Jednou by měl být výsledkem atlas, kde si každý řidič bude najít, jak je nebezpečný ten, který úsek trasy, na který se chystá vjet a přizpůsobit se tomu, Třeba tak, že raději zvolí jinou cestu.
Jednotlivé úseky (každý měří dva kilometry) dostane příslušný počet hvězdiček, podle toho, jak bezpečný je. Podobně jako je tomu v nárazových testech aut EuroNCAP dostane nejvyšší počet pěti hvězdiček ta nejbezpečnější silnice, naopak jednu bude mít ta, kde je největší pravděpodobnost, že na ní při nehodě zahynete.
"V tuto chvíli máme dokončen úsek dálnice D1 z Brna do Prahy, celou dálnici D2 a dále také silnici 1/12 z Prahy do Kolína," říká Jiří Landa, technický ředitel firmy Citiplan, která se mimo jiné zabývá vyhodnocováním bezpečnosti dopravních staveb, ať už těch stávajících nebo připravovaných.
Sdílejte článek, než ho smažem