Praha/Brusel - Výrobci potravin a drogistického zboží se stále častěji snaží zmást zákazníky a prodat jim méně zboží za více peněz. Obalovými triky se snaží především o nenápadné zvýšení ceny výrobků, ale také o udržení na trhu v boji s konkurencí a nebo neférové ovlivňování zákazníků.
Vyplývá to z nové studie o zavádějících obchodních praktikách, kterou mají k dispozici europoslanci. Ti v květnu začali hodnotit evropské nařízení postihující nekalé praktiky obchodníků, které bylo přijato před pěti roky.
Podle návrhů europoslanců by se teď do nařízení měla dostat opatření postihující jak triky výrobců s obaly, tak i takzvané předváděcí akce.
Výchozí materiál počítá s vytvořením společného evropského seznamu výrobců, kteří obalové triky používají. Navrhuje také schválení jednotných pravidel pro to, jak mají vlastně vypadat obaly.
Před dvěma lety zpřísnění
…
Sdílejte článek, než ho smažem