Praha - Při volbě obchodu kladou Češi největší důraz na jeho dostupnost a čistotu, ale rozhoduje například i to, jak kvalitní nabízí ovoce a zeleniny. Překvapivě tak není nejdůležitějším kritériem cena, podle níž volí obchod pouze 41 procent lidí, což je méně než v Rakousku, Německu nebo Španělsku.
Vyplývá to z průzkumu skupiny Henkel, který se zaměřil na nákupní zvyklosti zákazníků v osmi zemích střední a západní Evropy.
V Evropě ani v Česku přitom neplatí, že zákazníci s vyššími příjmy hledí na cenu méně, zdůrazňuje marketingová manažerka Henkel ČR Jana Očadlíková.
"Nezáleží na tom, co si lidé mohou dovolit, ale co se za nákup rozhodnou vydat. Například v Rakousku je řada zákazníků, kteří chtějí nakoupit co nejlevněji. Souvisí to s vysokou konkurencí a agresivními nabídkami nejnižších cen," uvádí Očadlíková. Lidé si podle ní na tento systém zvykli a přizpůsobili se.
Sdílejte článek, než ho smažem