Za dva roky tomu bude 50 let, co světlo světa spatřila první generace dnes kultovního vozu Porsche 911.
I když ve skutečnosti měl nástupce úspěšného sportovního vozu Porsche 356 vozit na zádi označení 901. Pod ním bylo auto prezentováno (na frankfurtském autosalonu) a dokonce prvních několik set kusů z výrobní série se s ním dostalo k zákazníkům. Pak ale musela automobilka vyhovět stížnostem francouzského Peugeotu, který vlastní práva na označování vozů třímístnou číselnou řadou s nulou uprostřed.
Tato drobná aférka byla ale brzy zapomenuta a sláva vozu se šestiválcovým motorem vzadu se rychle začala šířit světem. První "devětsetjedenáctka" měla výkon 130 koní a dokázala jet 210 km/hod. Výroba tohoto typu, i když samozřejmě postupně přicházela řada modernizací, trvala až do konce osmdesátých let minulého století.
Sdílejte článek, než ho smažem