Zatím je typickým taxikářským vozem sedan. Tedy auto s odděleným zavazadlovým prostorem. To proto, aby na cestující v okamžiku, kdy řidič nakládá či vykládá kufry a jiná zavazadla, na pasažery uvnitř netáhl studený či naopak horký vzduch.
Designéři však vidí budoucnost vozů taxislužby jinak. Vůz taxislužby by podle nich měl být předeším dostatečně vysoký, aby se do něho dobře nastupovalo a zase z něho vystupovalo. To, že jejich myšlení není scestné, dokázalo například vítězství dodávky Nissan NV 200 v New Yorku, kde tyto vozy postupně nahradí klasické velké žluté sedany.
Porotcům designérské soutěže Dassault Systemes Design Challenge, jejíž účastníci měli za úkol navrhnout podobu nového pražského taxi, se také nejvíce líbil návrh vysokého vozu.
Projekt Španěla je dobře realizovatelný
Navrhl ho Španěl Diego Garcia s elektrickým konceptem Visitor.
Sdílejte článek, než ho smažem