New York - Už jen třetině z 250 největších maloobchodních řetězců na světě klesly ve finančním roce 2009 (tj. ke konci června 2010) tržby. Jedná se tedy o výrazné zlepšení v porovnání s rokem 2008, kdy pokles zisku vykazovaly dvě třetiny obchodníků.
Uvádí to nová studie společnosti Deloitte a STORES Media s názvem Global Powers of Retailing.
Důvodem poklesu prodejů u části obchodních řetězců byla podle studie zejména přetrvávající celosvětová ekonomická recese, která vedla k opatrnějšímu chování spotřebitelů a poklesu dostupných úvěrů. Čisté zisky u 250 největších maloobchodníků se ale zvýšily, a to z 2,4 procenta v roce 2008 na 3,1 procenta v roce 2009.
Velmi dobré výsledky vykazovali především prodejci módního zboží, kterým vzrostl zisk z 4,1 procenta na 7,6 procenta ve srovnání s celkovým nárůstem tržeb o pouhých 0,7 procenta.
Sdílejte článek, než ho smažem