Praha - Jak se správně oblékat, předepisuje v Česku lidem podle agentury LMC přes 40 procent všech firem.
Kromě pošt, železničních dopravců nebo třeba aerolinek, ve kterých zaměstnanci nosí přímo uniformu, si na společenském oděvu zakládají hlavně banky a poradenské skupiny.
"V menších společnostech panuje mnohem větší svoboda, u nadnárodních korporací je pevný dress code v podstatě pravidlem," uvádí mluvčí LMC Tomáš Ervín Dombrovský.
Personalisté, které deník Aktuálně.cz oslovil, se ale shodují, že pravidla nejsou nijak striktní. Důležité podle nich je, aby pracovník působil seriózně a reprezentativně při styku s klientem. Konkrétní oděv pak záleží na jeho uvážení.
Bez obleku ani ránu
Co si tedy pod pojmem dress code v jednotlivých firmách představují?
Ohledně oděvu pro jednání se zákazníky či obchodními partnery má většina zaměstnavatelů jasno. U mužů je to oblek, košile, vkusná
…
Sdílejte článek, než ho smažem