Brno - Když se veřejný ochránce práv Pavel Varvařovský vypravil na dvě pošty a chtěl, aby mu úředníci ukázali, jak pomáhají nezaměstnaným a jakou práci jim nabízí, neuspěl.
Podobně dopadly další desítky lidí, kteří jsou zapojeni do systému Docházka nezaměstnaných (DONEZ), který jako jednu z vlajkových lodí sociální reformy chválí ministerstvo práce a sociálních věcí. V jeho rámci se musí část lidí bez práce hlásit několikrát týdně na pobočkách České pošty, respektive na kontaktních místech CzechPoint.
Podle zkušeností lidí z ombudsmanovy kanceláře ale lidé na poštách - i přes tvrzení ministra Jaromíra Drábka - práci prostě nedostanou.
„Bydlím na vesnici, kde je hodně žen, které pracovali v OP Prostějov. A protože OP už není a jsou nezaměstnané, část musí docházet na poštu. Když jsem se na dvě pošty vypravil a ptal jsem se, jakou práci mohou pomoci zprostředkovat, neuspěl jsem.
…
Sdílejte článek, než ho smažem