravované kroky MIFID kritizujete, protože by to razantním způsobem ovlivnilo vaše obchody...
Předjímáte něco, co by podle dalšího výkladu klidně mohlo být pouze nepříliš složitým rozšířením stávající povinnosti při uzavírání smlouvy s klientem - mám na mysli dokument, popisující potřeby a požadavky klienta a jejich návrh řešení, který v souladu s nedávnou právní úpravou ... Ale pokud chceme hledat jen jednoduché řešení - nehledejme je jinde než v řádném dodržování §21,odst.1 zákona 38/2004 a v následném důsledném kontrolním a sankčním postupu ČNB.... Jenže - v současné rozbujelé lobbystické skupině finančně-poradenských firem a pojišťoven toto řešení bohužel nalézt je obtížné - viz váš příspěvek...