Brno - Až dvojnásobný nárůst prodejů vína hlásí některé obchodní řetězce po deseti dnech zákazu prodeje takzvaného tvrdého alkoholu v Česku. Lihoviny tak část lidí zřejmě nahradila vínem, méně už pivem.
Ukazují to první statistiky výrobců a prodejců v Česku. Zvýšený prodej vína potvrzují jak zástupci obchodních řetězců, tak vinoték. V restauracích také poměrně výrazně roste spotřeba sektů.
Producenti vína i piva se ale příliš neradují. Dlouhodobá prohibice totiž podle nich neprospěje nikomu - případné krachy restaurací je připraví o odběratele.
A ani vyšší tržby z vína a piva zřejmě obchodníků nevykompenzují ztráty z prodeje tvrdého alkoholu.
Nahrážka za tvrdé
„Prodej vína stoupl na dvojnásobek," uvedla Judita Urbánková, mluvčí společnosti Ahold, provozující síť Albert. Vedle prohibice je to ale také díky tomu, že řetězec nabídl část vín v akční nabídce.
Nárůst prodeje o
…
Sdílejte článek, než ho smažem