Jednou budou ultrapevné výztuže v karosériích aut zbytečné. Auta totiž budou schopna se všech v současnosti běžných typů nehod vyvarovat. A pokud ne sama, tak ve spolupráci s dopravní infrastrukturou.
Podobný výzkum dělají prakticky všechny světové automobilky, ale jen málokteré se některé myšlenky rozhodly vyzkoušet v reálném provozu. Jednou z nich je například Audi se svým systémem Travolution.
V Ingolstadtu již několik let jezdí 15 aut, které od semaforu dostávají například informace, jak rychle je třeba jet, aby bylo možné projet na zelenou.
To, že poroste význam komunikačních technologií V2I (vehicle-to-infrastructure, vozidlo-infrastruktura) a V2V (vehicle-to-vehicle, vozidlo-vozidlo), si uvědomuje také americký Ford. Potenciál těchto řešení názorně demonstruje „chytrá křižovatka", kterou Ford zbudoval ve svém Středisku pro výzkum a inovace v michiganském Dearbornu.
Sdílejte článek, než ho smažem