Historicky první auto, které mělo na své přední části umístěné logo Škoda, spatřilo světlo světa před 85 lety. Vůz Škoda Hispano-Suiza byl určen pro prezidenta Tomáše Garrigue Masaryka.
Se současným prezidentským vozem, kterým je Škoda Superb aktuální generace, se kterým se prezident Klaus občas sveze (například na nedávné oslavy spojení koncernu Volkswagen s mladoboleslavskou Škodovkou), mají překvapivě poměrně dost společného. Například to, že oba pohání šestiválcový motor. Dosti podobné jsou také některé rozměry, konkrétně délka. Masarykova Škoda Hispano-Suiza H6 měřila 4830 milimetrů, současný superb prezidenta Klause je o necelý centimetr delší. Novější prezidentská limuzína je také širší - o pět centimetrů.
Masaryk si vyžádal lampičky
I když i Hispano Suiza byla na tehdejší poměry velice rychlý vůz, který dokázal jet až 140 kilometrů za hodinu, což umožňoval šestiválec o zdvihovém objemu válců 6,6 litru, při výkonu sto koní zřejmě trvalo docela dlouho než se auto o hmotnosti přes dvě a půl tuny na tuto rychlost rozjelo.
Sdílejte článek, než ho smažem