Praha - Nadační fond proti korupci (NFPK) se postaví za firmy, které při přidělování veřejných zakázek nedají žádaný úplatek, a přitom poskytnou důkazy, že byly k předání úplatku vybízeny.
Fond se za tyto firmy postaví v médiích a v případě potřeby jim poskytne právní pomoc.
"Pod taktovkou fondu tak vlastně vzniká nová disciplina: protikorupční marketing," přiblížil předseda správní rady NFPK Karel Janeček - ředitel a předseda představenstva globální makléřské společnosti RSJ Algorithmic Trading, jejíž obrat vloni podle magazínu Finmag činil sumu rovnající se 3500 státním rozpočtům Česka.
"Fond se z kapacitních důvodů bude zpočátku zabývat jen případy, které se týkají velkých státních zakázek, a to v řádu alespoň milionů korun," upozorňuje ředitelka fondu Monika Vondráková.
Sdílejte článek, než ho smažem