Brno - Žena je buďto mladá, svůdná a spoře oděná, nebo se její svět točí výhradně kolem vaření, praní a uklízení. Svět reklamy až na světlé výjimky s jinou rolí pro ženy příliš nepočítá. A často nešetří ani muže - pokud se muž v reklamě věnuje domácím pracem, často je prezentován jako komická figurka.
Reklamu, která je nejsexističtější, tedy nejvíce zdůrazňuje stereotypy o méněcennosti jednoho pohlaví, mohou lidé vybrat ve třetím ročníku soutěže Sexistické prasátečko, kterou vyhlašuje brněnské Nesehnutí.
"Právě reklama je oblastí, kde se stereotypy o mužích a ženách a jejich tradičních rolí silně projevují. A nejde zdaleka jen o nahá těla žen, která mají prodávat cokoliv od počítačů přes automobily až po stavební materiál," upozorňuje koordinátorka ženskoprávního programu Nesehnutí Kristýna Pešáková.
Sdílejte článek, než ho smažem