Novým generálním ředitelem Úřadu práce ČR je Daniel Krištof, oznámil ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka. Do funkce nastupuje 1. září. Naposledy pracoval v energetické společnosti ČEZ.
Na místo generálního ředitele bylo vypsáno standardní výběrové řízení. Přihlásilo se do něj šest kandidátů – tři muži a tři ženy. „Jedna kandidátka byla vyřazena z důvodů nesplnění podmínek. Je to vše podle služebního zákona,“ říká mluvčí ministerstva Eva Davidová.
Bývalého ředitele úřadu práce Viktora Najmona odvolal s okamžitou platností ministr Jurečka v polovině února. Důvodem byla dlouhodobá nespokojenost s vedením úřadu.
„To vše není otázkou několika týdnů ani měsíců, ale jde o vleklé a neřešené problémy, na které jsem vedení úřadu práce opakovaně upozorňoval a společně s kolegy z ministerstva jsme navrhovali celou řadu řešení a opatření, která by přinesla systémové zlepšení situace,“ uvedl tehdy ministr Jurečka.
Vedením úřadu dočasně pověřil Karla Trpkoše, vrchního ředitele sekce informačních technologií na ministerstvu, který se teď vrátí na své původní místo.
Daniel Krištof (44 let) získal doktorát na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kde vystudoval Psychologii práce a organizace a Klinickou psychologii. Prošel akreditovaným psychoterapeutickým výcvikem a výcvikem krizové intervence. V minulosti pracoval 10 let pro společnost Deloitte, kde řídil transformace velkých společností a byl v top managementu společností ČEZ Prodej, Česká spořitelna a Direct Pojišťovna.
Podle Jurečky by měl nový ředitel dokončit proměnu úřadu v plně digitalizovanou instituci. „Chceme maximálně rozjet digitalizaci tak, aby se online dalo žádat o všechny sociální dávky, u kterých máme velké počty žadatelů. Tím bychom se chtěli dostat do stavu, že snížíme zátěž na zaměstnance. Tyto kroky pak následně povedou i k optimalizaci pobočkové sítě,“ řekl Jurečka v polovině srpna.
Podle něj se ale nebude jednat o „tupé škrtání“. Úřad bude pečlivě zvažovat, jak bude v budoucnu síť poboček vypadat. „Když díky digitalizaci zvládneme agendu v lepší kvalitě a v lepším čase, budeme následně schopni zjistit, ve kterých agendách a na jakých pobočkách budeme potřebovat menší počet lidí. Předpokládám, že do podzimu budeme vědět, jak ty kroky budou v následujících dvou letech vypadat," uvedl Jurečka.
Část agendy úřadu práce převezmou i pracoviště České pošty. Podle Jurečky bude možné na poště podat například žádost o sociální dávku, nebude tam ale docházet k procesu schvalování dávky. Podle posledních údajů má úřad práce více než tři sta poboček a zaměstnává přes 12 tisíc zaměstnanů.
Kateřina Hovorková
Na Peníze.cz se věnuje hlavně osobním financím a trhu práce. V médiích pracuje od 90. let. Začínala v České tiskové agentuře, později prošla redakcemi MF Dnes, iDnes, pracovala v Hospodářských novinách a na webu Aktuálně.cz.... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem