Praha - Dopékání nebo rozpékání mražených polotovarů v supermarketech během uplynulých pěti let výrazně zahýbalo s tuzemským pekárenským trhem.
Právě zájem lidí o dopékané či rozpékané pečivo, které v supermarketech částečně nahradilo klasické čerstvé výrobky, vedl k poklesu produkce českých pekařů zhruba o pětinu. Alespoň podle čísel, která eviduje Podnikatelský svaz pekařů a cukrářů.
Převisu nabídky nad poptávkou společně s dominantním postavením na trhu pak obchodní řetězce využívají k cenovému tlaku na výrobce. Pekárny tak, nehledě například na rostoucí ceny surovin či energií, přistupují na nižší ceny, které jsou podle svazu mnohdy i podnákladové.
Průměrná mzda v oboru pekárenství, v němž je zaměstnáno kolem dvaceti tisíc lidí, se přitom pohybuje okolo patnácti tisíc korun měsíčně, což je zhruba šedesát procent republikového průměru.
Pekařské firmy v posledních letech
…
Sdílejte článek, než ho smažem