Londýn - Poplatky za reklamu představují pro Facebook hlavní zdroj peněz. Firmy si ale začínají rozmýšlet, zda do propagace na sociální síti skutečně investují. Za své peníze totiž mnohdy nezískají reálné fanoušky, nýbrž tisíce "lajků" od neexistujících osob.
Podobnou zkušenost má například mediální konzultant Michael Tinmouth, který se stará o facebookovou kampaň několika malých britských podniků.
Cílová skupina? Nezletilí manažeři
Zpočátku byli jeho klienti s výsledky spokojeni - fandové přibývali. Pak Tinmouth začal zjišťovat, kdo má o výrobky jednotlivých firem vlastně zájem. Zjistil, že všechna "líbí se mi" pocházela z Filipín nebo Egypta.
Uživatelům bylo 13 až 17 let a jejich jména zněla značně podezřele - nechyběla například osoba "Agung Pratama Sevenfoldism", která o sobě uvedla, že se narodila roku 1997 a v roce 2010 působila jako manažerka Chevronu. "Když jsme se podívali na jejich
…
Sdílejte článek, než ho smažem