Elektromobily zatím v České republice přibývají každý měsíc v počtu spíše jednotek kusů. Přestože je nepochybné, že se jejich počet bude s rostoucí nabídkou zvyšovat, minimálně určitou dobu jim budou v kategorii vozidel s alternativními pohony zdatně sekundovat i auta spalující stlačený zemní plyn, tedy CNG.
Ti, kteří tento pohon propagují, často argumentují tím, že provoz vozu na CNG je ve srovnání s tím na elektřinu přibližně stejně drahý, přičemž pořizovací cena vozu nového vozu již připraveného na spalování zemního plynu je podstatně nižší než elektromobilu. Navíc lze přestavět i prakticky všechny v současnosti i dříve vyráběné vozy s motorem, který spaluje benzín s výjimkou turbomotorů. Cena takové přestavby se pohybuje kolem 40 000 Kč, takže těm, kteří například najedou s autem za rok alespoň 30 000 - 40 000 kilometrů, se dokáže tato investice vrátit už po jediném roce.
Pokud se do sumy za provoz auta započítají pouze náklady náklady za pohonné hmoty, lze jezdit i pod jednu korunu na kilometr. Přitom odborníci nepředpokládají, že současná cena paliva CNG by neměla růst zdaleka tak výrazně jako cena paliv vyráběných z ropy, tedy i konkurenčního LPG. To platí i tehdy, pokud by stát skutečně postupně začal zvyšovat spotřební daň, která je zatím na CNG nulová. Na rozdíl od ropy jsou také zásoby zemního plynu podstatně větší a na delší dobu.
Sdílejte článek, než ho smažem