Brno - Pokud banka nezajistí účty před možností vybrat z nich peníze nad sjednaný týdenní limit, nemůže po případné krádeži přenést veškerou vinu na svého klienta.
A to ani v případě, že klient nedodržel podmínky a základní bezpečnostní opatření související s užíváním platební karty. Konkrétně pokud měl kód PIN napsán přímo u platební karty, její ztrátu nebo krádež bance včas neohlásil a dokonce si pak nenechal ani zablokovat účet.
Vyplývá to z rozhodnutí Nejvyššího soudu, u něhož ve sporu uspěl klient Komerční banky. Tomu ukradli kartu i s PIN kódem. V Key West Flagler na Floridě mu pak někdo z účtu, na kterém měl v té chvíli asi 129 tisíc korun, vybral milion korun (karta byla v bankomatu použita za dvě hodiny 48 krát).
Týdenní limit na výběry z bankomatu měl přitom klient ve smlouvě s Komerční bankou stanoven jen na 30 tisíc korun.
Kliente, zaplať nám škodu
Po neoprávněném výběru
…
Sdílejte článek, než ho smažem