Brno - Dostat na pulty obchodů dražší a tedy kvalitnější potraviny je v Česku problém. Lidé totiž stále častěji šetří a při nákupech dávají přednost ceně před kvalitou. A tomu přizpůsobují svou politiku i dominantní obchodní řetězce.
Příkladem může být tradiční český salám Vysočina. Jeden z nejoblíbenějších uzenářských výrobků, který se začal vyrábět před 45 lety, se dá v tuzemských obchodech koupit v různé kvalitě. Ti výrobci, kteří stoprocentně dodržují nařízení takzvané špekáčkové vyhlášky, jenž upravuje, co má tradiční Vysočina obsahovat, mají totiž na pulty obchodů těžší cestu.
Špekáčková vyhláška se přitom vztahuje pouze na české výrobky, pro zahraniční produkty neplatí.
Podle Agrární iniciativy, sdružení tuzemských potravinářských firem, se tak jenom těžko na pulty obchodů dostává třeba Kroměřížská Vysočina. "Díky dodržování všech požadavků na
…
Sdílejte článek, než ho smažem