Brno - Americký nápojový gigant PepsiCo nemusí s definitivní platností doplatit daně, které po něm chtěl český stát kvůli způsobu, jakým firma do části obchodů dodávala reklamní boxy s nápoji.
Výrobce limonád Pepsi, Mirinda, 7UP či Tropicana uspěl u Nejvyššího správního soudu ve složitém, sedm let trvajícím sporu s ministerstvem financí (nyní Generálním finančním ředitelství). Vedle samotné částky - tři miliony korun - šlo také o "návod", jak lze v budoucnu podobné případy posutovat.
Pronájem za nulu
Společnost dodala do obchodů Tesco, Globus a Albert chladící zařízení na nápoje a nechala je obchodníkům v bezplatném užívání. Podmínkou ale bylo, že chladící stojany a boxy budou sloužit pouze k prodeji výrobků americké nápojové firmy. Tato zařízení samozřejmě sloužila také jako bezplatná reklama na výrobky PepsiCo.
Částka za pronájem byla v nájemních smlouvách s řetězci stanovena na nula
…
Sdílejte článek, než ho smažem