Chicago, Praha - Pokud si dáte v práci trochu vína nebo piva, podáte mnohem kreativnější výkon.
Alespoň to tvrdí trojice vědců z Illinoiské univerzity v Chicagu ve své studii, kterou publikovali v žurnálu Consciousness and Cognition (Vědomí a poznávání).
K výzkumu autoři použili Test vzdálených asociací. V rámci toho musí jedinec ke třem zadaným slovům doplnit další, čtvrté, které lze s každým z nich nějak spojit.
"Tento test prověřuje schopnost řešit problémy kreativně, protože respondent musí více spoléhat na asociace než na znalosti," vysvětlují vědci.
Střízlivým lidem se nápady vyhýbaly
Šetření se zúčastnilo celkem čtyřicet mužů ve věku 21 až 30 let. Polovina z nich dostala vodku s brusinkovým džusem (množství vodky se odvíjelo od jejich váhy), zbytek se zúčastnil testu za střízliva.
Následně je nechali autoři hodinu "odpočívat" u animovaného filmu Ratatouille a poté následoval
…
Sdílejte článek, než ho smažem