Brno - Jeden nespokojený zákazník a jeden chybějící levný bezdrátový telefon v prodejně Lidlu v pražských Bohnicích dal jasný návod, jak kontrolovat a trestat obchodníky za častý slevový trik.
Úřady, které prověřují nabídku obchodníků, tak nemusí místo obchodníků zdůvodňovat, kolik měli mít prodejci výrobků v obchodech nebo jaký zájem zákazníků měli vlastně očekávat.
"Pro závěr, že byl porušen zákon, postačí zjištění, že množství zboží, které je v provozovně ve skutečnosti k dispozici, je ve zcela zjevném nepoměru k množství potenciálních zákazníků, které podnikatel oslovil inzercí plošně vhazovanou do poštovních schránek," rozhodli soudci Městského soudu v Praze.
Dva telefony na prodejně
Čtyřletý spor Lidlu, nespokojeného zákazníka a pražského magistrátu, který diskontního prodejce za zavádějící nábytku levných telefonů pokutoval, se nyní dostal až do sbírky nejdůležitějších soudních verdiktů v Česku.
Sdílejte článek, než ho smažem