Brno - Prodejci aut nesmějí podmiňovat vrácení peněz lidem, kteří reklamují vadný vůz, odevzdáním velkého technického průkazu. Nevrácení průkazu zákazníkem totiž nepředstavuje překážku vrácení kupní ceny za nefungující auto v záruce.
Rozhodl o tom Nejvyšší soud v devět let trvajícím sporu o zhruba 300 tisíc korun mezi prodejcem aut Srba servis a zákazníkem.
Šlo o první takový spor, který soud řešil. A i když v praxi nejde o častý případ, může být návodem pro řešení podobných situací v budoucnu.
Zákazník si v roce 2004 koupil automobil Daewoo Kalos. Větší část (226 tisíc korun) si zákazník na nákup auta půjčil u společnosti GMAC a měl ji splatit v šedesáti pravidelných měsíčních splátkách.
Auto se nepodařilo opravit
Po několika měsících se ale vůz pokazil, motor ztratil výkon. Protože firma nedokázala automobil v záruce opravit ve třicetidenní lhůtě, využil zákazník svého
…
Sdílejte článek, než ho smažem